"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    Imponerad av analysen bryzell!!
    Jag hade mina 4 adoketor i samma kar, och efter EXAKT det du beskriver gick det faktiskt väldigt bra!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av jozi81
      Imponerad av analysen bryzell!!
      Jag hade mina 4 adoketor i samma kar, och efter EXAKT det du beskriver gick det faktiskt väldigt bra!
      Ah, då finns det hopp hur stort kar hade du?
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • jozi81
        • January 2011
        • 917

        Hade dom rätt länge, så alla gick i en 150 kub, ett rio180 samt i ett 540. I kuben försvann den minsta honan rätt mycket, men annars gick det riktigt bra. Mycket rötter dock.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Glömde säga att jag är otroligt tacksam för inputten
          No probs Sis! Bara kul att eventuellt kunna hjälpa till. Om det funkar med fyra stycken ihop återstår nog lite att se, men det gick fint hos mig. Det var ett större kar förvisso, men det kan vara värt att testa!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av jozi81
            Imponerad av analysen bryzell!!
            Jag hade mina 4 adoketor i samma kar, och efter EXAKT det du beskriver gick det faktiskt väldigt bra!
            Aha, OK!
            Ja, det var inga problem hos mig heller, så det borde funka fint hos Pia också.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av jozi81
              Hade dom rätt länge, så alla gick i en 150 kub, ett rio180 samt i ett 540. I kuben försvann den minsta honan rätt mycket, men annars gick det riktigt bra. Mycket rötter dock.
              ah, ok, detta karet är på 220 liter så det är ett mellanting typ.

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              No probs Sis! Bara kul att eventuellt kunna hjälpa till. Om det funkar med fyra stycken ihop återstår nog lite att se, men det gick fint hos mig. Det var ett större kar förvisso, men det kan vara värt att testa!
              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Aha, OK!
              Ja, det var inga problem hos mig heller, så det borde funka fint hos Pia också.
              vi får hålla tummarna och be till fiskgudarna

              slänger nog in lite extra rötter ( mopanis) för att gå extra skrymslen. ( om det inte sker underverk under helgen )
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av PiaJo
                ah, ok, detta karet är på 220 liter så det är ett mellanting typ.





                vi får hålla tummarna och be till fiskgudarna

                slänger nog in lite extra rötter ( mopanis) för att gå extra skrymslen. ( om det inte sker underverk under helgen )
                Låter bra, Pia!
                Visst är det ändå liiiite kul att joxa till något nytt och spännande?

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Låter bra, Pia!
                  Visst är det ändå liiiite kul att joxa till något nytt och spännande?
                  Jo, visst är det kanske behöver detta lika mycket som fiskarna eller så jag behöver det nog mer.. det är stresslösande att dona med armarna i akvarievattnet, men tiden är lite emot mig men jag vill ha det klart innan vi drar till Malmö auktionen den 1/3
                  Senast redigerad av PiaJo; 18 February 2015, 20:25.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Tänk att nåt sååå litet kan göra en så lycklig






                    såg några sprattlare idag
                    Senast redigerad av PiaJo; 19 February 2015, 17:06.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • HWH
                      • March 2013
                      • 2310

                      Ja det är lika skoj varje gång
                      /Helena,
                      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ja, det är så kul att jag gjorde små glädjehopp i tvättstugan och min man undrade hur det var fatt var otroligt trött när jag kom hem idag, helt skutkörd, men detta gjorde att man piggna till

                        tar en paus i packandet ( skall åka bort lite i helgen)... Och jag hittar inte mina jeans..?? Var kan jag ha lagt dem?, spårlöst försvunna och jag har haft byxor på mig när jag kommit hem så jag har inte tappat dem ute..
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Du har ingen Panaque i närheten? De äter chockerande mycket på kort tid.....
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Du har ingen Panaque i närheten? De äter chockerande mycket på kort tid.....
                            Hahaha, näää men nån måste ha tagit dem... Tror jag blir knäpp(are) snart
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Det där är typiskt för kreativa människor. Man har en hjärna som hoppar fram och bakåt i tiden och ibland lägger man jeansen någonstans under ett sådant tankehopp och har då en minneslucka av rejält slag. Hittade min filofax i kylen efter en vecka en gång. Väl bibehållen men sval i skinnet.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • HWH
                                • March 2013
                                • 2310

                                Du kanske får gå in i tvättstugan och leta?
                                /Helena,
                                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...