Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Guldsöm!!Kommentar
-
Eller varför inte Flaggciklid - Mesonauta insignis, som jag har två lekpar av i 540-burken just nu. De blir uppemot 20 cm, men kanske inte riktigt så stora i de flesta av våra kar. På håll ser de kanske lite färglösa ut, men det är ett sken som bedrar, de har fullt av fina färger i fjällen och skimrar ofta i grön-turkost.
Kommentar
-
Nu såhär på nattkvisten är det ganska mysigt att sitta uppe vid datorn. Ingen är här och kollar så då kan jag lägga upp en riktigt mörk sketfilm som jag tog tidigare i eftermiddags på 540-karet där Flaggcikliderna går. Jag fick ju riva ur rubbet (då karet skulle rensas på fisk) och bara slänga i en del av den gamla inredningen igen. Det återstår mycket jobb i det här karet, men det kan nog ordna till sig så småningom.
Kommentar
-
ja gillade den första som sagt
men än är ja bara i planeringen så de är ju inte direkt bråttom med å hitta rätt fisk.
kollade lite på guldsöm, men de va nånting med dom som ja inte riktigt gilla, antingen storleken är agressiviteten kanske?
måste kika igen va det var.MrH ---> 175L SA kubKommentar
-
härlig film
de är ungefär så jag tänker mig mitt akvarium inredningsmässigt.MrH ---> 175L SA kubKommentar
-
Mats, du har ju ganska mörkt å murrigt i en del av dina kar, hur sjutton får du växterna att överleva? Även anubias och ormbuskar fodrar ju i alla fall lite ljus
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Nu såhär på nattkvisten är det ganska mysigt att sitta uppe vid datorn. Ingen är här och kollar så då kan jag lägga upp en riktigt mörk sketfilm som jag tog tidigare i eftermiddags på 540-karet där Flaggcikliderna går. Jag fick ju riva ur rubbet (då karet skulle rensas på fisk) och bara slänga i en del av den gamla inredningen igen. Det återstår mycket jobb i det här karet, men det kan nog ordna till sig så småningom.
http://www.youtube.com/watch?v=ecqFWC2r5pc
Nä, nu får jag ta kontakt med IT avdelningen här hemma, kan inte se filmerna.....
Gobben! kom hit........ behöver hjälp!/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Det blir väldigt mörkt och kontrastrikt på bild och film - det är mycket ljusare i verkligheten. Här är en bild med lite längre slutartid, då ser det en aning mer ut som på riktigt. Jag har placerat ljuskällorna ganska rakt ovanför växterna, och det funkar fint.Kommentar
-
Kommentar
-
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
Kommentar