"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Det får man frågar man får man inget veta


    Skulle vilja byta ut min kub och 100 liters karet i hallen till ett 220 liters, tycker att det är en mycket bra storlek på kar för den sortens fisk jag har passion för men inte just nu bara...
    Ja, jag gillar också kar som är lite drygt 200 liter - dom är liksom lite "lagom".
    Är ju nöjd (just nu i alla fall) med 540 också - man väntar bara på att något nytt "troll" ska dyka upp i det.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Och det skall bli skönt att få karet bebott för just nu går det en guppyhanne och en fjärilscikid i T-karet,ser liite tomt ut..

      Är lite förundrad för nästan alla säger ju att fjärilsciklider är svåra mm mmm men den här stackars hannen har varit men om det mesta tror jag och han är mycket pigg och välmående.
      Han har flyttat från Mats till mig, sen kom han till ett kar med en massa olika ciklider som nu har fått nya hem, sen pajade doppvärmaren i somras så det var inte mer än ca 20 grader i karet och sen fick han komma över till en hink där han var över natten utan varken värme eller pump och nästa söndag skall ha flytta igen. Detta är en seg rackare
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av gullefjun
        Ja, jag gillar också kar som är lite drygt 200 liter - dom är liksom lite "lagom".

        //Inger
        Skönt att vi är två som inte gillar stoora kar

        men det är som alla säger - storleken har ingen betydelse...
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Skönt att vi är två som inte gillar stoora kar

          men det är som alla säger - storleken har ingen betydelse...
          Pffft jag tror nog alllt att du skulle kunna fixa ett 960 med sa tema och få till en riktigt bra inredning.
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av lillfrasse
            Pffft jag tror nog alllt att du skulle kunna fixa ett 960 med sa tema och få till en riktigt bra inredning.
            joo, kanske

            Tycker att stora kar är mäktigt och härligt att se på och så men jag skulle inte vilja ha ett, tror jag. Men om jag skulle vilja så kommer det aldrig att hända ändå för jag har en som lägger sig i här hemma med
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              fasiken vad det skall vara svårt att hitta snäckskal

              har varit runt i var enda en stor matbutik i Borås för att hitta såna där snäckskal som alla säger är så lätt att hitta... har en affär kvar, tar den ikväll men sen vetefasen vart jag skall hitta dem. Jag får väl annars köpa skall i en zooaffär men jag har bara sett sånna som är lite avlånga och spetsiga, skulle helst vilja ha de som är runda.

              Idag har jag även fyllt på med mer sand i t-karet för att de skall kunna gräva ner snäckskalen bättre ochg har även tagit bort lite sten på höjden, blev bra.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • lillfrasse
                • February 2002
                • 2228

                Ursprungligen postat av PiaJo
                fasiken vad det skall vara svårt att hitta snäckskal

                har varit runt i var enda en stor matbutik i Borås för att hitta såna där snäckskal som alla säger är så lätt att hitta... har en affär kvar, tar den ikväll men sen vetefasen vart jag skall hitta dem. Jag får väl annars köpa skall i en zooaffär men jag har bara sett sånna som är lite avlånga och spetsiga, skulle helst vilja ha de som är runda.

                Idag har jag även fyllt på med mer sand i t-karet för att de skall kunna gräva ner snäckskalen bättre ochg har även tagit bort lite sten på höjden, blev bra.

                Jag hittade på ica i frysdisken vid kräft/krabb och annat jox. Jag kan kolla om jag har de kvar så kan du få dem.
                Simma lungt..
                Lillfrasse..

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  Kollat på pwss?
                  Annars har dom kanske i Danmark

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Och även jag är på G att köra igång ett kar med snäckskalslekare...så nog ska det bli lite T-ciklider här på forumet den närmsta tiden!
                    Anders, nu skall jag inte tjöta på dig men det hade varit väldans kul att se ditt kar när du får det klart eller det kanske är klart och i väntan på fisk?

                    Du får mer än gärna lägga upp lite bilder här, men det vet du redan
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av lillfrasse
                      Jag hittade på ica i frysdisken vid kräft/krabb och annat jox. Jag kan kolla om jag har de kvar så kan du få dem.
                      ja , det får du gärna göra
                      har letat på flera ica...

                      Ursprungligen postat av freddi36
                      Kollat på pwss?
                      Annars har dom kanske i Danmark
                      japp, det får väl bli i danmark isåfall behöver dem snart om jag hittar fisk där med.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • lillfrasse
                        • February 2002
                        • 2228

                        Jag skall ut och rota på vinden i veckan då. Då får gärna påminna mig så jag inte missar det.
                        Simma lungt..
                        Lillfrasse..

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av lillfrasse
                          Jag skall ut och rota på vinden i veckan då. Då får gärna påminna mig så jag inte missar det.
                          Tack, skall påminna dig. Du får gärna säga till om du hittar dem
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Det står i princip tomt nu, vare sig nalle, snäckor eller sten har hittat ner i karet ännu.
                            Kvantum i Varberg ska tydligen ha vinbärssnäckor, men jag har inte sett själv. Ska dit och kolla någon dag i veckan, så får frugan äta innehållet så tar jag hand om hårdvalutan...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Dom brukas finnas i delikatessavdelningen - dvs inte bland frysvarorna.
                              Och jag har sett att de sålts både med utan innehåll - för övrigt, rätt tillagade så är de rätt goda.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Det står i princip tomt nu, vare sig nalle, snäckor eller sten har hittat ner i karet ännu.
                                Kvantum i Varberg ska tydligen ha vinbärssnäckor, men jag har inte sett själv. Ska dit och kolla någon dag i veckan, så får frugan äta innehållet så tar jag hand om hårdvalutan...
                                Ok, då vet jag hur det ligger till hos dig, du vet att jag är nyfiken av mig

                                Hojta till du med om du hittar vinbärssnäckor - man vet ju aldrig om man behöver fler nån gång i framtiden
                                Kanske blir så inne på t-kar att man gör om/ startar ett större i framtiden och då behövs det många snäckor...
                                Senast redigerad av PiaJo; 23 September 2012, 15:04.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...