Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    denna togs i slutet pa forra veckan *har klantat till det med knapparna p[ tangent bordet igen *
    det syns inte till m[nga fjerilar der ha ha men har for mig honan kommer fram ibland


    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Det var inte så mycket fjäril där. Är det bolivianer du har?
      Som sagt, svårt att säga vad dina fjärilar sysslar med. Du får hålla koll på dom och se vad som händer.
      Senast redigerad av Mats Bryzell; 08 April 2017, 09:27.

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        ehum.. jag har odlade och vildfångad.. jg e lite konstig jag...han är framme ibland... och jag tycker mig se han ser lite påverkad ut.. vattenbyten utförda... alla andra fiskar å snäckor mår väl.... ja ja får se hur det går men jag tror inte på yngel längre då hade han flyttat dom till en grop som det skrivs om... men ioförsig kan den vara bakom...

        Vad jag har gjort är att dämpa lyset lite mer, och har bara lite starkare en kort stund för växterna bytt mer vatten än vanligt...trots dem inte gillar stora byten... och rensat slangen å pupen från gojs så det har bättre genomströmmning.... och matat ytters lite mest för småfiskarna som inte äter mask.. alla försöker dock även rasbora neavus försöker äta de maskarna =D men som sagt mygglarver är det nog inte... men pandorna älskar dom =D

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Då får vi hoppas att allt är bra och att du längre fram får se en skön yngelskock!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Visar några filmer på Discus (jo, jag vet, har visat dessa många gånger förr) som går med yngel i både inredda och oinredda kar.










































            På filmen på Röd-Turkarna kan man se ett par Ivanacara adoketa som har en pågående lek vid en rot nedanför Discusparet.


            Det är en gigledig lördag och det skall bli kul att få hit min dotter Erica och hennes hund Timmy idag.

            Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        Erica och Timmy.jpg Visningar:	1 Storlek:	171.9 kB ID:     	2369434


            Nu har vi inga katter kvar. Dexter som blev 18 år är borta. Så, det skall bli härligt med en glad hund i huset i helgen.

            Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_1027.jpg Visningar:	1 Storlek:	421.7 kB ID:     	2369435

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Dexter ser lite purken ut Hmm, påminner han inte lite om husse? Rufus och Pyret påminner inte alls om mig dock, de är alldeles för söta

              Ubertjusiga discusar!
              Bifogade filer
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Shepard
                Dexter ser lite purken ut Hmm, påminner han inte lite om husse? Rufus och Pyret påminner inte alls om mig dock, de är alldeles för söta
                Ubertjusiga discusar!
                Fina katter!

                Jag skall ha Discus igen lite längre fram, men i stort kar! Nahmunda-discusarna gick i 960, men det blir för pluttigt.

                Jo, det kan faktiskt finnas en viss likhet - men jag tycker vi ser ganska nöjda ut.

                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0420.jpg
Visningar: 210
Storlek: 481,7 KB
ID: 2369446

                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0001.jpg
Visningar: 184
Storlek: 778,5 KB
ID: 2369447

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Härliga bilder Mats fin dotter du har
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Härliga bilder Mats fin dotter du har
                    Tack!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Jodå, särskilt när de sover 960 för pluttigt? Mitt 240 är pluttigt, om jag fick plats med ett 960 vore jag överlycklig.

                      Hehe, ja, ni ser mycket nöjda ut båda två Han var väl nöjd med att ha en så'n husse, och du måste vara nöjd med din dotter, och bonushund.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Shepard
                        Jodå, särskilt när de sover 960 för pluttigt? Mitt 240 är pluttigt, om jag fick plats med ett 960 vore jag överlycklig.
                        Hehe, ja, ni ser mycket nöjda ut båda två Han var väl nöjd med att ha en så'n husse, och du måste vara nöjd med din dotter, och bonushund.
                        Ett kar på runt 2 000-liter hade jag väl tänkt mig.

                        Japp, jag är nöjd!

                        Kommentar

                        • LoGeek
                          • September 2008
                          • 1651

                          Kul med diskusfilmerna. Finns inget härligare än välmående diskus under sin otroliga yngelvård!

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                            Ett kar på runt 2 000-liter hade jag väl tänkt mig.

                            Japp, jag är nöjd!
                            Inte mer?

                            Så här ser karet ut nu, efter ommöbleringen.
                            Bifogade filer
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av LoGeek
                              Kul med diskusfilmerna. Finns inget härligare än välmående diskus under sin otroliga yngelvård!
                              Håller verkligen med dig. Discus är en fantastisk ciklid.
                              Jag har hundratals bilder och filmer, och har lagt upp många i denna tråd tidigare och i en del andra trådar här på forumet.
                              De flesta som har läst tråden tidigare är inte med här på forumet längre, så det kan vara kul att dra in någon reprisfilm då och då för dom som råkar hamna i tråden nu för tiden.
                              Kul att du gillar grejerna.

                              Kommentar

                              • LoGeek
                                • September 2008
                                • 1651

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                                Håller verkligen med dig. Discus är en fantastisk ciklid.
                                Jag har hundratals bilder och filmer, och har lagt upp många i denna tråd tidigare och i en del andra trådar här på forumet.
                                De flesta som har läst tråden tidigare är inte med här på forumet längre, så det kan vara kul att dra in någon reprisfilm då och då för dom som råkar hamna i tråden nu för tiden.
                                Kul att du gillar grejerna.
                                Lägg gärna upp favoriter i repris

                                Kommentar

                                Arbetssätt...