"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    ...och sen skall..?
    sen får jag nog ta mig ett glas vin för att komma till sans igen ..sen när kuben är hämtad så blir det påfyllning av mitt stimm med Kolglödstetror så att de tio jag har får lite kompisar
    Senast redigerad av PiaJo; 19 April 2013, 13:52.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      ...och sen skall..?
      och.. sen när kuben är hämtad så skall extra karet tas bort och tömmas och där det står skall kuben stå så då blir det snurrigt då med
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Haha! Ja, det är gôtt, Pia!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av PiaJo
          I helgen skall det flyttas på fiskar för att förbereda för kuben som jag kommer att hämta inom kort hos Mats De gröna svärdbärarna (två hannar) som går i det första 220 karet skall åter till butiken och sen skall den andra gröna svärdbärargruppen (2+3) komma till det första 220 karet och sen skall Ap. Borelliisarna flyttas från andra 220 karet till extra karet och sen skall Ap. Staeckisarna flyttas från extra karet för att komma till det andra 220 karet som skall bli ett minijordätar-kar till hösten så får Ap. Staeckisarn går där så länge och göra sina grejer... Snurrigt?? Jepp, snurrigt värre
          Ursprungligen postat av PiaJo
          sen får jag nog ta mig ett glas vin för att komma till sans igen ..sen när kuben är hämtad så blir det påfyllning av mitt stimm med Kolglödstetror så att de tio jag har får lite kompisar
          Ursprungligen postat av PiaJo
          och.. sen när kuben är hämtad så skall extra karet tas bort och tömmas och där det står skall kuben stå så då blir det snurrigt då med
          Förstår ni nu varför Gobben bara skakar på huvudet åt mig när jag försöker förklara vad jag skall göra
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Förstår ni nu varför Gobben bara skakar på huvudet åt mig när jag försöker förklara vad jag skall göra
            Men du får till det jädrans bra!

            Satt och kollade på lite sköna Tysklandsfoton, och fick syn på de här Discusarna som vi såg i den där affären där de bjöd på kaffe och bullar.
            Tänk om man kunde tajma in så att det kan bli fiskinköp i tyskland och att karet är klart. Runt 25 stycken av de här hade suttit fint i storbaljan!
            Bifogade filer

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Dessa var riktigt fina Skulle verkligen till denna affären igen och även till Zoo-zajac, där var det ju rena paradiset för en akvarist - shoppa med kundvagn
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av ansjo
                Vet inte ännu, lite sugen på diskus igen...
                Det är inte bara du som är sugen på discusar igen
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Nä, det skall gudarna veta - det blir garanterat Discus igen - iallafall för min del (och det blir det för Anders också).

                  Ja, den affären skall vi banne mej till igen - och till Zoo-zajac-Ullared också. Det var verkligen en häftig känsla och gå omkring på det sättet och liksom bara shoppa som svin - en sån, en sån, två sådana, ett stim av dom, en sån, en sån - fika - en sån, fjorton rötter - käka mat - ok, bort till nästa avdelning... o.s.v.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Nä, det skall gudarna veta - det blir garanterat Discus igen - iallafall för min del (och det blir det för Anders också).

                    Ja, den affären skall vi banne mej till igen - och till Zoo-zajac-Ullared också. Det var verkligen en häftig känsla och gå omkring på det sättet och liksom bara shoppa som svin - en sån, en sån, två sådana, ett stim av dom, en sån, en sån - fika - en sån, fjorton rötter - käka mat - ok, bort till nästa avdelning... o.s.v.
                    ja jösses, jag längtar redan till nästa gång!
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Glömmer ni bort mig - å min kärlek till denna fisk

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av gullefjun
                        Glömmer ni bort mig - å min kärlek till denna fisk

                        //Inger
                        Nähähääe då!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Jag köpte två monpanirötter eller vad dom nu heter och stoppade i idag, så nu kan vi prata théfärgat vatten.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av gullefjun
                            Jag köpte två monpanirötter eller vad dom nu heter och stoppade i idag, så nu kan vi prata théfärgat vatten.

                            //Inger
                            Visst är det vackert!?! Så sjunker ju Mopani-rötter också - kan ju vara gôtt, som omväxling, eller hur?

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av gullefjun
                              Glömmer ni bort mig - å min kärlek till denna fisk

                              //Inger
                              näää, inte glömmer vi "gullet"
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Visst är det vackert!?! Så sjunker ju Mopani-rötter också - kan ju vara gôtt, som omväxling, eller hur?
                                ja, det är så vackert så
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...