Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Absolut, skall försöka få till nån bild. Tog ett par igår men dom blev suddiga, samt att diskusarna inte fåg helt till freds ut när jag stod och fotade dom, så jag ville inte störa dom mer. Skulle vara kul att få nån bild ikväll när dom kläcks när dom flyttar sina larver. Skall kolla senare på detta.
MVH/FreddanKommentar
-
Absolut, skall försöka få till nån bild. Tog ett par igår men dom blev suddiga, samt att diskusarna inte fåg helt till freds ut när jag stod och fotade dom, så jag ville inte störa dom mer. Skulle vara kul att få nån bild ikväll när dom kläcks när dom flyttar sina larver. Skall kolla senare på detta.
MVH/FreddanKommentar
-
Välkommen tillbaka, brun som en pepparkaka förstår jag?Kommentar
-
Ja, Kolglödstetra! Att inte fler har upptäckt denna fina tetra är lite skumt! Testa den!Kommentar
-
Nu är vi på 200 sidorKommentar
-
Ja, när de får lite mörkare miljö att vara i och sedan färgar ut blir dessa verkligen som orange lysande kolgöd - otroligt snygga!
Tråden är 200 sidor säger du... ja, jag skulle nog kunna skriva 200 sidor enbart om stimmande beteende. Nej, KG-tetrorna stimmar inte bättre än andra tetror i våra kar - även om det finns tendenser hos t.ex. rödmunstetran att "hålla ihop" ganska tajt - utan uppvisar samma betende som man kan förvänta sig, alltså; nyisläppta i karet håller de ihop tätt och stimmar en period, för att sedan luckras upp alltmer, men de håller sig i näheten av varandra. Får de gå i lite större kar, "stimmar" de när de gör förflyttningar i karet - de drar ihop sig och letar upp en plats där de ställer sig ganska stillastående, för att sedan dra ihop sig och ställa sig på ett annat ställe. I mindre kar har de egentligen ingenstans att ta vägen så detta uppträdande blir väldigt sporadiskt - men vackra är de!Kommentar
-
Ja, när de får lite mörkare miljö att vara i och sedan färgar ut blir dessa verkligen som orange lysande kolgöd - otroligt snygga!
Tråden är 200 sidor säger du... ja, jag skulle nog kunna skriva 200 sidor enbart om stimmande beteende. Nej, KG-tetrorna stimmar inte bättre än andra tetror i våra kar - även om det finns tendenser hos t.ex. rödmunstetran att "hålla ihop" ganska tajt - utan uppvisar samma betende som man kan förvänta sig, alltså; nyisläppta i karet håller de ihop tätt och stimmar en period, för att sedan luckras upp alltmer, men de håller sig i näheten av varandra. Får de gå i lite större kar, "stimmar" de när de gör förflyttningar i karet - de drar ihop sig och letar upp en plats där de ställer sig ganska stillastående, för att sedan dra ihop sig och ställa sig på ett annat ställe. I mindre kar har de egentligen ingenstans att ta vägen så detta uppträdande blir väldigt sporadiskt - men vackra är de!
Har du någon annan favoritfisk, måste inte vara en tetraKommentar
-
Kommentar
-
Ja, det är en intressant synvinkel och en bra iaktagelse, som du säger är karen små och det ska väll gärna till åtminstone 1.000 liter för att bli mer "rätt" stimmning? Sen är det väll så att då de inte utsätts för samma "hot" i ett akvarium så är inte heller stimmning för säkerheten lika viktig.
Har du någon annan favoritfisk, måste inte vara en tetra
Tänker du på favoritfisk till ditt möjliga malkar? Ja, det finns många som skulle kunna gå i ett sådant, levandefödare till exempel.
Annars är det svårt att välja ut några egentliga favoriter - men det är klart, ciklider i nästan alla olika former ligger mig varmt om hjärtat!Kommentar
-
Kommentar
Kommentar