"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Det som känns extra bra är att det är tre sidor som är täckta med slimlines så jag kan sätta grenar "lite hejvilt" behöver ju inte komma åt för att komma åt rutorna för putsning mm
    (snodde en bild från Mats tråd, hoppas ok såhär i efterhand)
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Det som känns extra bra är att det är tre sidor som är täckta med slimlines så jag kan sätta grenar "lite hejvilt" behöver ju inte komma åt för att komma åt rutorna för putsning mm
      (snodde en bild från Mats tråd, hoppas ok såhär i efterhand)
      Visst!
      Sedan är det så att detta kar, med sina 3 slimlinesidor, ser helt annorlunda ut än på bild (men det har du ju sett). Faktum är att det är de mest svårfotade kar jag varit med om - mer eller mindre omöjligt att få till bra bilder...
      Men det blir otroligt fint djup och härlig höjd om man pillar lite. Här är varianter med mycket "pinnar";
      Bifogade filer

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Tack, för det andra bilderna jag tänkte få till en blandning av dessa två inredningar som du visar Hur menar du att det är svårfotat, är det helkars eller fiskfoton du menar då?
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Tack, för det andra bilderna jag tänkte få till en blandning av dessa två inredningar som du visar Hur menar du att det är svårfotat, är det helkars eller fiskfoton du menar då?
          Helkarsfoton - det ser alltid väldigt "trångt" ut på bild - men så är det ju inte i verkligheten.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Aha, då fattar jag, får se om jag lyckas ta några foton när det hele är klart
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Aha, då fattar jag, får se om jag lyckas ta några foton när det hele är klart
              Är det någon som garanterat lyckas med det, så är det du - inget snack!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                tack, vi får väl se... Har ju glömt att säga att jag fått iordning det "felande" hörnet i mitt blivande jordätarkar har ingen bild men kanske bli en mobilbild ikväll
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Jag lovade lite bilder på ciklidkaren och här kommer lite mobilbilder och det är en massa reflexer men ni får hålla till godo så lovar jag att det kommer "riktiga" bilder så småningom
                  Bifogade filer
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • freddi36
                    • December 2010
                    • 2882

                    Alla ser verkligen ut till att kunna va en bit Amazonas Superfint!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av freddi36
                      Alla ser verkligen ut till att kunna va en bit Amazonas Superfint!
                      Tack och kul att det är fler än jag som gillar amazonas-stuket
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • freddi36
                        • December 2010
                        • 2882

                        Jo Amazonas är verkligen snyggt!
                        Nu kör jag ju en lite annan väg med mitt Asien (egentligen den enda burken med nån tydlig inriktning här) men blir ju så sugen att dra igång en fet burk med discus eller altum i samma stil som dina kar Pia

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av freddi36
                          Jo Amazonas är verkligen snyggt!
                          Nu kör jag ju en lite annan väg med mitt Asien (egentligen den enda burken med nån tydlig inriktning här) men blir ju så sugen att dra igång en fet burk med discus eller altum i samma stil som dina kar Pia
                          Min dröm är att en gång kunna skaffa mig ett större kar typ 540 eller gärna ännu större för att kunna ha ett par stycken magestätiska scalarer, gärna då redbacks och någon apistogramma på bottenregionen och ett stimm med någon fin tetra, det hade varit riktigt mumma
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Min dröm är att en gång kunna skaffa mig ett större kar typ 540 eller gärna ännu större för att kunna ha ett par stycken magestätiska scalarer, gärna då redbacks och någon apistogramma på bottenregionen och ett stimm med någon fin tetra, det hade varit riktigt mumma

                            Mmmm... bara att mäta ut plats där det skall stå...

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Mmmm... bara att mäta ut plats där det skall stå...
                              joo, jag vet.. jag har plats men jag har en sambo som inte är lika intresserad som jag.... men han går att bearbetas, har gjort det förr
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                När jag har fyllt på mitt stimm med tetror i Ap. Bitaeniata karet så skall jag se " om det finns plats" för en liten grupp med någon sort av Laetacara, gärna Araguaie, vet inte om det blir för mycket fisk i karet så jag får se - men jag är sugen på dessa igen
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...