Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell

    Hanarna blir för jävla granna när de får en rejäl puckel och pannans kontur sträcker sig nästan lodrätt ner mot munnen ("fyrkantig").
    Den här lille ungspolingen har börjat utveckla en riktigt fin huvudform som bådar gott.
    Paret är i en välbehövlig vilopaus just nu, med dämpade färger och ett icke-aggressivt beteende.
    Han ser fin ut Här vaktas det för fullt fortfarande, ynglen börjar sprida sig mer, och vid matningen förut idag så befann sig många av ynglen mitt i smeten, utan att bli angripna. Men paret vill fortfarande vakta dem. En torped dog häromdagen, hittade den inkörd med huvudet före i en hålighet i en rot. Gissar att sajicaparet jagat in den där, och så har den fastnat, tror inte att den självdött, de har sett friska ut allihop, förutom en och annan nafsad fena. Multisarna är i lektagen igen, hoppas att de kan hävda sig bättre mot sajicorna den här gången. Och Polypterushanen har vuxit märkbart.

    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Marten64

      • July 2012
      • 1020

      God helg! Du skall inte ut och träffa/lira med din gamla kompis Midge Ure? Han är ju här ikväll?
      /Johan
      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Rejäl knäck på näsan, snygg!
        Ja, dom är förbannat snygga.
        Det man skulle vilja dra igång med så fort som möjligt är ett kar, modell större. Det skulle vara fint att se dessa scalarer dra runt i ett rejält högt och djupt kar - typ 1 500 - 2 000 liter.
        Some day, one day...

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Shepard

          Han ser fin ut Här vaktas det för fullt fortfarande, ynglen börjar sprida sig mer, och vid matningen förut idag så befann sig många av ynglen mitt i smeten, utan att bli angripna. Men paret vill fortfarande vakta dem. En torped dog häromdagen, hittade den inkörd med huvudet före i en hålighet i en rot. Gissar att sajicaparet jagat in den där, och så har den fastnat, tror inte att den självdött, de har sett friska ut allihop, förutom en och annan nafsad fena. Multisarna är i lektagen igen, hoppas att de kan hävda sig bättre mot sajicorna den här gången. Och Polypterushanen har vuxit märkbart.
          Låter toppen!
          Ungefär sju yngel blev det kvar från förra leken här i mitt kar. Dessa är helt självgående nu, och har fått T-bar teckning.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Marten64
            God helg! Du skall inte ut och träffa/lira med din gamla kompis Midge Ure? Han är ju här ikväll?
            /Johan
            Vi har mejlkontakt, men ingen träff denna gång. Senast Ultravox var i stan så träfades vi till.
            Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        3756_10151283883072905_2064952011_n.jpg Visningar:	1 Storlek:	105.3 kB ID:     	2370521

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              Roligt! De var personliga favoriter för mig en gång i tiden. De var riktigt stilbildande.
              /Johan
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                Låter toppen!
                Ungefär sju yngel blev det kvar från förra leken här i mitt kar. Dessa är helt självgående nu, och har fått T-bar teckning.
                Av mina yngel lyckades jag räkna till drygt 20 när de var framme vid rutan för en stund se'n Lite små än för T-teckningen, de har yngelmarmoreringen kvar.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                  Ja, dom är förbannat snygga.
                  Det man skulle vilja dra igång med så fort som möjligt är ett kar, modell större. Det skulle vara fint att se dessa scalarer dra runt i ett rejält högt och djupt kar - typ 1 500 - 2 000 liter.
                  Some day, one day...
                  Låter verkligen mumma... finns inte dessa kvar när du bygger det karet så åker vi till Tyskland och köper nya finingar
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Halloj Mats

                    Har du någon erfarenhet av Herotilapia Multispinosa? Bara spånar lite....

                    //Inger
                    Senast redigerad av Inger H; 16 May 2017, 20:58.
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Halloj Mats

                      Har du någon erfarenhet av Herotilapia Multispinosa? Bara spånar lite....

                      //Inger
                      Jag har ett par rödögda multispinosor (samma art som hanen med ynglen på min avatar) som nyss har lekt igen
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Shepard

                        Jag har ett par rödögda multispinosor (samma art som hanen med ynglen på min avatar) som nyss har lekt igen
                        Aha, har kollat lite på YT och tycker att dom är så fina. Jag har ingen erfarenhet av CA-ciklider, så jag är bara lite nyfiken . Är dom hyfsat fredliga med andra arter?
                        Som sagt, jag bara spånar lite sådär

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ursprungligen postat av Inger H

                          Aha, har kollat lite på YT och tycker att dom är så fina. Jag har ingen erfarenhet av CA-ciklider, så jag är bara lite nyfiken . Är dom hyfsat fredliga med andra arter?
                          Som sagt, jag bara spånar lite sådär

                          //Inger
                          Jodå, för att vara centralamerikanska ciklider är de hyfsat fredliga, och inte alltför storväxta Har mina ihop med bl.a sajica, Megalechis thoracata, regnbågshajar, och denisoni.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Några bilder
                            Bifogade filer
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Shepard
                              Några bilder


                              //Inger

                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Halloj Inger!
                                Jag är nere på Mallorca och spelar lite musik, så jag har inte varit här på ett tag.
                                Ser att du fått info av Shepard.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...