"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lofstrog
    • November 2009
    • 989

    "Tvättstugan"

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Det blev lite fler goa bilder ikväll detta är apistogramma eremnopyge
    Så vackra!


    Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
    Discus for life

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Mina borelliisar har inte lekt på hur länge som helst - det är ganska så ovanligt faktiskt. Jag tror, att det beror på att dom har tråkigt just nu - inga som helst "störfiskar" har dom att kämpa emot. Dom två gamla smycketetrorna klarade inta av flytten från hallen till mitt hobbyrum - dom bara försvann. Har beställt ett gäng till nu, som kommer på onsdag - ska bli intressant, att se vad som händer då.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Inger H
        Mina borelliisar har inte lekt på hur länge som helst - det är ganska så ovanligt faktiskt. Jag tror, att det beror på att dom har tråkigt just nu - inga som helst "störfiskar" har dom att kämpa emot. Dom två gamla smycketetrorna klarade inta av flytten från hallen till mitt hobbyrum - dom bara försvann. Har beställt ett gäng till nu, som kommer på onsdag - ska bli intressant, att se vad som händer då.

        //Inger
        De kommer säkert igång med leken, det där brukar ju gå upp och ner. Gör ett stort vattenbyte i samband med smycketetrorna så blir det säkert fart på dem
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Det blev lite fler goa bilder ikväll detta är apistogramma eremnopyge

          det är ganska avancerat av en liten firre med gruskornstorlek på hjärnan attt kunna lägga på svart läppstift utan att smeta ut det över hela ansiktet.....verkar vara vattenfast / kyssäkta iaf.....


          .
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H
            Mina borelliisar har inte lekt på hur länge som helst - det är ganska så ovanligt faktiskt. Jag tror, att det beror på att dom har tråkigt just nu - inga som helst "störfiskar" har dom att kämpa emot. Dom två gamla smycketetrorna klarade inta av flytten från hallen till mitt hobbyrum - dom bara försvann. Har beställt ett gäng till nu, som kommer på onsdag - ska bli intressant, att se vad som händer då.

            //Inger
            ...och några honor ytterligare till Borellihanen - så sätter det igång!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              ...och några honor ytterligare till Borellihanen - så sätter det igång!
              Japp jag vet Mats, jag fick avliva den andra honan - han ska snart få en till tjej, å då blir det nog lite mer fart.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H
                Japp jag vet Mats, jag fick avliva den andra honan - han ska snart få en till tjej, å då blir det nog lite mer fart.

                //Inger
                Yo bet!
                Borellisarna är ju "lite lugnare" och kul på det viset att om man kan skapa en god balans mellan honorna - en sanning med modifikation skall erkännas - så får man verkligen uppleva vad haremslekare innebär, och se när honorna vallar sina små yngelsvärmar och bl.a. knycker yngel av varandra. Kul och spännande!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Yo bet!
                  Borellisarna är ju "lite lugnare" och kul på det viset att om man kan skapa en god balans mellan honorna - en sanning med modifikation skall erkännas - så får man verkligen uppleva vad haremslekare innebär, och se när honorna vallar sina små yngelsvärmar och bl.a. knycker yngel av varandra. Kul och spännande!
                  Just det där med att knycka yngel av varann, fick jag uppleva med mina första borelliisar som jag hade. Det var kul att kika på.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Just det där med att knycka yngel av varann, fick jag uppleva med mina första borelliisar som jag hade. Det var kul att kika på.

                    //Inger

                    Ja, jag kommer ihåg att du berättade om detta. Jag fick ju också uppleva det skådespelet när jag hade mina Opal, 1+3.
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Ja, jag kommer ihåg att du berättade om detta. Jag fick ju också uppleva det skådespelet när jag hade mina Opal, 1+3.
                      Vilken grann hane - himla pussmun han har på första bilden. Jag skulle också vilja ha en opal, men det verkar bara finnas yellowhead på listorna som jag kan handla ifrån.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Vilken grann hane - himla pussmun han har på första bilden. Jag skulle också vilja ha en opal, men det verkar bara finnas yellowhead på listorna som jag kan handla ifrån.

                        //Inger
                        Jag kan hålla ögonen öppna - och kanske hitta något du kan beställa...
                        Skall kolla läget!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Jag kan hålla ögonen öppna - och kanske hitta något du kan beställa...
                          Skall kolla läget!
                          Ja, det vore toppenkul - men fattar inte förstås vad du menar med "hitta något du kan beställa" .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Ja, det vore toppenkul - men fattar inte förstås vad du menar med "hitta något du kan beställa" .

                            //Inger
                            Jo, om jag ser (typ opal) på någon lista att de finns hemma så kan du kanske beställa via din affär.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Jo, om jag ser (typ opal) på någon lista att de finns hemma så kan du kanske beställa via din affär.
                              Okey.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Inger, vart tar "din" affär hem fisk ifrån, så man kan hjälpa dig att hålla utkik?
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...