Akvariestugan
Kollaps
X
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Kommentar
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Sajicorna går med sin yngelhög nr. 2 (filmer och bilder någon sida eller två bak i tråden för den som mot all förmodan vill kolla), och det finns sju yngel kvar från förra kullen som blivit en bit över en centimeter.
Jag tror att jag kan fånga upp dom hyfsat lätt då de är otroligt matintresserade och står vid ytan och väntar vid matning - ett svep med den stora håven så...
Tog ett par sketbilder varav en är väldigt oskarp, men jag lägger in den den ändå för den visar att det här är en liten hane med sin röda ryggfena. Den andra bilden visar en potentionell hona, men det är osäkert än så länge... svårt att säga.
Kommentar
-
Mycket vackra Mina har inte nått så långt riktigt än, de är än så länge mest grå, men har fått det svarta tvärbandet. Lustigt med just denna typ av centralare, man kan ana könet rätt tidigt. Zebrahonor t.ex får ju rätt tidigt sina orange bukfläckar.
Scalarernas blad har skiftat position något, och kanske flyttat sig en aning, men de vaktar på."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Mycket vackra Mina har inte nått så långt riktigt än, de är än så länge mest grå, men har fått det svarta tvärbandet. Lustigt med just denna typ av centralare, man kan ana könet rätt tidigt. Zebrahonor t.ex får ju rätt tidigt sina orange bukfläckar.
Scalarernas blad har skiftat position något, och kanske flyttat sig en aning, men de vaktar på.
Gôtt att scalarerna håller ställningarna!
Kommentar
-
Sajicorna går med sin yngelhög nr. 2 (filmer och bilder någon sida eller två bak i tråden för den som mot all förmodan vill kolla), och det finns sju yngel kvar från förra kullen som blivit en bit över en centimeter.
Jag tror att jag kan fånga upp dom hyfsat lätt då de är otroligt matintresserade och står vid ytan och väntar vid matning - ett svep med den stora håven så...
Tog ett par sketbilder varav en är väldigt oskarp, men jag lägger in den den ändå för den visar att det här är en liten hane med sin röda ryggfena. Den andra bilden visar en potentionell hona, men det är osäkert än så länge... svårt att säga.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Senast redigerad av Mats Bryzell; 09 June 2017, 21:51.Kommentar
-
Ett säkert tecken är att hanarna har röda ryggfenor och honorna gula dito. Det är ett första "tecken"... sedan får man, som vanligt, titta på hur de beter sig (det här med ciklidbeteende som är så intressant) i godartade miljöer. Man ser skillnaderna ganska lätt, trots allt - färger, kroppsbyggnad och, som sagt, beteende.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Jag ändrade min text lite i mitt inlägg. Det var väldigt dålig svenska i det ursprungliga, och nu kan man se båda varianterna - bra för dom som vill jämföra, läs; upprepningar .
Inger, om det är så, lite längre fram när du drar igång igen att du vill ha lite support när det gäller cikliders kön, beteende och miljö så vet du att jag gärna hjälper till!Kommentar
-
Ja, vi får som sagt se hur det går, det är ju scalarer det handlar om, och deras första lek dessutom. Skulle vara kul att få upp en kull (föga troligt i sällskapskaret dock, även om sajicorna lyckades), Har haft scalarer som förmodligen varit blandningar mellan marmor och vildformen (kanske t.o.m denna hanen är en dylik), och jag tycker att de är riktigt vackra, mer så än "normala" marmorscalarer, som bl.a brukar sakna de röda ögonen, och ha en lite annan färgton. Den här hanen har lite grönskimmer på gällocken."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Ja, och särskilt zebror kan ju leka i väldigt liten storlek, har sett par med yngel som inte varit större än 3-4 cm (paret alltså).
Ja, vi får som sagt se hur det går, det är ju scalarer det handlar om, och deras första lek dessutom. Skulle vara kul att få upp en kull (föga troligt i sällskapskaret dock, även om sajicorna lyckades), Har haft scalarer som förmodligen varit blandningar mellan marmor och vildformen (kanske t.o.m denna hanen är en dylik), och jag tycker att de är riktigt vackra, mer så än "normala" marmorscalarer, som bl.a brukar sakna de röda ögonen, och ha en lite annan färgton. Den här hanen har lite grönskimmer på gällocken.
Kommentar
-
Jag ändrade min text lite i mitt inlägg. Det var väldigt dålig svenska i det ursprungliga, och nu kan man se båda varianterna - bra för dom som vill jämföra, läs; upprepningar .
Inger, om det är så, lite längre fram när du drar igång igen att du vill ha lite support när det gäller cikliders kön, beteende och miljö så vet du att jag gärna hjälper till!
Japp Mats, jag vet att du ställer upp som vanligt på allt jag vill veta. Ciklider såklart, men jag kommer att spåna en del framöver så att allt blir rätt förhoppningsvis. Ciklider, som gillar högt ph sökes...
-
Dålig svenska, vad ska du då tycka om undertecknad svenska .
Japp Mats, jag vet att du ställer upp som vanligt på allt jag vill veta. Ciklider såklart, men jag kommer att spåna en del framöver så att allt blir rätt förhoppningsvis. Ciklider, som gillar högt ph sökes...
//Inger
Du skriver utomordentligt, Inger!
Vi skall hitta ciklider som gillar ditt vatten!Kommentar
Kommentar