Ursprungligen postat av lillfrasse
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Kollapsa
No announcement yet.
Akvariestugan
Kollapsa
X
-
You cant see the future if you don't know the history.
"Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse
-
Ursprungligen postat av Lilla Damen Visa inläggBilbukar stod jag och dreglade över härodagen. En variant som jag aldrig sett innan... större, och verkade inte lika "ytbundna" som de vanliga. 80kr styck var dock för mycket för mig i en fattig januarimånad...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av bossep Visa inläggHmmm, Med fondsparande blir det kanske några korvören på kontot med tiden. Men med guror som dessa blir det nog som med mina tavlor. Man bor hällre på en parkbänk än säljer dom.Ursprungligen postat av lillfrasse Visa inläggHelt rätt tänkt det är lite nedgång på vintage marknaden för tillfället så det är köpläge.
Och som Bosse säger, man lägger sig hellre på en parkbänk än att göra sig av med de "värsta". För mig är gitarrerna konstverk!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av bossep Visa inläggHmmm, Med fondsparande blir det kanske några korvören på kontot med tiden. Men med guror som dessa blir det nog som med mina tavlor. Man bor hällre på en parkbänk än säljer dom.Simma lungt..
Lillfrasse..
Kommentera
-
Gasteropelecus sternicla... finns i artregistret, om jag kunnat länka dit :-(.
De är finare "på riktigt", än på bild...Senast ändrad av Lilla Damen; 2012-02-05, 17:38.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mats Bryzell Visa inläggPuh! Arbetet puttrar på. Idag flyttade jag in en av 50-kuberna i kåken. Här får guppyna gå ett tag. Fick stuva undan några guror och göra plats för karet - men det är rätt mysigt att ha ett kar att glo på här inne också.
Som sagt, det börjar bli alltmer tomt i stugan, men det är så det skall vara i nuläget. I mitten på nästnästa vecka kommer Ansjo och hämtar en betydlig del av karen så att det blir plats för större doningar!
Oooh, vackert. Härliga strängar på fina halsar samt en kub, paradise
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mats Bryzell Visa inläggJag har samlat gitarrer i ganska många år - främst Gibson och Fender, och det finns några av varje... men de står mer eller mindre inlåsta i "kassaskåp" och inte här hemma.
Här är två bilder, en där jag lirar på en av mina Stratocasters, en 64:a och en redigt "läbbig" Gibson SG-LP från 1961 (det är inte samma som syns på bilden på 50-kuben). Nu för tiden tar man dock sällan ut dessa juveler på grund av att de är för "kostsamma".
holy crap å holy crap igen!!! inget dåligt pensions sparande det där!!!
SG´n är ju snuskigt läcker!!!MrH ---> 175L SA kub
Kommentera
-
Ursprungligen postat av hult87 Visa inläggfina gitarrer det därvar du hos kent i nol idag mats?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ansjo Visa inläggDet såg riktigt trevligt ut med karet där, Mats!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ansjo Visa inläggJo, varför inte? Det hade nog jag gjort iaf...
Kanske man skall ha några små corysar i baljan..? Sedan får jag väl snygga till inredningen också - här blir det ju lätt då guppysarna inte kräver "gömställen" på botten och så vidare - bara en massa växtfluff. Kan bli en riktigt trevlig balja!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lilla Damen Visa inläggGasteropelecus sternicla... finns i artregistret, om jag kunnat länka dit :-(.
De är finare "på riktigt", än på bild...
Aha - jag missade ditt inlägg förut! Jag hade ju kunnat kolla i registret själv, men tack ändå! Dom ser fina ut!
Kommentera
Kommentera