Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    Ursprungligen postat av lili76
    Rolig vette fan.. Blir mest mörkrädd...
    Vilken planet har du bott på??? Har du inte träffat "tokiga svenssons"???

    Jag såg det första "rättegångsprogrammet" som gick för ett gäng år sen, en jätteflop, så det gick bara i några avsnitt. Men i detta avsnittet var det en butiksägare på landet som fick inbrott i sin butik stup i kvarten. I stället för att sälja när han tröttnade så blev han rabiat...köpte en magnum och gick på skytteklubb...Körde efter nästa inbrottstjuv och sköt in i tjuvarnas bil, en tjuv förlorade en bit av öronsnibben.

    80% av Sveriges befolkning tyckte att han skulle frias för mordförsök!!! Då insåg jag att jag fungerar ihop med 20 % av Sveriges befolkning och hittills har det stämt ganska bra..

    Helt oväsentligt kan jag tillägga att tjuvarna hade stulit lite hundmat och några cocosbollar... Fast det har inte med saken att göra...
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av erikthur
      Javisst Micke -tramsat har du visat att du behärskar ganska bra.
      Ja, du har inspirerat mig För kommer du och säger att du har gjort fler vettiga on-topicinlägg i den här tråden än mig, så... så tror jag dig inte. Jag roar mig i alla fall inte med att räkna ut hur många % av en viss persons inlägg som har gjorts i den här tråden, och så vidare. Länkar till trollbeskrivningar har visats några gånger i tråden, och tja... Säger inget Jag skriver numera tramsinlägg för att jag har tröttnat, det går inte att föra en vettig diskussion i den här tråden, och det var heller aldrig avsikten med den.
      Senast redigerad av Shepard; 12 March 2008, 21:07.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Dysnomia
        • April 2004
        • 1692

        Ursprungligen postat av Katharina
        Vilken planet har du bott på??? Har du inte träffat "tokiga svenssons"???

        Jag såg det första "rättegångsprogrammet" som gick för ett gäng år sen, en jätteflop, så det gick bara i några avsnitt. Men i detta avsnittet var det en butiksägare på landet som fick inbrott i sin butik stup i kvarten. I stället för att sälja när han tröttnade så blev han rabiat...köpte en magnum och gick på skytteklubb...Körde efter nästa inbrottstjuv och sköt in i tjuvarnas bil, en tjuv förlorade en bit av öronsnibben.

        80% av Sveriges befolkning tyckte att han skulle frias för mordförsök!!! Då insåg jag att jag fungerar ihop med 20 % av Sveriges befolkning och hittills har det stämt ganska bra..

        Helt oväsentligt kan jag tillägga att tjuvarna hade stulit lite hundmat och några cocosbollar... Fast det har inte med saken att göra...
        Bor ute på landet där det inte finns så många original.. Jag är ganska förskonad från den typen av folk mao! He he!

        Det finns folk och så finns det....folk?
        Det värsta jag varit med om var "gasis". En man som gick omkring med gasmask och inte tog i nåt utan att ha plastpåsar på händerna. Japp, jag har levt småstadsliv nästan hela mitt liv!
        Skånetös i Dalarna
        MIN ZOON!

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          Trams på du bara Micke - ett visst nöje utgör du nog för en del...
          Nu till något annat.

          Rapport om dagens rott-spotting.
          Det var i alla fall i koppel. Men i andra ändan av kopplet fanns någon jag skulle vilja beskriva som en klart färdigblommad hippie så det var bara att ta en liten omväg igen. Jag håller helt med Kramfors om att den här typen av hundar känner jag ett klart obehag av att möta och jag är förmodligen inte ensam om den känslan. Jag är inte en halvgalen Tom Hanks-karaktär. Varför dessa biffar i stadsmiljö egentligen?
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • Dysnomia
            • April 2004
            • 1692

            Dagens "småhundsspotting":
            Mötte en liten jäkla hårboll (i detta fallet en westi) som höll på att:
            1) skälla sönder sina stämband
            2) kväva sig själv
            3) bita sönder sin tunga
            4) gräva sig genom marken
            Jag och våra två rottweilers tog omvägen. Vill inte ta skiten folk hittar på när den där saken hade hängt i mina hundars strupar och jag och mina hundar fått skulden för att de är rottweilers och enbart därför.

