Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av lillfrasse
    Ja det var en lustig parkering det där aldrig varit med om något liknande. Du hade varit välkommen då hade du kunnat bidra med lite diskant till byxfladdret.
    Jo... dom var ju "överallt i bilen"...
    Diskant - anytime!

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Jo... dom var ju "överallt i bilen"...
      Diskant - anytime!
      dom letade väl efter bilnycklarna som dom precis tappat??
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Det ser bra ut med kardinalerna, nu ser jag dem överallt i karet då deras trumvirvlande ben drar till sig uppmärksamheten. Jag testade att skrapa fryst artemia till dem, och det funkade kanon! Så fort någon fick en bit slutade den trumma och bara käkade detta, så det får det bli i fortsättningen!
        Även krabborna lever och mår väl, tösen såg 7-8 st igår så hon är lycklig iaf!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av ansjo
          Det ser bra ut med kardinalerna, nu ser jag dem överallt i karet då deras trumvirvlande ben drar till sig uppmärksamheten. Jag testade att skrapa fryst artemia till dem, och det funkade kanon! Så fort någon fick en bit slutade den trumma och bara käkade detta, så det får det bli i fortsättningen!
          Även krabborna lever och mår väl, tösen såg 7-8 st igår så hon är lycklig iaf!

          Jädrar vad gôtt att höra!
          A-K gick upp i zenith vid tanken på en träff och kolla melodifestivalen!
          Såg du förresten hur det blev med de två bautarötterna?
          Bifogade filer

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Det blev jädrigt bra, lite tråkigt att karet ser så platt ut på bild och att ljuset ser så "lokalt" ut, helt annat IRL! Gott om bra rötter fanns det, bara plånbiken som säger stopp!

            Jo, vi får passa in den träffen ordentligt, bara vi är lediga...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ansjo
              Det blev jädrigt bra, lite tråkigt att karet ser så platt ut på bild och att ljuset ser så "lokalt" ut, helt annat IRL! Gott om bra rötter fanns det, bara plånbiken som säger stopp!

              Jo, vi får passa in den träffen ordentligt, bara vi är lediga...
              Vi löser en kväll!
              Jag skall kolla om jag kan få en ordentlig film på karet nu när det är ljusare.

              Kommentar

              • MrH
                • October 2010
                • 2825

                du har bara spootar som ligger direkt på glaset på det där va?
                vilka är det du har? länk?
                MrH ---> 175L SA kub

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av MrH
                  du har bara spootar som ligger direkt på glaset på det där va?
                  vilka är det du har? länk?

                  Japp, längst bak ligger det 8 st. puckar från ikea, direkt på glaset;
                  Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.

                  Jag skall montera dessa i någon ramp längre fram - men det funkar fint i nuläget ändå.
                  De har ett ganska varmt gulaktigt ljus. Längre fram i karet har jag lagt ytterligare 8 st. puckar med ett vitare ljus - dessa ledlampor fick jag av snubben som tog över mina Stendkerdiscusar, så jag vet inte vad det är för märke på dessa... tyvärr.
                  Jag tror samtliga (per styck) har någon sorts "styrka" (är sketadålig på sånt där...) på 3W.

                  Du kan se skillnaden på det gula och vita ljuset här, det blir en fin effekt.
                  Bifogade filer
                  Senast redigerad av Mats Bryzell; 17 February 2012, 09:29.

                  Kommentar

                  • MrH
                    • October 2010
                    • 2825

                    aa tackar så mycke för den infon. kanoners.
                    MrH ---> 175L SA kub

                    Kommentar

                    • MrH
                      • October 2010
                      • 2825

                      blev dessa http://www.jula.se/search-result/?q=...0IP20%204-PACK
                      de ser ju ut å vara ungefär samma som du köpte på ikea? kanske något mindre watt på dessa? har dålig koll på sånt där ja me
                      de blev allafall jäkligt bra, mycke bättre än innan. ska köra me 4st å se om de räcker annars blir de å komplettera me 4 till.

                      de ja undra lite över, bör man vara orolig att dom blir så pass varma att dom spräcker täckglaset? antagligen inte men man kan ju fråga ändå
                      MrH ---> 175L SA kub

                      Kommentar

                      • AlbinG
                        • February 2012
                        • 4

                        Jag Har bara lite levande sten och jag undrar om jag kan lägga i Lavasten och kolsten som har legat i ett sötvattens akvarium i 1-2 år ungefär utan några problem för dem fiskarna! Skulle snabbt vilja ha ett svar för det lilla jag har i karet ser ju helt konstigt ut för att det är så lite i det

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av MrH
                          blev dessa http://www.jula.se/search-result/?q=...HT IP20 4-PACK
                          de ser ju ut å vara ungefär samma som du köpte på ikea? kanske något mindre watt på dessa? har dålig koll på sånt där ja me
                          de blev allafall jäkligt bra, mycke bättre än innan. ska köra me 4st å se om de räcker annars blir de å komplettera me 4 till.

                          de ja undra lite över, bör man vara orolig att dom blir så pass varma att dom spräcker täckglaset? antagligen inte men man kan ju fråga ändå
                          Dom blir lika varma som tangenterna på den "pad" du skriver på - alltså; ingen värme alls!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av AlbinG
                            Jag Har bara lite levande sten och jag undrar om jag kan lägga i Lavasten och kolsten som har legat i ett sötvattens akvarium i 1-2 år ungefär utan några problem för dem fiskarna! Skulle snabbt vilja ha ett svar för det lilla jag har i karet ser ju helt konstigt ut för att det är så lite i det
                            Oh, AlbinG, My Man! Efter ett och ett halvt år tror jag, helt säkert, att du kan lägga i lavasten - och även kolsten, utan några större problem - för fiskarna. Alla fiskar gillar det!
                            Lite i karet behöver inte vara fel... kan till och med vara helrätt! Inte konstigt alls!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Helt fantastiskt att man faktiskt frekventerat zoopet ikväll...



                              Ja, jisses... Hej då Gôrlänge!

                              Kommentar

                              • AlbinG
                                • February 2012
                                • 4

                                Kan man lägga i kalk sten i saltvattnet med ??

                                Kommentar

                                Arbetssätt...