Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av Freakmange
    snygga klipp kramfors ....är inte meningen med ett diskussions forum att man ska komma fram till någonting och gör man inte det som i det här fallet så lägger man ner ?? Så ser jag på det iallafall....Jag inser att kramfors och jag tycker helt olika och anser oss sitta med olika kunskaper,så jag låter det vara...hoppas att han sköter sin hund lika bra som jag sköter min....Oavsett ras.
    Ja, snacka om att rycka citat ur sitt sammanhang, det där var nästan lite obehagligt. Man skulle kunna tro att han jobbar på en kvällsblaska, med det sättet att citera folk. Håller de inte med dig, så få det att se ut som om de gör det, genom att rycka citat ur sitt sammanhang, eller citera halva meningar Nå´n här som fortfarande tror att han är ute efter att föra en seriös diskussion, och att tråden har nå´t fortsatt existensberättigande? Och att ställa sig på hans sida gör inte att man framstår som särskilt seriös själv, om man säger så.

    Själv hoppas jag att han sköter sin hund bättre än han diskuterar och resonerar, annars är det illa. Om det nu ens finns nå´n Cairn Terrier som har blivit attackerad av två Rottweilers, eller om det påståendet är lika oseriöst som resten av tråden, och påhittat för att "hjälpa hans sak" så att säga. Man blir ju lite lätt tveksam.
    Senast redigerad av Shepard; 11 March 2008, 19:50.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      Ursprungligen postat av Micke_A
      Ja, snacka om att rycka citat ur sitt sammanhang, det där var nästan lite obehagligt. Man skulle kunna tro att han jobbar på en kvällsblaska, med det sättet att citera folk. Håller de inte med dig, så få det att se ut som om de gör det, genom att rycka citat ur sitt sammanhang, eller citera halva meningar Nå´n här som fortfarande tror att han är ute efter att föra en seriös diskussion, och att tråden har nå´t fortsatt existensberättigande? Och att ställa sig på hans sida gör inte att man framstår som särskilt seriös själv, om man säger så.

      Själv hoppas jag att han sköter sin hund bättre än han diskuterar och resonerar, annars är det illa. Om det nu ens finns nå´n Cairn Terrier som har blivit attackerad av två Rottweilers, eller om det påståendet är lika oseriöst som resten av tråden, och påhittat för att "hjälpa hans sak" så att säga. Man blir ju lite lätt tveksam.
      Det är ni som fortsätter att skriva.
      Jag vill bara förbjuda Rottweiler.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • Dysnomia
        • April 2004
        • 1692

        Ursprungligen postat av erikthur
        Nu blir jag allt mint sagt lite sur över oseriösa inlägg. Jag kan inte påminna mej ett enda inlägg du gjort som jag läst som är seriösare än Kramfors inlägg. Men så har han väl gjort snudd på sex gånger fler inlägg än du har och hur många av dessa har du egentligen tragglat dej igenom?
        Be my guest om du känner så..
        (Och av erfarenhet vet jag att det inte är lönt att försöka svara på dina frågor; men jag har läst igenom hela tråden.)
        Skånetös i Dalarna
        MIN ZOON!

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          Ursprungligen postat av jarinen
          Kanske snarare: Förbjud folk som inte kan hundar av typ rottweiler. Hundarna är inte farliga i sig men kräver mer av ägaren, det är där problemet ligger. Du skriver att ägarna är duktiga skötsamma personer ? Hur kan de vara det om det du beskriver sker, hundarna kan inte förstå att ägarna i övrigt är skötsamma, de är djur och måste skolas, mötas behandlas som sådana, speciellt den typen av hundar.

          Slutligen, det finns inga farliga hundar men mycket farliga ägare som skaffar fel hundar i kombination med okunskap. Då blir det sådär.

          Mvh Jari
          Bra skrivet. Kunde inte skrivit det bättre själv..
          Alla hundägare borde ha licens och utbilning på hundhållning.
          Tycker det e alldeles för lätt att skaffa hund idag. Det kräver mycket större ansvar än många tror.

          Hästar ska ha grönt kort och pass, det borde gälla för hundar oxå..
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            Ursprungligen postat av lili76
            Be my guest om du känner så..
            (Och av erfarenhet vet jag att det inte är lönt att försöka svara på dina frågor; men jag har läst igenom hela tråden.)
            Japp jag har också kollat tillbaka i tråden och det var ju du som inte ville ge precisa svar på mina frågor för några veckor sedan...
            Sedan kan man väl också tillägga att du har gjort nästan 5 % av dina inlägg i just den här tråden medans den motsvarar mindre än 4% av Kramfors inlägg på forumet. Så du kanske har säg 25 ggr fler inlägg att läsa på från Kramfors för att bilda dej en rättvis uppfattning.
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Ursprungligen postat av Kramfors
              Det är ni som fortsätter att skriva.
              Jag vill bara förbjuda Rottweiler.
              Bara?
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Ursprungligen postat av Nina82
                Bra skrivet. Kunde inte skrivit det bättre själv..
                Alla hundägare borde ha licens och utbilning på hundhållning.
                Tycker det e alldeles för lätt att skaffa hund idag. Det kräver mycket större ansvar än många tror.

