"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Idag har jag trotsat febern och kravlat mig ner till tvättstugan för att kolla till ynglen och vad jag kan se så är de flesta kvar och paret är väldigt samspelta i vaktandet av ynglen
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • woodlund
      • December 2011
      • 666

      Kul att dom verkar klara sig bra även om måste ligger nerbäddad
      1900Liter Diskusvatten


      Medlem i NDSS www.diskusforum.se

      Kommentar

      • Tommy Vestlie
        • August 2014
        • 2097

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Idag har jag trotsat febern och kravlat mig ner till tvättstugan för att kolla till ynglen och vad jag kan se så är de flesta kvar och paret är väldigt samspelta i vaktandet av ynglen
        Spännande. Krypa på dig!
        Proud member of Aquascapers of Sweden

        Kommentar

        • Knax
          • November 2012
          • 1148

          Oj, från babylycka till feber. Krya på dig så fort det går. Jättekul saker, ju. Synd att missa. 😉
          // Mats, a.k.a. Knax



          "All's well that ends." - Unknown

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Det går åt rätt håll nu, så det är skönt.. Tanten var inte fräck igår..
            de flesta ynglen är kvar men jag såg att schackbrädeshannen snappade åt sig två när de var upptagna med att jaga undan de "förvirrade" corydorasen
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Denna inredningen i detta karet är snart till ände, det skall göras om helt under nån av de närmaste dagarna till fördel för adoketorna.
              Bifogade filer
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Denna inredningen i detta karet är snart till ände, det skall göras om helt under nån av de närmaste dagarna till fördel för adoketorna.
                Det blir, såklart, en enastående ny inredning!
                Spännande att se hur adoketorna kommer att bete sig. Räkna dock iskallt med lite gruff i början!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ja, vi får väl se hur jag skall tota ihop det hela det kommer att bli tjafs och gruff så jag tror att du har så rätt i Mats, men jag tror det kan bli bra annars får jag sära på dem så är det bara och det har jag med mig i bakhuvudet.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Det blir en inredning med mycket lite växter, så som de flesta karen verkar bli där hemma... Känns enkelt att sköta dem på nåt sätt.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Goody!

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Dina kar är assnygga Pia. Harmoniska somfan. Du har på egen hand börjat få mig att börja fundera "småciklider". Nu är de kanske inte så små men jämfört med LP-skivorna jag har.
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Einarsson
                          Dina kar är assnygga Pia. Harmoniska somfan. Du har på egen hand börjat få mig att börja fundera "småciklider". Nu är de kanske inte så små men jämfört med LP-skivorna jag har.
                          tack så mycket, värmer gott i hjärtat att du tycker karen är snygga och harmoniska, det är så jag själv vill ha dem och då tillsammans med fisken, ett harmoniskt kar gör underverk för själen
                          kan tillbringa många timmar sittandes på min "kontorsstol" och bara njuta och inte känna behov av att pilla hela hela tiden, oftast så gör jag bara vattenbyten utan att knappt stoppa ner fingrarna. Men ibland blir det fiskomflyttningar och annat som gör att man måste pilla, jag har haft en sån period nu men nu känns det snart klart inför vår och sommar säsongen, då blir det lite mindre skötsel. Inte mindre vattenbyten men allt annat i övrigt, det är skönt att kunna bara vara inte känna en press att alltid pilla med karen. Husvagnen en dras gärna till varberg och uteliv i trädgården är härligt när våren spirar.

                          Nu är Adoketa karet klart, nu skall det få "sätta sig" och gotta till sig som vi brukar säga.
                          Svärbärarna och L129 fick flytta från karet samtidigt, de får komma till 150 liters karet och där skall mina bolivianer får komma ner i med när jag ändå skall håva malar till Ansjo-Anders på lördag
                          Bifogade filer
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Igår på Malmö-auktionen så fick jag tag på flera trevliga svärdbärare

                            xiphophorus cortezi
                            xiphophorus mayae ( bauta stora fiskar... visste jag att de var sååå stora så hade de inte köpts )
                            xiphophorus helleri "grön"
                            xiphophorus pygmaeus


                            I slutet av auktionen, när osålt auktionsgods "reades ut", så köptes en påse med fyra stycken yngel av Guianacara Sphenozona Skall bli spännande att se dessa sen när de växer upp
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Igår på Malmö-auktionen så fick jag tag på flera trevliga svärdbärare

                              xiphophorus cortezi
                              xiphophorus mayae ( bauta stora fiskar... visste jag att de var sååå stora så hade de inte köpts )
                              xiphophorus helleri "grön"
                              xiphophorus pygmaeus


                              I slutet av auktionen, när osålt auktionsgods "reades ut", så köptes en påse med fyra stycken yngel av Guianacara Sphenozona Skall bli spännande att se dessa sen när de växer upp
                              Vart tog länken vägen

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Länken gick till en smiley. Lur-pia.....
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...