"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Tog lite filmer när jag hade matat idag behövde en "rensa hjärnan"-stund





    Senast redigerad av PiaJo; 29 January 2014, 20:24.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Toppen med dina filmer Pia . Dom ger lite inspiration till mitt 220 .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        Det där är inte filmer från akvarier utan filmer från bitar utskurna ur naturen som du har stoppat in i din tvättstuga.
        Det ser i alla fall så ut.

        Vilka akvarier du har. Det där slår aquascaping och iwagumi och allt vad det heter tycker jag

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Tog en liten nattsession här i tråden... Ja, vad säger man? Toppenfint (som alltid), Pia!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Riktigt fint Pia. Harmoniskt och lugnt i karen. Algerna får leva sitt eget liv och bli en del av inredningen. Fina växter som får växa lite ostrukturerat, vilt. Precis som i naturen, som Jesper säger.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Inger H
              Toppen med dina filmer Pia . Dom ger lite inspiration till mitt 220 .

              //Inger
              Så kul att detta kan ge inspiration

              Ursprungligen postat av Jesper Broman
              Det där är inte filmer från akvarier utan filmer från bitar utskurna ur naturen som du har stoppat in i din tvättstuga.
              Det ser i alla fall så ut.

              Vilka akvarier du har. Det där slår aquascaping och iwagumi och allt vad det heter tycker jag
              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Tog en liten nattsession här i tråden... Ja, vad säger man? Toppenfint (som alltid), Pia!
              Ursprungligen postat av Bluewing
              Riktigt fint Pia. Harmoniskt och lugnt i karen. Algerna får leva sitt eget liv och bli en del av inredningen. Fina växter som får växa lite ostrukturerat, vilt. Precis som i naturen, som Jesper säger.
              Tackar och bockar (niger) djupt!
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Vet ni vad jag tänkt? nä, det kan ni ju inte..

                jag tänkte "dokumentera" med bilder hur jag pillar iordning mitt nya kar, såsom Mats gjorde med sitt sten-kar
                Om nu detta skulle vara intressant förstås....
                Senast redigerad av PiaJo; 30 January 2014, 11:56.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Vet ni vad jag tänkt? nä, det kan ni ju inte..

                  jag tänkte "dokumentera" med bilder hur jag pillar iordning mitt nya kar, såsom Mats gjorde med sitt sten-kar
                  Om nu detta skulle vara intressant förstås....
                  Sesådärja! Det var en toppenidé!
                  Jag tror många kommer tycka det blir magiskt att följa hur du bygger dina inredningar!

                  Kommentar

                  • Killis75
                    • September 2013
                    • 118

                    Det skulle vara perfekt, helst SA tema för jag ska snart själv kicka i gång ett😄. Då kan jag ju se en mästare i action och kanske kopiera lite😃😃!
                    Akvariehuset på 112L

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Precis! En riktig fotorik blogg där du gödslar detta forum med intressanta bilder. Kan det bli bättre? Knappast!
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Sesådärja! Det var en toppenidé!
                        Jag tror många kommer tycka det blir magiskt att följa hur du bygger dina inredningar!
                        Ursprungligen postat av Killis75
                        Det skulle vara perfekt, helst SA tema för jag ska snart själv kicka i gång ett. Då kan jag ju se en mästare i action och kanske kopiera lite!
                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Precis! En riktig fotorik blogg där du gödslar detta forum med intressanta bilder. Kan det bli bättre? Knappast!
                        Vi får se hur det blir, då jag vet ju själv med mig att när jag inreder så går det snabbt och effektivt, jag plockar fram alla grejer så jag har det framme och bilden är klar i huvet, och sen jag vandrar liksom in i min egna lilla rosaskimmrande värld och då är det lätt hänt att jag glömmer så viktiga saker som fotograferandet
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Det luktar ättika här hemma nu
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Snyggt vá

                            Psst,ni får vrida på huvet, det står på högkant just nu
                            Bifogade filer
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Jesper Broman
                              • November 2012
                              • 3445

                              Usch, den stanken brukar jag få rätt härlig huvudvärk av. Men sen när det är över och dags att inreda så brukar jag känna att det var det värt

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Jesper Broman
                                Usch, den stanken brukar jag få rätt härlig huvudvärk av. Men sen när det är över och dags att inreda så brukar jag känna att det var det värt
                                Japp, det är väl värt lukten

                                jag börjar få en känsla av att jag inte "får ihop" rötterna som jag vill så det kan hända att jag får göra om det senare fast jag alltid säger att det skall vara klart när fiskarna kommer i men det blir det nog inte denna gången. Men det kanske blir bra iallafall
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...