nåå lite åter till de här med ciklider, skulle de funka att köra discus med kurvckliderna? satt å tittade lite på dom nu å blev verkligen sugen att pröva på dom, ja kommer ju att köra en setup i akvariet som passar dom så känndes de som ett tillfälle att prova
Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Jodå, discus kan säkert funka med kurvciklider
Apropå ingenting, så tror jag fisken på den fjärde bilden i kurvciklidens artbeskrivning (de bilderna under texten) är en Laetacara dorsiger.Senast redigerad av Shepard; 01 February 2012, 02:22."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
det ska bli roligt detta, men ja är bara i planeringen ännu. dröjer nog nån månad innan det är dax. men de är ju bra å planera i god tid
ska se om ja kan få tag på btn guide om diskus.MrH ---> 175L SA kubKommentar
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
-
Jag kör vidare här med mina små updates tills jag fått hem kameran.. Nu verkar fiskarna va inne i en riktig lekperiod igen. Diskusarna lekte ju igen för ett par dar sen, som jag skrev blir larver senare ikväll, bågfenscikliderna körde en lek samma dag, kakaducikliderna som jag köpte i fredags leker i skrivande stund och sist men inte minst så börjar Ap.Broad band gruppen förbreda sig för lek också. Så full rulle just nu. Det enda tråkiga är väl bågfenshannen verkar gjort sitt då han ser lite trött ut tycker jag.
MVH/FreddanKommentar
-
Japp, det är bra att ni öser på här i tråden! Då skall jag komma med en liten uppdate; nu är discusarna levererade och det såg riktigt bra ut i karet där de hamnade - det tog bara någon halvtimme så började de simma omkring och spänna sig för varandra. Känns riktigt skönt faktiskt!
Det börjar bli tomt på fisk i stugan - nu skall Freddan ha jullarna och sedan skall Ansjo hämta räkor och krabbor samt en jädrans massa kar.
Så snart... hmmm... typ, om några månader skall det väl bli lite ordning på "torpet"!
Senast redigerad av Mats Bryzell; 02 February 2012, 08:56.Kommentar
-
Ja, nu märks det att tråden sakta dör av - men det skall väl bli lite fart här inom kort!
Nu har Freddan fått Jullarna och det skall bli spännande att höra hur det går.
Kommentar
Kommentar