Han ser fin ut Här vaktas det för fullt fortfarande, ynglen börjar sprida sig mer, och vid matningen förut idag så befann sig många av ynglen mitt i smeten, utan att bli angripna. Men paret vill fortfarande vakta dem. En torped dog häromdagen, hittade den inkörd med huvudet före i en hålighet i en rot. Gissar att sajicaparet jagat in den där, och så har den fastnat, tror inte att den självdött, de har sett friska ut allihop, förutom en och annan nafsad fena. Multisarna är i lektagen igen, hoppas att de kan hävda sig bättre mot sajicorna den här gången. Och Polypterushanen har vuxit märkbart.
Akvariestugan
Kollaps
X
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleri -
Ja, dom är förbannat snygga.
Det man skulle vilja dra igång med så fort som möjligt är ett kar, modell större. Det skulle vara fint att se dessa scalarer dra runt i ett rejält högt och djupt kar - typ 1 500 - 2 000 liter.
Some day, one day...Kommentar
-
Han ser fin ut Här vaktas det för fullt fortfarande, ynglen börjar sprida sig mer, och vid matningen förut idag så befann sig många av ynglen mitt i smeten, utan att bli angripna. Men paret vill fortfarande vakta dem. En torped dog häromdagen, hittade den inkörd med huvudet före i en hålighet i en rot. Gissar att sajicaparet jagat in den där, och så har den fastnat, tror inte att den självdött, de har sett friska ut allihop, förutom en och annan nafsad fena. Multisarna är i lektagen igen, hoppas att de kan hävda sig bättre mot sajicorna den här gången. Och Polypterushanen har vuxit märkbart.
Ungefär sju yngel blev det kvar från förra leken här i mitt kar. Dessa är helt självgående nu, och har fått T-bar teckning.
Kommentar
-
Kommentar
-
Av mina yngel lyckades jag räkna till drygt 20 när de var framme vid rutan för en stund se'n Lite små än för T-teckningen, de har yngelmarmoreringen kvar."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Låter verkligen mumma... finns inte dessa kvar när du bygger det karet så åker vi till Tyskland och köper nya finingar/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Som sagt, jag bara spånar lite sådär
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Jodå, för att vara centralamerikanska ciklider är de hyfsat fredliga, och inte alltför storväxta Har mina ihop med bl.a sajica, Megalechis thoracata, regnbågshajar, och denisoni."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Halloj Inger!
Jag är nere på Mallorca och spelar lite musik, så jag har inte varit här på ett tag.
Ser att du fått info av Shepard.Kommentar
Kommentar