Förbjud Rottweiler

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Solid
    • August 2007
    • 734

Ursprungligen postat av Katharina
    Jag gör flera glada smilies så jag inte är så ensam om att ha lite roligt åt den här diskussionen..
    Du är inte ensam om det

Jag har ingen imponerande hunderfarenhet, så jag låter bli att lägga mig i själva diskussionen. Men det är väldigt underhållande att läsa!

Kommentar

• Shepard
      • March 2003
      • 13992

Man behöver ingen hunderfarenhet för att förstå vad den här tråden handlar om, eftersom den egentligen inte handlar om hundar
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

Kommentar

• gladys
        • March 2005
        • 1962

Väldigt gullig debatt. Nu väntar jag bara på "guns dont kill, people do - debatten"
        Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Kommentar

• Shepard
          • March 2003
          • 13992

Ursprungligen postat av gladys
          Väldigt gullig debatt. Nu väntar jag bara på "guns dont kill, people do - debatten"
          Tja, en Rottweiler är väl inte riktigt jämförbar med ett vapen Även om trådskaparen tycker att alla rottisar är livsfarliga, och även om de kan vara det, i fel händer, liksom alla stora hundar.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

Kommentar

• qenzo
            • February 2005
            • 1747

Ursprungligen postat av gladys
            Det är inte ens en debatt... Det är en massa "yadadada"
            Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

Kommentar

• Kramfors
              • January 2003
              • 7265

Det är bara ett fåtal av på forumet som försvarar Rottweiler, dålig samvete?
              http://www.kramforskoi.com/

Kommentar

• patdah
                • November 2007
                • 659

Ursprungligen postat av Kramfors
                Det var bara ett "fåtal" som fösvarade judarna under andra världskriget rent öppet... men i det tysta var det långt många fler som ville försvara men som inte vågade på grund av dödshotet från nazismen... Inse nu Kramfors... alla har rätt att leva... även du.
                /Patrik

I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

Kommentar

• Nina82
                  • January 2008
                  • 6610

Öppna ögonen Kramfors..
                  Bara du och Erikthur vill förbjuda Rottweiler och om du gämför det med tittarsiffrorna på denna tråden e det inte såå många som håller med er.

Men jag tror att ni oxå har jättekul åt denna tråden och skriver dessa inlägg med ett leende på läpparna som alla andra.
                  Kunde lika gärna handlat om något annat för det är reaktionen ni är ute efter. Eller??
                  12L 12L 24L 24L 24L 24L
                  38L 54L 54L 63L 450L

Kommentar

• Kramfors
                    • January 2003
                    • 7265

Det är fler saker jag vill förbjuda än onödiga hundar typ Rottweiler, tex, fyrverkeri, flexikoppel, ja det finns mycket.
                    Men nu är det Rottweiler.
                    http://www.kramforskoi.com/

Kommentar

• Piscator
                      • August 2006
                      • 735

Ursprungligen postat av Micke_A
                      Tja, en Rottweiler är väl inte riktigt jämförbar med ett vapen Även om trådskaparen tycker att alla rottisar är livsfarliga, och även om de kan vara det, i fel händer, liksom alla stora hundar.
                      Ha, ha! Nä, ett vapen måste man ju avfyra - en hund kan ju liksom avfyra sig själv..
                      Hälsningar, Tomas!
                      "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

Kommentar

• Guy Palm
                        • March 2002
                        • 5720

Ursprungligen postat av patdah
                        Det var bara ett "fåtal" som fösvarade judarna under andra världskriget rent öppet... men i det tysta var det långt många fler som ville försvara men som inte vågade på grund av dödshotet från nazismen... Inse nu Kramfors... alla har rätt att leva... även du.
                        Undrar vad man hotas med om man vill försvarar Rottweiler
                        Guy
                        ,Poecilia,SKS,GOC,

Kommentar

• Nitra98
                          • June 2005
                          • 1987

Ursprungligen postat av Guy Palm
                          Man blir tvingad att skaffa Cairnterrier kanske?
                          Min zoon

Kommentar

• Piscator
                            • August 2006
                            • 735

Ursprungligen postat av Guy Palm
                            Valpsjuka?
                            Hälsningar, Tomas!
                            "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

Kommentar

• hgs
                              • December 2007
                              • 147

Det här med hundar är otroligt het potatis.När det gäller rothweiler så är det en utpräglad vakthund väldigt svår att få ur detta ur dom men med fast hand och bra fostran en bra familje hund även om vakt instinkten är stor hos vissa individer.
                              Men blandras hundar så kallade pittbullar har jag svårt att förstå att människor samlar alla dåliga egenskaper i en och samma individ det är grymt mot hunden.
                              Och som sagt dom som skaffar dessa hundar är ofta kriminella element så säga vad man vill om blandraser så finns drt mycket mer lyckade sorter som blir bra famlje medlemmar.
                              Men lägg gärna ner lite tid att begrensa smällandet som varje år kostar oss både lidande hos våra djur och människor och som kostar oss skattebetalare mångmiljonbellop pga av barns och vuxnas oförstånd.. smällarupproret...

Kommentar

• qenzo
                                • February 2005
                                • 1747

Ursprungligen postat av Kramfors
                                Va?!
                                Varför skulle man ha dåligt samvete?
                                Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

Kommentar

Arbetssätt...