Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    Ursprungligen postat av erikthur
    Undrar hur det gick med den där omröstningen i Expressen - någon som minns?
    99% för Rottorna eller...
    85 % ville förbjuda.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      Ursprungligen postat av CowBoy
      Okej nu råkar jag bara komma in från ingenstans har inte läst så mycket i tråden. Men reagerade på namnet, okej Rottweiler är en stor och stark hund som kan vara farlig men jag tycker inte att man ska förbjuda den för det, ägarnas ansvar om hunden gör något tex anfall du ska inte ägaren ha en hund.
      Vad hjälper ägarens ansvar för någon som blivit biten eller fått sin hund dödad.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • patdah
        • November 2007
        • 659

        Ursprungligen postat av Kramfors
        85 % ville förbjuda.
        Har du nån källhänvisning till den exakta sidan?

        Allt som står på expressens sida är för övrigt sant... det vet väl alla...
        /Patrik

        I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          Ursprungligen postat av patdah
          Har du nån källhänvisning till den exakta sidan?

          Allt som står på expressens sida är för övrigt sant... det vet väl alla...
          Ja, framförallt så är det väl bara "hatarna" som har gått in och röstat.. Vi andra skakar ju bara åt huvudet åt liknande undersökningar. Jag är helt säker på att om du skulle fråga folk IRL ,i riktiga livet, så skulle siffrorna bli de omvända och om frågan skulle ställas om övriga hundraser så skulle siffrorna bli snarlika.

          De flesta har nämligen vett att se till arten och inte till rasen. Visst har olika arter olika egenskaper och Rottisar är en tuff hund och ägaren måste vara en stark flockledare. Men som sagt det gäller i princip alla terriers också!!!!
          Titta på Cesar "Dogwhisperer" och tala om ifall hans flock av Pitbulls, Rottisar mfl är farliga!!!
          I hans sällskap är de inte det.. Kramfors är en rädd och fördomsfull hundrasist... Jag menar allvar även om jag tycker att det är lite roande.. Ett nytt begrepp.. hundrasist..
          Senast redigerad av Katharina; 13 March 2008, 09:13.
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            Ursprungligen postat av Katharina
            Ja, framförallt så är det väl bara "hatarna" som har gått in och röstat.. Vi andra skakar ju bara åt huvudet åt liknande undersökningar. Jag är helt säker på att om du skulle fråga folk IRL ,i riktiga livet, så skulle siffrorna bli de omvända och om frågan skulle ställas om övriga hundraser så skulle siffrorna bli snarlika.

            De flesta har nämligen vett att se till arten och inte till rasen. Visst har olika arter olika egenskaper och Rottisar är en tuff hund och ägaren måste vara en stark flockledare. Men som sagt det gäller i princip alla terriers också!!!!
            Titta på Cesar "Dogwhisperer" och tala om ifall hans flock av Pitbulls, Rottisar mfl är farliga!!! I hans sällskap är de inte det.. Kramfors är en rädd och fördomsfull hundrasist... Jag menar allvar även om jag tycker att det är lite roande.. Ett nytt begrepp.. hundrasist.. det är jag med, mot terriers...
            Cesar Milan e fantastiskt!!!
            Alla hundägare och även en och annan hundhatare borda bänka sig framför TV:n dessa kvällar. Tror det är måndagar mellan typ 20-22. Fast jag inte har hund för tillfället lär jag mig nåt nytt var gång. E uppväxt med schäfer och de är underbara lufsar. Som barn somnade jag altid på hundens mage och om inte jag var hemma letade hon efter mig . Hon blev 17 ½ år och har verkligen satt spår i min uppväxt.
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • Långås
              • December 2005
              • 1368

              Ursprungligen postat av Nina82
              Hon blev 17 ½ år och har verkligen satt spår i min uppväxt.
              Fysiskt???

              OBS: Endast ett skämt, tyckte bara det var så kul i denna infekterade tråd som jag följt lite på håll: D
              Mvh Peter

              Kommentar

              • Nina82
                • January 2008
                • 6610

                Ursprungligen postat av Långås
                Fysiskt???

                OBS: Endast ett skämt, tyckte bara det var så kul i denna infekterade tråd som jag följt lite på håll: D
                Japp. Fysiskt

                Fick avliva henne, eftersom kroppen började lägga av. Gick jättesnabbt på slutet så hon led aldrig. Njurar la av och balansen blev sämre, men det var det hemskaste jag varit med om. Vi var lika gammla och jag passade huset för mina föräldrar var utomlands. De fick avbryta semestern och komma he med et samma. Vakade över henne hela natten.

