Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av 127bubbel
    Det ser grymt snyggt Mats, som vanligt. Ja,Gracilisar har jag allt plats för här hemma.
    Från det ena till det andra så lovade jag just diskusbilder i dag med larver. MEN som vanligt bestämmer sig dom för att flytta larverna så nära insuget på pumpen som möjligt, och ja det kunde bara gå på ett sätt att larver borta. Så nu jävlar får det bli ett ytterfilter där i istället för att hjälpa dom på traven.
    MVH/Freddan
    Ah, då grejar jag till så att dessa ligger i en plastpåse när vi gör kubflytten! Goody!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av ansjo
      Än så länge ser det bra ut, men det blev ett massivt vattenbyte iom flytten. Hoppas att det går bra.
      Sedan fångade jag upp de gula räkorna och flyttade över dessa till sovrumskaret, jag höll nog på i över en timma och håvade räklingar, de var så små att de kilade mellan i gruset och då är det ju jättelätt att se dem....gissningsvis ett hundratal var där.
      Ja, bland de gula sakura-räkorna var det ju en hel helvetes massa små... från 25 stycken till hundratals på ett par månader..? Det är ju inte klokt!
      Men, nu är det kardinalerna jag är nyfiken på! Hoppas, hoppas!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av solis
        Jo presis hur många kar jag ska ha kvar uppe!
        Säkert hittar jag inspiration till något av dom, just nu har jag 6 kar uppe och känner att nog dom 4 stora får räcka(hinner inte njuta så mycket när dom är så många) men sen vill man samtidigt ha fler för att kunna odla diverse fiskar hm ett dilemma fler eller färre fler eller färre men karen verkar ju bara bli fler och fler, sen har jag ett gäng tomma kar i stallet och på vinden så möjligheten finns.
        Håller på att flytta en del fisk från 200 litaren till 600 litaren så att jag kan tömma 100 litaren på corysarna där, ett gäng cory yngel som ska komma till sina egna arter, kommer nog ta en månad innan karet är tömt för där är en massa räklingar och små corysar som får växa till sig först innan dom flyttas
        Kul att du gillar mina kar ivarjefall
        Ja, du har verkligen en helt egen stalj! Helskönt!!!
        Och, som sagt, jag har aldrig sett så jädra fina räk- och coryodlingar - WoW!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av irwin_fletch
          Rätt som det är vill jag vara en apistogramma och simma i din balja. Bara du lovar att hälla i kaffe och öl då och då , så kommer jag verkligen trivas.

          Superläckert!!!
          Aw, thanx Man! Dom kommer att få både kaffe och öl!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ApeviaX
            Mats du är ju fullkomligt galen Jag tror att det är just det samt att våga som gäller om man ska få till snygga burkar med denna typ av avskalade mer naturliga inredning.
            blir till att spara i inspirationsmappen
            Japp, man måste "våga" och inte vara så kinkig med favoritgrejer som; "den där jättesnygga roten och den specialstenen mitt i karet..."
            ... ja, du hajar!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Och... nu tror jag inte på något vis att det är så... men om någon undrar vad vi gaggar om så finns det några bilder i slutet av förra sidan... man kan kan kolla på dom - men det är inte nödvändigt - det kommer nya, i en strid ström!

              Kommentar

              • MrH
                • October 2010
                • 2825

                fick lite mer inspiration till min kub nu.
                jäklars dig! ja som va rätt nöjd me inredningen ja hade kommit fram till, nu måste ja ju pröva nytt läge igen
                MrH ---> 175L SA kub

                Kommentar

                • lillfrasse
                  • February 2002
                  • 2228

                  Ser väldigt trivsamt ut både 540 och guppy kuben. Pyssssschet hörde jag förut ikväll så jag tog ett par stödpilsner när jag greja i garaget.
                  Simma lungt..
                  Lillfrasse..

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av MrH
                    fick lite mer inspiration till min kub nu.
                    jäklars dig! ja som va rätt nöjd me inredningen ja hade kommit fram till, nu måste ja ju pröva nytt läge igen

                    Nytt läge? Fan, du är ju på väg nu med din kub - (iallafall enligt bilderna - ser ju helskönt ut!)!

                    Kommentar

                    • MrH
                      • October 2010
                      • 2825

                      mjo men ja fick mer ider när ja såg dit.
                      men ja har lite tid på mig än, växterna verkar ju inte komma denna vecka å fiskar dröjer nog det med då damen som har hand om beställningar på affären tyvärr är sjuk.

                      dock måste ja plocka ur lite löv såg jag nu när dom sjunkit, man ser inte ens botten hehe, en aning mycke kanske.
                      MrH ---> 175L SA kub

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Nytt läge? Fan, du är ju på väg nu med din kub - (iallafall enligt bilderna - ser ju helskönt ut!)!
                        å tack för komplimang också
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av lillfrasse
                          Ser väldigt trivsamt ut både 540 och guppy kuben. Pyssssschet hörde jag förut ikväll så jag tog ett par stödpilsner när jag greja i garaget.
                          Fasen, lillfrasse! Jag hade gärna vart i ditt garage nu!
                          Kommer du ihåg när vi tog ett par, tre, fyra, fem pilsner utanför hotellet i tyskland - och kollade in "trafiken" på bilarna som samlades på parkeringen utanför..?

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av MrH
                            mjo men ja fick mer ider när ja såg dit.
                            men ja har lite tid på mig än, växterna verkar ju inte komma denna vecka å fiskar dröjer nog det med då damen som har hand om beställningar på affären tyvärr är sjuk.

                            dock måste ja plocka ur lite löv såg jag nu när dom sjunkit, man ser inte ens botten hehe, en aning mycke kanske.
                            Ursprungligen postat av MrH
                            å tack för komplimang också
                            Det vet du! Det är en kanonkub du har där! Man får avgöra hur mycket löv det behövs på bottnen beroende på vad man skall ha för fisk!

                            Kommentar

                            • MrH
                              • October 2010
                              • 2825

                              mjo de också, nå de återstår att se när all inredning å växtlighet är i hur mycke löv som behövs
                              MrH ---> 175L SA kub

                              Kommentar

                              • lillfrasse
                                • February 2002
                                • 2228

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Fasen, lillfrasse! Jag hade gärna vart i ditt garage nu!
                                Kommer du ihåg när vi tog ett par, tre, fyra, fem pilsner utanför hotellet i tyskland - och kollade in "trafiken" på bilarna som samlades på parkeringen utanför..?
                                Ja det var en lustig parkering det där aldrig varit med om något liknande. Du hade varit välkommen då hade du kunnat bidra med lite diskant till byxfladdret.
                                Simma lungt..
                                Lillfrasse..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...