            Ridå.
            Skånetös i Dalarna
            MIN ZOON!

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Ursprungligen postat av erikthur
              Trams på du bara Micke - ett visst nöje utgör du nog för en del...
              Nu till något annat.

              Rapport om dagens rott-spotting.
              Det var i alla fall i koppel. Men i andra ändan av kopplet fanns någon jag skulle vilja beskriva som en klart färdigblommad hippie så det var bara att ta en liten omväg igen. Jag håller helt med Kramfors om att den här typen av hundar känner jag ett klart obehag av att möta och jag är förmodligen inte ensam om den känslan. Jag är inte en halvgalen Tom Hanks-karaktär. Varför dessa biffar i stadsmiljö egentligen?
              Javisst, liksom du Du kan inte ha missat att 99% av de som skrivit i tråden tycker som jag? Jag tillhör dem som faktiskt har försökt vara seriösa i den här tramstråden, tills det kommer nå´n och häller på en pytteliten droppe, och får hela tramsbägaren att rinna över. Då tappar man ju liksom all lust att vara seriös själv. Som sagt, hur viktigt är det för trådens ämne hur många % av nå´ns inlägg som gjorts i den här tråden? Du får gärna skriva det om du vill, men det är högst ointressant för tråden, eller hur? Så om du ska klaga på att andra är oseriösa, så bör du kanske höja din egen nivå en aning. Din egen eventuella seriositet skulle vinna på det.

              Håller du också med Kramfors om att man ska hitta på Rottweilers som överhuvudtaget inte nämns vid ras i tidningsartiklar, komma med flummiga (apropå hippie) påståenden att Rottweilers är skuld till krigen i världen, och att man ska citera halva meningar, för att få meningen att låta som nå´t han vill höra? Kan säkert hitta 100 andra exempel, men tråden börjar bli lite för lång för att skumma igenom.

              Dags att inse fakta, det är den här tråden som är tramsig, från början till slut (om den nu får nå´t nå´n gång).
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • erikthur
                • March 2004
                • 9953

                Ursprungligen postat av Micke_A
                Javisst, liksom du Du kan inte ha missat att 99% av de som skrivit i tråden tycker som jag?
                Make till självgodhet och dålig verklighetsförankring saknas.
                Självklart att alla Rott-älskare gör inlägg i den här tråden.
                Detta säger dock förmodligen inte alls något om vad allmänheten tycker om den hundrasen. Undrar hur det gick med den där omröstningen i Expressen - någon som minns?
                99% för Rottorna eller...
                Killies is a lifetime passion

                Kommentar

                • Katharina
                  • December 2006
                  • 4045

                  Ursprungligen postat av lili76
                  Bor ute på landet där det inte finns så många original.. Jag är ganska förskonad från den typen av folk mao! He he!

                  Det finns folk och så finns det....folk?
                  Det värsta jag varit med om var "gasis". En man som gick omkring med gasmask och inte tog i nåt utan att ha plastpåsar på händerna. Japp, jag har levt småstadsliv nästan hela mitt liv!
                  Vi har en konsertpianist som har toapapper virat om benen för att hålla värmen och ingen el osv i huset. Hämtar vatten i PET flaskor i affären på vintern.. Vi lever också "på landet" i förorten till Stockholm, inte inte i stan...
                  Ha dé bäst... Tina

                  Kommentar

                  • Nina82
                    • January 2008
                    • 6610

                    Ursprungligen postat av erikthur
                    Trams på du bara Micke - ett visst nöje utgör du nog för en del...
                    Nu till något annat.

