Ja, men vissa scalarer ser ju ganska tråkiga ut, på grund av dåliga gener, och/eller uppväxtförhållanden. Men ja, en scalare kan ju vara vacker oavsett färgvaríant, bara kropp och fenor ser ut som de ska. Och trivas tillsammans verkar de göra, även om de knuffas och buffas, och spänner upp sig för varandra mellan varven. Men några regelrätta aggressioner har jag inte sett.
Akvariestugan
Kollaps
X
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleri -
Centralamerikaner, som sajica, gillar ju högt pH"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Kommentar
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Scalareäggen är numer scalareyngel. En del ägg har möglat, men så var ju heller inte lekunderlaget det bästa... ett halvruttet, algigt, lösflytande växtblad. De tycks ha flyttat ynglen till ett likadant blad intill, men detta är fortfarande en levande del av växten."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Japp, och fick slängt det gamla döda bladet, innan de fick för sig att flytta tillbaka ynglen till det Osäker, men kan ha haft honan innan också, hon liknar en av honorna jag hade ihop med hanen innan jag bytte in dem, och då var hanen lite smågrinig mot henne (hon är ju vildform, så svårare att se om det var samma jag hade). De verkar hur som helst funka rätt bra ihop, och att de fått fram kläckta yngel redan första leken tillsammans är ju kul. Får se om de också klarar sig till frisimmande."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Kommentar
-
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Får mig ju nästan att ångra att jag bytte in mina... Men jag har ju ett gäng av deras avkomlingar på uppväxt Så behåller nog ett par av dem."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Nu simmar hur som helst scalareynglen"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
-
Min profil
Mitt galleriKommentar
Kommentar