"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Guppysoppa och princesssoppa verkar vara Mats specialitéer

    eller förresten så ynglar allt av sig som attans i hans kar..
    Ja, fiskarna tycks trivas riktigt hyfsat här...

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Hahaha, var nu inte så blyg och ödmjuk,det behöver du inte, vi vet alla att du har mirakelvattnen i dina vattenledningar Och att du är formidabel i fisktänk och fiskhållning
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Hahaha, var nu inte så blyg och ödmjuk,det behöver du inte, vi vet alla att du har mirakelvattnen i dina vattenledningar Och att du är formidabel i fisktänk och fiskhållning
        Naaw... Du e la för go' ändå!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Borta bra men hemma bäst! och i alla fall när man kommer hem och känner på sig att nåt har hänt
          Macmasteriparet vallar småttingar hannen håller sig på lite avstånd och vaktar bra och honan ser efter de små.
          Dorsigeraparet har kommit iordning så nu ser de ut att må prima de med
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Du ser vad några dagar, någon vecka borta från karen gör gott!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Du ser vad några dagar, någon vecka borta från karen gör gott!
              Precis! Och jag tänker på dig varje gång det händer för du berättade en gång när du var liten och mamma tog hand om karen när du var ute på öarna hos mormor och morfar, tror jag att det var, och när du kom hem så hade du skockar med yngel som vallades runt
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Precis! Och jag tänker på dig varje gång det händer för du berättade en gång när du var liten och mamma tog hand om karen när du var ute på öarna hos mormor och morfar, tror jag att det var, och när du kom hem så hade du skockar med yngel som vallades runt
                Ja, det stämmer precis! Det var banne mig bäst action i burkarna när jag inte var hemma, speciellt på somrarna. Det var nog så att morsan glömde bort att mata, vissa dagar - och vattenbyten var det inget tal om, så när man kom hem hade vattnet dunstat betydligt, och fiskarna trivdes utav bara den - och det fanns alltid yngel i överflöd!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Det är ju så vi vill ha det
                  Fiskarna fick nytt vatten idag första gången på ca3 veckor och allt är frid och fröjd och jag tror att jordmumsarna har lekt med eller nåt för de har grävt om mer eller mindre halva karet
                  om jag se tecknen rätt och efter detta vattenbytet så kommer L.Flavilabrisen och mina "vanliga" scalsrer leka men det brukar inte bli nåt av det men det är roligt iallafall
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Det är ju så vi vill ha det
                    Fiskarna fick nytt vatten idag första gången på ca3 veckor och allt är frid och fröjd och jag tror att jordmumsarna har lekt med eller nåt för de har grävt om mer eller mindre halva karet
                    om jag se tecknen rätt och efter detta vattenbytet så kommer L.Flavilabrisen och mina "vanliga" scalsrer leka men det brukar inte bli nåt av det men det är roligt iallafall
                    Det låter helrätt!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Mats, jag läste i Ingers tråd ( håller på att ta igen lite läsning efter fyra dagars bortavaro) och då skrev du att ett kar skall till Varberg, är det 540 med prinsessorna då?
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Mats, jag läste i Ingers tråd ( håller på att ta igen lite läsning efter fyra dagars bortavaro) och då skrev du att ett kar skall till Varberg, är det 540 med prinsessorna då?
                        Om det vore så väl... Men, nej - det är ställningen med ett 112-litare kvar, som Anders skall ha.
                        Tänk om jag kunde hitta någon som ville ha min grupp med N. Gracilis...

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Aha, den vitlackade!
                          Men vad i hela friden.. Dessa kan väl inte blir så svåra att bli av med om du nu verkligen verkligen vill detta..
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Aha, den vitlackade!
                            Men vad i hela friden.. Dessa kan väl inte blir så svåra att bli av med om du nu verkligen verkligen vill detta..
                            Nej, säkert inte, men drömscenariot är att någon skulle vilja ha hela gruppen på en gång... Det blir nog värre det...

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Hrm.. Ja i mina öron så låter det bäst att ta en helt etablerad grupp istället för att splitta den, du får väl göra ett paketpris men kar och allt
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Nu såg jag sen lilla fina skocken med yngel, de är nog 10-20 stycken
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...