Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
-
Det ser bra ut med kardinalerna, nu ser jag dem överallt i karet då deras trumvirvlande ben drar till sig uppmärksamheten. Jag testade att skrapa fryst artemia till dem, och det funkade kanon! Så fort någon fick en bit slutade den trumma och bara käkade detta, så det får det bli i fortsättningen!
Även krabborna lever och mår väl, tösen såg 7-8 st igår så hon är lycklig iaf!/Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Det ser bra ut med kardinalerna, nu ser jag dem överallt i karet då deras trumvirvlande ben drar till sig uppmärksamheten. Jag testade att skrapa fryst artemia till dem, och det funkade kanon! Så fort någon fick en bit slutade den trumma och bara käkade detta, så det får det bli i fortsättningen!
Även krabborna lever och mår väl, tösen såg 7-8 st igår så hon är lycklig iaf!
Jädrar vad gôtt att höra!
A-K gick upp i zenith vid tanken på en träff och kolla melodifestivalen!
Såg du förresten hur det blev med de två bautarötterna?Kommentar
-
Det blev jädrigt bra, lite tråkigt att karet ser så platt ut på bild och att ljuset ser så "lokalt" ut, helt annat IRL! Gott om bra rötter fanns det, bara plånbiken som säger stopp!
Jo, vi får passa in den träffen ordentligt, bara vi är lediga.../Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Jag skall kolla om jag kan få en ordentlig film på karet nu när det är ljusare.
Kommentar
-
du har bara spootar som ligger direkt på glaset på det där va?
vilka är det du har? länk?MrH ---> 175L SA kubKommentar
-
Japp, längst bak ligger det 8 st. puckar från ikea, direkt på glaset;
Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.
Jag skall montera dessa i någon ramp längre fram - men det funkar fint i nuläget ändå.
De har ett ganska varmt gulaktigt ljus. Längre fram i karet har jag lagt ytterligare 8 st. puckar med ett vitare ljus - dessa ledlampor fick jag av snubben som tog över mina Stendkerdiscusar, så jag vet inte vad det är för märke på dessa... tyvärr.
Jag tror samtliga (per styck) har någon sorts "styrka" (är sketadålig på sånt där...) på 3W.
Du kan se skillnaden på det gula och vita ljuset här, det blir en fin effekt.Senast redigerad av Mats Bryzell; 17 February 2012, 08:29.Kommentar
-
-
blev dessa http://www.jula.se/search-result/?q=...0IP20%204-PACK
de ser ju ut å vara ungefär samma som du köpte på ikea? kanske något mindre watt på dessa? har dålig koll på sånt där ja me
de blev allafall jäkligt bra, mycke bättre än innan. ska köra me 4st å se om de räcker annars blir de å komplettera me 4 till.
de ja undra lite över, bör man vara orolig att dom blir så pass varma att dom spräcker täckglaset? antagligen inte men man kan ju fråga ändåMrH ---> 175L SA kubKommentar
-
Jag Har bara lite levande sten och jag undrar om jag kan lägga i Lavasten och kolsten som har legat i ett sötvattens akvarium i 1-2 år ungefär utan några problem för dem fiskarna! Skulle snabbt vilja ha ett svar för det lilla jag har i karet ser ju helt konstigt ut för att det är så lite i detKommentar
-
blev dessa http://www.jula.se/search-result/?q=...HT IP20 4-PACK
de ser ju ut å vara ungefär samma som du köpte på ikea? kanske något mindre watt på dessa? har dålig koll på sånt där ja me
de blev allafall jäkligt bra, mycke bättre än innan. ska köra me 4st å se om de räcker annars blir de å komplettera me 4 till.
de ja undra lite över, bör man vara orolig att dom blir så pass varma att dom spräcker täckglaset? antagligen inte men man kan ju fråga ändåKommentar
-
Jag Har bara lite levande sten och jag undrar om jag kan lägga i Lavasten och kolsten som har legat i ett sötvattens akvarium i 1-2 år ungefär utan några problem för dem fiskarna! Skulle snabbt vilja ha ett svar för det lilla jag har i karet ser ju helt konstigt ut för att det är så lite i det
Lite i karet behöver inte vara fel... kan till och med vara helrätt! Inte konstigt alls!
Kommentar
-
Helt fantastiskt att man faktiskt frekventerat zoopet ikväll...
Ja, jisses... Hej då Gôrlänge!Kommentar
Kommentar