Allmänt meddelande
Kollapsa
No announcement yet.
Akvariestugan
Kollapsa
X
-
Det var inte så mycket fjäril där. Är det bolivianer du har?
Som sagt, svårt att säga vad dina fjärilar sysslar med. Du får hålla koll på dom och se vad som händer.
Senast ändrad av Mats Bryzell; 2017-04-08, 08:27.
Kommentera
-
ehum.. jag har odlade och vildfångad.. jg e lite konstig jag...han är framme ibland... och jag tycker mig se han ser lite påverkad ut.. vattenbyten utförda... alla andra fiskar å snäckor mår väl.... ja ja får se hur det går men jag tror inte på yngel längre då hade han flyttat dom till en grop som det skrivs om... men ioförsig kan den vara bakom...
Vad jag har gjort är att dämpa lyset lite mer, och har bara lite starkare en kort stund för växterna bytt mer vatten än vanligt...trots dem inte gillar stora byten... och rensat slangen å pupen från gojs så det har bättre genomströmmning.... och matat ytters lite mest för småfiskarna som inte äter mask.. alla försöker dock även rasbora neavus försöker äta de maskarna =D men som sagt mygglarver är det nog inte... men pandorna älskar dom =D
Kommentera
-
Visar några filmer på Discus (jo, jag vet, har visat dessa många gånger förr) som går med yngel i både inredda och oinredda kar.
På filmen på Röd-Turkarna kan man se ett par Ivanacara adoketa som har en pågående lek vid en rot nedanför Discusparet.
Det är en gigledig lördag och det skall bli kul att få hit min dotter Erica och hennes hund Timmy idag.
Nu har vi inga katter kvar. Dexter som blev 18 år är borta. Så, det skall bli härligt med en glad hund i huset i helgen.
Kommentera
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleri
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Shepard Visa inläggDexter ser lite purken utHmm, påminner han inte lite om husse? Rufus och Pyret påminner inte alls om mig dock, de är alldeles för söta
Ubertjusiga discusar!
Jag skall ha Discus igen lite längre fram, men i stort kar! Nahmunda-discusarna gick i 960, men det blir för pluttigt.
Jo, det kan faktiskt finnas en viss likhet - men jag tycker vi ser ganska nöjda ut.
Kommentera
-
Jodå, särskilt när de sover960 för pluttigt? Mitt 240 är pluttigt, om jag fick plats med ett 960 vore jag överlycklig.
Hehe, ja, ni ser mycket nöjda ut båda tvåHan var väl nöjd med att ha en så'n husse, och du måste vara nöjd med din dotter, och bonushund.
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleri
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Shepard Visa inläggJodå, särskilt när de sover960 för pluttigt? Mitt 240 är pluttigt, om jag fick plats med ett 960 vore jag överlycklig.
Hehe, ja, ni ser mycket nöjda ut båda tvåHan var väl nöjd med att ha en så'n husse, och du måste vara nöjd med din dotter, och bonushund.
Japp, jag är nöjd!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mats Bryzell Visa inlägg
Ett kar på runt 2 000-liter hade jag väl tänkt mig.
Japp, jag är nöjd!
Så här ser karet ut nu, efter ommöbleringen."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleri
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LoGeek Visa inläggKul med diskusfilmerna. Finns inget härligare än välmående diskus under sin otroliga yngelvård!
Jag har hundratals bilder och filmer, och har lagt upp många i denna tråd tidigare och i en del andra trådar här på forumet.
De flesta som har läst tråden tidigare är inte med här på forumet längre, så det kan vara kul att dra in någon reprisfilm då och då för dom som råkar hamna i tråden nu för tiden.
Kul att du gillar grejerna.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mats Bryzell Visa inlägg
Håller verkligen med dig. Discus är en fantastisk ciklid.
Jag har hundratals bilder och filmer, och har lagt upp många i denna tråd tidigare och i en del andra trådar här på forumet.
De flesta som har läst tråden tidigare är inte med här på forumet längre, så det kan vara kul att dra in någon reprisfilm då och då för dom som råkar hamna i tråden nu för tiden.
Kul att du gillar grejerna.
Kommentera
Kommentera