                    Rapport om dagens rott-spotting.
                    Det var i alla fall i koppel. Men i andra ändan av kopplet fanns någon jag skulle vilja beskriva som en klart färdigblommad hippie så det var bara att ta en liten omväg igen. Jag håller helt med Kramfors om att den här typen av hundar känner jag ett klart obehag av att möta och jag är förmodligen inte ensam om den känslan. Jag är inte en halvgalen Tom Hanks-karaktär. Varför dessa biffar i stadsmiljö egentligen?
                    Kan bara komma på en lösning om du inte vill gå över till andra sidan gatan när du ser en rottis vill säga. Flytta ut på landet så slipper du se dessa biffar i stadsmiljö
                    12L 12L 24L 24L 24L 24L
                    38L 54L 54L 63L 450L

                    Kommentar

                    • Dysnomia
                      • April 2004
                      • 1692

                      Ursprungligen postat av Katharina
                      Vi har en konsertpianist som har toapapper virat om benen för att hålla värmen och ingen el osv i huset. Hämtar vatten i PET flaskor i affären på vintern.. Vi lever också "på landet" i förorten till Stockholm, inte inte i stan...
                      Men kära nån... Säger bara "förorten"..
                      Skånetös i Dalarna
                      MIN ZOON!

                      Kommentar

                      • Nitra98
                        • June 2005
                        • 1987

                        Ursprungligen postat av lili76
                        Dagens "småhundsspotting":
                        Mötte en liten jäkla hårboll (i detta fallet en westi) som höll på att:
                        1) skälla sönder sina stämband
                        2) kväva sig själv
                        3) bita sönder sin tunga
                        4) gräva sig genom marken
                        Jag och våra två rottweilers tog omvägen. Vill inte ta skiten folk hittar på när den där saken hade hängt i mina hundars strupar och jag och mina hundar fått skulden för att de är rottweilers och enbart därför.

                        Ridå.
                        Jag kände en tax som försökte klippa min schäfer i strupen, men hur hon än hoppade jämfota så nådde hon såklart inte upp...
                        Min zoon

                        Kommentar

                        • CowBoy
                          • November 2007
                          • 14

                          Okej nu råkar jag bara komma in från ingenstans har inte läst så mycket i tråden. Men reagerade på namnet, okej Rottweiler är en stor och stark hund som kan vara farlig men jag tycker inte att man ska förbjuda den för det, ägarnas ansvar om hunden gör något tex anfall du ska inte ägaren ha en hund.

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av erikthur
                            Make till självgodhet och dålig verklighetsförankring saknas.
                            Självklart att alla Rott-älskare gör inlägg i den här tråden.
                            Detta säger dock förmodligen inte alls något om vad allmänheten tycker om den hundrasen. Undrar hur det gick med den där omröstningen i Expressen - någon som minns?
                            99% för Rottorna eller...
                            Självgodhet och dålig verklighetsförankring? Nej, men förmågan att läsa och tolka vad folk skriver. Och det är långt ifrån bara rottisägare som har gjort inlägg i den här tråden, och som har uttryckt mindre smickrande åsikter om trådskaparens inlägg. Hur var det nu? Är det seriöst att hitta på att en attackerande hund i en tidningsartikel är en Rottweiler, trots att det inte står ett ord om rasen? Eller att citera halva meningar, för att ändra betydelsen till hans fördel? Hur du vill bli betraktad väljer du ju själv, men man bör nog vara lite försiktig när man väljer sida i en så´n här "diskussion".

                            The emtpy can rattles the most...
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Dysnomia
                              • April 2004
                              • 1692

                              Ursprungligen postat av Nitra98
                              Jag kände en tax som försökte klippa min schäfer i strupen, men hur hon än hoppade jämfota så nådde hon såklart inte upp...
                              *S* Snopet!
                              Låter ungefär som när rabiata dvärghunden här hemma ska försöka ge sig på den större. Han vänder lite på huvudet och hon är stenkörd...
                              Men faktiskt har vi två gånger haft småhundar hängandes i våra hundar och jag riskerar det inte igen. För oavsett så var det ju rottweilerns fel. Såklart.
                              Skånetös i Dalarna
                              MIN ZOON!

                              Kommentar

                              • erikthur
                                • March 2004
                                • 9953

                                Ursprungligen postat av Micke_A
                                The emtpy can rattles the most...
                                Ja "rattla" kan du också...
                                Kunde inte bara motstå den repliken

                                Ingen som vet om det var 99% för rottorna eller
                                Killies is a lifetime passion

                                Kommentar

                                Arbetssätt...