                Hon var av den äldre rasen som inte är avlad för utställning, så höfterna klarade sig fint. Oxå var hon väldigt liten och lätt för att vara schäfer.
                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                38L 54L 54L 63L 450L

                Kommentar

                • Kramfors
                  • January 2003
                  • 7265

                  Ursprungligen postat av patdah
                  Har du nån källhänvisning till den exakta sidan?

                  Allt som står på expressens sida är för övrigt sant... det vet väl alla...
                  Expressen
                  http://www.kramforskoi.com/

                  Kommentar

                  • Dysnomia
                    • April 2004
                    • 1692

                    Ursprungligen postat av Kramfors
                    Expressen
                    Ja, de är ju hemskt tillförlitliga...
                    Om du läste HELA tråden på aktivhund så ser du att frågan först var "Ska hundar som attackerar avlivas?". En kort stund låg sedan frågan "Ska rottweiler förbjudas?" för att sedan återgå till "Ska hundar som attackerar avlivas?". Hela tiden samma röstning.
                    Vi kan därför lugnt utgå från att det blivit ett tekniskt fel (vilket inte är särskilt ovanligt hos Expressen och AB) och att den stora massan röstat efter frågan "Ska hundar som attackarer avlivas?". Detta tycker nog de allra flesta och ingenting som man direkt häpnar över.

                    Återigen visar du att du inte läser det som du länkar till, utan bara googlar och tar saker ur sitt sammanhang. Inte mycket till debatteknik.
                    Skånetös i Dalarna
                    MIN ZOON!

                    Kommentar

                    • Kramfors
                      • January 2003
                      • 7265

                      Ursprungligen postat av lili76
                      Ja, de är ju hemskt tillförlitliga...
                      Om du läste HELA tråden på aktivhund så ser du att frågan först var "Ska hundar som attackerar avlivas?". En kort stund låg sedan frågan "Ska rottweiler förbjudas?" för att sedan återgå till "Ska hundar som attackerar avlivas?". Hela tiden samma röstning.
                      Vi kan därför lugnt utgå från att det blivit ett tekniskt fel (vilket inte är särskilt ovanligt hos Expressen och AB) och att den stora massan röstat efter frågan "Ska hundar som attackarer avlivas?". Detta tycker nog de allra flesta och ingenting som man direkt häpnar över.

                      Återigen visar du att du inte läser det som du länkar till, utan bara googlar och tar saker ur sitt sammanhang. Inte mycket till debatteknik.
                      Det måste vara jobbigt att ifrågasätt allt som står i tidningar.
                      http://www.kramforskoi.com/

                      Kommentar

                      • Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

                        Ursprungligen postat av lili76
                        Ja, de är ju hemskt tillförlitliga...
                        Om du läste HELA tråden på aktivhund

                        Återigen visar du att du inte läser det som du länkar till, utan bara googlar och tar saker ur sitt sammanhang. Inte mycket till debatteknik.
                        Ha ha... Han är ett riktigt troll...
                        Ha dé bäst... Tina

                        Kommentar

                        • Katharina
                          • December 2006
                          • 4045

                          Ursprungligen postat av Kramfors
                          Det måste vara jobbigt att ifrågasätt allt som står i tidningar.

                          Aaaahhh ha ha ha ha, nej, jag kissar på mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                          Ha dé bäst... Tina

                          Kommentar

                          • Dysnomia
                            • April 2004
                            • 1692

                            Ursprungligen postat av Kramfors
                            Det måste vara jobbigt att ifrågasätt allt som står i tidningar.
                            Så du sväljer allt som de två nätblaskorna Expressen och AB publicerar? *S* Grattis till blåsning isf..
                            Skånetös i Dalarna
                            MIN ZOON!

                            Kommentar

                            • Nitra98
                              • June 2005
                              • 1987

                              Ursprungligen postat av Kramfors
                              Det måste vara jobbigt att ifrågasätt allt som står i tidningar.
                              Till skillnad från att inte ifrågasätta alls utan bara bestämma sig för något och blint hålla fast vid det...
                              Min zoon

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Ja, kvällsblaskorna är myyyycket tillförlitliga... NOT! Läste på en reptilsida om en lista (läs hetsjakt på ormägare, till skillnad från rottisägare, som i den här tråden) som nå´n av blaskorna hade kokat ihop, och där de, om jag minns rätt, tydligen hade "lyckats" få med en del ofarliga ormar i listan över giftormar. Mycket seriöst. De verkar ha ett gäng Kramforsare anställda

                                Nej, blaskor som kan smälla upp på löpsedlarna och förstasidorna vad som händer (och scenerna vi inte fick se) i Schlager-EM, Let's Dance, och Idol, tror jag lika mycket på som Bibeln.
                                Senast redigerad av Shepard; 13 March 2008, 13:51.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...