                Hästar ska ha grönt kort och pass, det borde gälla för hundar oxå..
                Ja, bra skrivet, men tyvärr för blinda ögon, stadiet att försöka få Kramfors att förstå klarspråk, och låta bli att skriva oseriösa och lösryckta påståenden, är tyvärr förbi för längese´n, var tråden oseriös från början, är den mest en fars nu Bara att skratta och skaka på huvudet, ungefär. Och att han inte ens kommenterar min stilla undran om den påstådda Rottweilerattacken på hans påstådda Cairn Terrier ens har ägt rum... Nej, han vill ju "bara" förbjuda Rottweiler, en så´n ädel sak, ett korståg mot de onda Rottweilrarna
                Senast redigerad av Shepard; 11 March 2008, 20:10.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Dysnomia
                  • April 2004
                  • 1692

                  Ursprungligen postat av erikthur
                  Japp jag har också kollat tillbaka i tråden och det var ju du som inte ville ge precisa svar på mina frågor för några veckor sedan...
                  Sedan kan man väl också tillägga att du har gjort nästan 5 % av dina inlägg i just den här tråden medans den motsvarar mindre än 4% av Kramfors inlägg på forumet. Så du kanske har säg 25 ggr fler inlägg att läsa på från Kramfors för att bilda dej en rättvis uppfattning.
                  Ber dig återigen läsa igenom mitt inlägg.
                  "En sak är iaf säker; jag ser på TS övriga inlägg på Zoopet på ett helt annat sätt efter att jag började läsa i denna tråden. Det kvittar om det är seriösa inlägg, för mig ser de oseriösa ut."
                  Rättvis uppfattning eller ej. Det är fritt fram för dig att tycka och känna, precis som det är för mig. Tror inte att du läst alla mina inlägg heller och ändå har du ju en uppfattning om mig?
                  Skånetös i Dalarna
                  MIN ZOON!

                  Kommentar

                  • Nina82
                    • January 2008
                    • 6610

                    Ursprungligen postat av Micke_A
                    Ja, bra skrivet, men tyvärr för blinda ögon, stadiet att försöka få Kramfors att förstå klarspråk, och låta bli att skriva oseriösa och lösryckta påståenden, är tyvärr förbi för längese´n, var tråden oseriös från början, är den mest en fars nu Bara att skratta och skaka på huvudet, ungefär.
                    Jo det e sant, men jag var bara tvungen att komentera. Blir så arg på människor som skyller allt på djuren
                    12L 12L 24L 24L 24L 24L
                    38L 54L 54L 63L 450L

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ursprungligen postat av Nina82
                      Jo det e sant, men jag var bara tvungen att komentera. Blir så arg på människor som skyller allt på djuren
                      Ja, eller människor som startar trådar, och skriver saker bara för att provocera och irritera, vilket säkerligen är hans avsikt, det blir mer och mer uppenbart för varje oseriöst, fördomsfullt, och lösryckt inlägg han gör. Som när han antyder att det är Rottweilers fel att det är krig i världen, eller citerar en av mina meningar till hälften, så att det ser ut som om jag håller med honom. Oseriöst är bara förnamnet.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Nina82
                        • January 2008
                        • 6610

                        Ursprungligen postat av Micke_A
                        Ja, eller människor som startar trådar, och skriver saker bara för att provocera och irritera, vilket säkerligen är hans avsikt, det blir mer och mer uppenbart för varje oseriöst, fördomsfullt, och lösryckt inlägg han gör. Som när han antyder att det är Rottweilers fel att det är krig i världen, eller citerar en av mina meningar till hälften, så att det ser ut som om jag håller med honom. Oseriöst är bara förnamnet.
                        Fy Lämnar denna tråden nu då...
                        12L 12L 24L 24L 24L 24L
                        38L 54L 54L 63L 450L

                        Kommentar

                        • erikthur
                          • March 2004
                          • 9953

                          Ursprungligen postat av lili76
                          Det är fritt fram för dig att tycka och känna, precis som det är för mig. Tror inte att du läst alla mina inlägg heller och ändå har du ju en uppfattning om mig?
                          Jag kan ju bara bilda mej en uppfattning om dej på grundval av de inlägg jag läst av dej - lika rättvist på en lägre nivå dock eftersom jag läst betydligt mer inlägg av Kramfors än av dej.
                          Killies is a lifetime passion

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av Nina82
                            Fy Lämnar denna tråden nu då...
                            Ja, lycka till Det löftet har jag gett mig själv flera gånger.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • erikthur
                              • March 2004
                              • 9953

                              Jag är fortfarande av den uppfattningen att det ska vara munkorg på förutom koppel (vilket många struntar i nuförtiden). Ännu mer sedan jag är nästan övertygad om att vi såg den dj*vla dumhunden som attackerade min son i centrala Jönköping (se inlägg #2 i denna tråd) i närheten av hans skola idag. Det var ingen "rotta" om det kan glädja någon så det finns faktiskt fler hundar som man borde diskutera om deras avslutning.
                              Killies is a lifetime passion

                              Kommentar

                              • erikthur
                                • March 2004
                                • 9953

                                Ursprungligen postat av Micke_A
                                Ja, lycka till Det löftet har jag gett mig själv flera gånger.
                                Just do it (Nike)
                                Killies is a lifetime passion

                                Kommentar

                                Arbetssätt...