Förbjud Rottweiler

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

En omröstning blir inte representativ på ett hundforum då det är ca 10 % i landet som har hund som är positiva till hundar.
    Av resterand 90 % torde många fler vilja förbjuda fler hundar än Rottweiler.
    http://www.kramforskoi.com/

Kommentar

• patdah
      • November 2007
      • 659

Vilken tur att det här inte är ett rent hundforum... en akvarist lär väl vara representativ för det svenska folket...
      /Patrik

I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

Kommentar

• Koksalt
        • November 2007
        • 498

Ursprungligen postat av Nina82
        Fattas en röst på ja tycker jag... Har inte Kramfors röstat
        haha! Nu gäller det bara att lista ut vem den tredje är...
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

Kommentar

• Nina82
          • January 2008
          • 6610

Ursprungligen postat av Koksalt
          Precis min tanke
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

Kommentar

• Koksalt
            • November 2007
            • 498

Ursprungligen postat av Kramfors
            En omröstning blir inte representativ på ett hundforum då det är ca 10 % i landet som har hund som är positiva till hundar.
            Av resterand 90 % torde många fler vilja förbjuda fler hundar än Rottweiler.

Ok?? Så du menar att resterande 90% av alla hundägare inte är positiva till hundar??

Man kan ju undra varför dom har hund då?
            Senast redigerad av Koksalt; 15 March 2008, 22:29. Anledning: stavfel

Kommentar

• Nina82
              • January 2008
              • 6610

Kanske en hemlig beundrare
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

Kommentar

• erikthur
                • March 2004
                • 9953

Ursprungligen postat av patdah
                Vilken tur att det här inte är ett rent hundforum... en akvarist lär väl vara representativ för det svenska folket...
                Flesta akvarister är djurvänner och därför kanske inte representativa för svenska folket - bara en tanke från en tidigare aktiv vetenskapare som dock inte är vänligt inställd till rottweiler och liknande.
                Killies is a lifetime passion

Kommentar

• Koksalt
                  • November 2007
                  • 498

Ursprungligen postat av erikthur
                  Flesta akvarister är djurvänner och därför kanske inte representativa för svenska folket - bara en tanke från en tidigare aktiv vetenskapare som dock inte är vänligt inställd till rottweiler och liknande.
                  Så du menar att svenska folket inte är djurvänner??

Jag undrar verkligen vilken vetenskap du varit aktiv inom, för inte kan det ha varit något som har med människor, djur eller annan vetenskap som har någon som helst samröre med livet på jorden iaf!

Kommentar

• Koksalt
                    • November 2007
                    • 498

Ursprungligen postat av Nina82
                    Kanske en hemlig beundrare
                    Måste vara så...

Kommentar

• Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

Ha ha.. Vad du nämner ofta att du har varit vetenskapare. Du är medveten att med dina tidigare inlägg så sänker du trovärdigheten för vetenskapare..

Allvarligt nu.. Det är klart att djurvänner generellt tycker bättre om alla sorters djur än folk som inte gillar några djur men å andra sidan så måste du vara medveten om att många superhygieniska människor som tycker att de flesta husdjur skräpar ner för mycket väljer akvarium. Man kan ju säga att de är väldigt långt ifrån hundägarna..

Du vet också att man kan fiffla med siffor hur mycket som helst, det var därför du la till den 3:e frågan på din andra tråd. Har du haft stor hund tidigare. Vad sjutton är det för en fråga? Då skulle du ha lagt till en 4:e fråga också: Är du rädd för stora hundar? Då skulle svaren ha varit jämlika, om du och Kramfors hade vågat säga som det är vill säga.

Jag håller med Kjell om att det är mycket osams nu. För mig känns det som att du och Kramfors har lyckats att sprida era negativa energier över hela zoopet..
                      Såfort stämningen har börjat att lätta så slänger Kramfors in ett provocerande inlägg för att få igång konflikten igen. Förmodligen sitter han och skryter om det här vid middagar hemma. Hur många inlägg han har lyckats att få och hur många visningar tråden har... Tråkigt... När det bara är Kramfors så kan man bara skratta åt honom men när ni är två så blir det tråkigt, tycker jag.
                      Ha dé bäst... Tina

Kommentar

• erikthur
                        • March 2004
                        • 9953

Så du menar att svenska folket inte är djurvänner??

Jag undrar verkligen vilken vetenskap du varit aktiv inom, för inte kan det ha varit något som har med människor, djur eller annan vetenskap som har någon som helst samröre med livet på jorden iaf!
                        Sådana oförskämdheter man kan haspla ur sej???
                        Vad har du gjort inom vetenskapen då om man får lov att fråga?
                        Om man inte förstår simpla fakta som att en akvarist förmodligen är positivt inställd till fisk som många av oss räknar till djur. Med andra ord en mer aktiv vänskap till djur än de som inte håller djur. Så enkelt är det.

Kommentar

• erikthur
                          • March 2004
                          • 9953

Ursprungligen postat av Katharina
                          Ha ha.. Vad du nämner ofta att du har varit vetenskapare. Du är medveten att med dina tidigare inlägg så sänker du trovärdigheten för vetenskapare..
                          Och vad har du gjort för märkvärdigheter inom det vetenskapliga området då om man får lov att fråga?

Kommentar

• Koksalt
                            • November 2007
                            • 498

Sådana oförskämdheter man kan haspla ur sej???
                            Vad har du gjort inom vetenskapen då om man får lov att fråga?
                            Om man inte förstår simpla fakta som att en akvarist förmodligen är positivt inställd till fisk som många av oss räknar till djur. Med andra ord en mer aktiv vänskap till djur än de som inte håller djur. Så enkelt är det.
                            VAD för oförskämdheter syftar du på?

Jag har förmodligen inte gjort det minsta lilla för vetenskapen, men är ganska så nöjd ändå!

Det är ju bra att du svara på det jag frågade om...

Bara för att man har en mer aktiv vänskap till djur som akvarist innebär det inte att man inte kan vara djurvän ändå... Eller? För enligt dig så kan man ju inte det!

Kommentar

• erikthur
                              • March 2004
                              • 9953

Jag har förmodligen inte gjort det minsta lilla för vetenskapen, men är ganska så nöjd ändå!
                              Bara för att man har en mer aktiv vänskap till djur som akvarist innebär det inte att man inte kan vara djurvän ändå... Eller? För enligt dig så kan man ju inte det!
                              Så var inte spydig då.
                              Och sedan bör du läsa på vad jag skriver.
                              Jag menar att en akvarist per definition ÄR en djurvän eller...

Kommentar

• Koksalt
                                • November 2007
                                • 498

Så var inte spydig då.
                                Och sedan bör du läsa på vad jag skriver.
                                Jag menar att en akvarist per definition ÄR en djurvän eller...
                                Spydig? Du hänvisar ju hela tiden till dina vetenskapliga gärningar, men aldrig något till vad dessa egentligen består i?

Ja?? Och jag undrar fortfarande om du menar att resten av svenska folket "per definition" inte är djurvänner?

Kommentar

Arbetssätt...