"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Fredagskväll, utarbetad och några glas saft

    Då tänkte jag att det var dags att skriva det som inte kommit fram tidigare under ditt TA projekt.

    Som du och alla vet är jag inbiten SA och har framförallt en gen som som gillar Ap och andra dvärgar från Sydamerika.

    Men även jag tyckte att det här med Snäcklekare verkade väldigt intressant, det är ju liksom Ap men i Afrika!

    Bildbeviset har jag ju postat tidigare i tråden.

    Jag kan erkänna att det var jättekul med dessa små muskelknippen som grävde och donade i karet. Det var ju ännu roligare när det blev yngel, å sen blev det en generation yngel till, det var kul.

    Men när man sen efter ca 6 månader tittade in i karet och alla fiskar betedde sig exakt som de gjorde för tre månader sedan, ja då blev det lite tjatigt.

    När jag sen efter ett år kom underfund med att dessa fiskar har bara ett sätt att uppträda på, eftersom de är en sjöfisk och inte kan anpassa sig till övriga invånare eller miljö, ja då blev de direkt tråkiga!

    Våra Ap som lever i en ständigt förändlig flodmiljö måste hela tiden anpassa sig efter miljö och att andra fiskar och naturen har gett dem denna möjlighet, vilket vi Ap nördar uppskattar.

    Jag tror att även du kommer att komma underfund med att Afrikanska sjöciklider är som att bara spela samma CD hela tiden, det händer typ inget efter att man har lyssnat de först tio gångerna.

    Japp, sur och envis mot strömmen som vanligt
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Japp, Pia... skit i det - stoppa nu medans tid är.

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Japp, Pia... skit i det - stoppa nu medans tid är.
        Hmm, kan det vara så illa

        Näe det är nog bäst att testa själv och skita i va gubben skriver
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Jag var högoktanigt ironisk i mitt inlägg ovan.
          Jag tycker vi skall heja på Pia som har startat upp ett litet gôtt T-kar med snäckskalslekare. Det är inte varje dag vi får se T-kar här på zoopet, speciellt inte ocellatus och liknande, så detta skall bli hur kul som helst!

          Kommentar

          • lillfrasse
            • February 2002
            • 2228

            Klart hon skall köra lite annat omväxling förnöjer. Lite kuriosa är att det är ganska precis på pricken 10 år sedan jag startade ett 220l tangakar med snäckskalslekare och jullar lite fräckt ändå.
            Simma lungt..
            Lillfrasse..

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Ken Olofsson
              hur växer blommorna ????.....
              Inte mycket, men de har ju bara varit i karet i en vecka. Cryptosarna har som väntat vissnat ner men det kommer igen

              Ursprungligen postat av c90368
              Hmm, kan det vara så illa

              Näe det är nog bäst att testa själv och skita i va gubben skriver
              Japp, det gör jag i detta fallet iallafall, måste ju testa själv för att kunna bilda mig en uppfattning själv

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Jag var högoktanigt ironisk i mitt inlägg ovan.
              Jag tycker vi skall heja på Pia som har startat upp ett litet gôtt T-kar med snäckskalslekare. Det är inte varje dag vi får se T-kar här på zoopet, speciellt inte ocellatus och liknande, så detta skall bli hur kul som helst!
              Tack Mats, jag behöver all stöttning och hejarop som det går

              Ursprungligen postat av lillfrasse
              Klart hon skall köra lite annat omväxling förnöjer. Lite kuriosa är att det är ganska precis på pricken 10 år sedan jag startade ett 220l tangakar med snäckskalslekare och jullar lite fräckt ändå.
              Japp, det är ju kul med omväxling

              Har du nån bild på detta kar?
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Självklart, ska du bilda dig en egen uppfattning Pia - jag stöttar dig till 100%. Det ska bli kul, att läsa fortsättningen i din tråd - själv är jag gôrless på min egen.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Tack!

                  Det går i perioder, just nu är det lite mer action i tråden men det har ju bara med att gör att jag startar ett nytt kar.
                  Perioder är det sååå lugnt i tråden att man tror att jag har avslutat allt var det heter med akvarier.... men det har jag inte.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    För att hålla tråden igång så slänger jag upp lite gamla bilder, det är lite gottåblandat
                    Bifogade filer
                    Senast redigerad av PiaJo; 01 September 2012, 18:15.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      Man blir aldrig trött på att se dina kar Pia! Så jädra snyggt!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Och även jag är på G att köra igång ett kar med snäckskalslekare...så nog ska det bli lite T-ciklider här på forumet den närmsta tiden!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Och även jag är på G att köra igång ett kar med snäckskalslekare...så nog ska det bli lite T-ciklider här på forumet den närmsta tiden!
                          Gott att höra! vilken sort är du sugen på?
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Speciosus tror jag...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              ahh, dessa såg jag på Nols mycket fina!
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Ken Olofsson
                                • November 2006
                                • 8014

                                snart en vecka utan ett enda inlägg........



                                .
                                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                                Kommentar

                                Arbetssätt...