"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    ... hur blev det med adoketorna - kom båda paren i ett kar, eller väntas det på "ingottning" fortfarande?

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Ja, vi får väl se hur jag skall tota ihop det hela det kommer att bli tjafs och gruff så jag tror att du har så rätt i Mats, men jag tror det kan bli bra annars får jag sära på dem så är det bara och det har jag med mig i bakhuvudet.
      Ursprungligen postat av PiaJo

      Nu är Adoketa karet klart, nu skall det få "sätta sig" och gotta till sig som vi brukar säga.
      Svärbärarna och L129 fick flytta från karet samtidigt, de får komma till 150 liters karet och där skall mina bolivianer får komma ner i med när jag ändå skall håva malar till Ansjo-Anders på lördag
      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      ... hur blev det med adoketorna - kom båda paren i ett kar, eller väntas det på "ingottning" fortfarande?

      Jopp! de simmar i samma kar nu och ett par har "morskat upp sig" men det funkar, peppar peppar, bra än så länge men jag tar en dag i taget.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Inger H
        Pygmaeus har jag haft (gula) som jag ficka av Anders, men alla strök med efter nematolbehandlingen av bolivianerna .
        Guianacarorna ser intressanta ut .

        //Inger
        Ja, det har du ju haft, så synd att de inte klarade sig men det verkar som att ungfödare inte klarar den behandlingen .
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Gillar verkligen looken på dessa härliga ciklider med punklook och svart läppstift.

          De är så coola och beroendeframkallande
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Ja, det var en riktigt trevlig dag, trots att det inte blev köpt så mycket. Priserna rann fort iväg, och många poster blev dyrare än i affären...
            Det absolut bästa på hela dagen var nog affärsbesöken vi gjorde innan auktionen!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Jopp! de simmar i samma kar nu och ett par har "morskat upp sig" men det funkar, peppar peppar, bra än så länge men jag tar en dag i taget.

              Härligt att höra, Pia!
              Om du orkar med det vore det väldigt intressant att få se någon film på hur de beter sig mot varandra.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av ansjo

                Det absolut bästa på hela dagen var nog affärsbesöken vi gjorde innan auktionen!

                ja, de var de bästa affärsbesöken Undrar om de hade fin eller mycket fisk, vi får ta dessa en annan gång när en av dem har öppet
                Senast redigerad av PiaJo; 02 March 2015, 08:57.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Härligt att höra, Pia!
                  Om du orkar med det vore det väldigt intressant att få se någon film på hur de beter sig mot varandra.

                  klart jag orkar, kommer senare
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Ja, det var en riktigt trevlig dag, trots att det inte blev köpt så mycket. Priserna rann fort iväg, och många poster blev dyrare än i affären...
                    Det absolut bästa på hela dagen var nog affärsbesöken vi gjorde innan auktionen!

                    känner på mig att jag kommer att "få äta upp detta" med öppettiderna under en mycket lång tid...
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      klart jag orkar, kommer senare
                      Låter gôtt!
                      Blev det en jädra fajt, eller kollade dom liksom bara in varandra?

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        De kollade bara typ in varandra, svassade lite och höll på så det var rätt lugnt men den dominante hannen är fortfarande dominant och dragit med sig en hona i det hela men de är inte aggro mot varandra de två.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          De kollade bara typ in varandra, svassade lite och höll på så det var rätt lugnt men den dominante hannen är fortfarande dominant och dragit med sig en hona i det hela men de är inte aggro mot varandra de två.
                          Då verkar det som att scenariot blir ungefär detsamma som med de två paren som gick i mitt 540, alltså ganska skön lunk utan några större sammandrabbningar!
                          Skönt att höra, Pia!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Vi får hoppas att det blir så, men jag ropar inte "hej" än..
                            Senast redigerad av PiaJo; 02 March 2015, 12:14.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Vi får hoppas att det blir så, men jag ropar inte "hej" än..
                              Nä, det är nog bäst, men jag tror det blir bra!
                              Kan förstås bli lite rulljans i baljan om något av paren får för sig att leka.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                jo, det är lite så jag tänker med... skall bli spännande att få komma hem idag och kika till dem och nyförvärven.

                                Är rädd att adoketorna har gått lite hårt åt svärdbärarna, trots deras storlek, de var på och nafsade på dem när jag släppte i dem men det kan har varit för att svärdbärarna blev skärrade som fisk brukar bli när det kommer i ett nytt kar men jag släckte och hoppades att detta skulle lugna dem.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...