Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av gladys
    Jag skulle gärna se att spindlar förbjöds (hate them) de dödar ju faktiskt oxå människor ibland. Men eftersom jag inser hur befängt det är så skulle jag aldrig drömma om att föreslå något dyligt på allvar.
    Alla vilda djur är viktiga, och vi har ju inte rätt att utrota dem, bara för att de dödar en och annan människa då och då. Det är ändå inget mot hur många miljoner vilda djur vi människor dödar, medvetet, eller genom obetänksamhet, för pengar, eller för troféer. Som det där gamla tricket med spegeln, och texten "Världens farligaste djur"

    Utan spindlar så skulle antalet flugor och andra insekter öka explosionsartat, och en del djur, som lever på spindlar, skulle dö ut.
    Senast redigerad av Shepard; 15 March 2008, 13:12.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Koksalt
      • November 2007
      • 498

      Ursprungligen postat av Raketforskaren
      Nej du har fel, det låter ju helt osannolikt att det skulle blöda mindre bara för att det var ägarens ansvar. Varför tror du det? Det kommer ju att blöda precis lika mycket, oavsett om det är ägarens ansvar eller inte.
      Här var det ironi i världsklass!!!
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

      Kommentar

      • qenzo
        • February 2005
        • 1747

        Ursprungligen postat av Kramfors
        Ja vilken tröst när man står med blodet rinnande efter ett bett från en Rottweiler.
        Blöder det mindre om det är ägarens fel.
        Nej det är verkligen ingen tröst. Men om du har blodet rinnande från en pudel då? Eller en s:t bernhard? Är det en tröst?
        Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

        Kommentar

        • qenzo
          • February 2005
          • 1747

          Ursprungligen postat av gladys
          Jag skulle gärna se att spindlar förbjöds (hate them) de dödar ju faktiskt oxå människor ibland. Men eftersom jag inser hur befängt det är så skulle jag aldrig drömma om att föreslå något dyligt på allvar.
          Du har inte förstått det här än... Det är bara att yrka om förbud på det du ogillar kontra är rädd för, så försvinner problemen ur världen
          Spindelförbud vore najs... Trist bara att nåt annat äckligt djur kommer att ta över :/
          Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            Ursprungligen postat av Raketforskaren
            Ja, om den är uppfostrad att gå "fot" vill säga. Man kan även uppfostra hunden att gå på andra sätt, t.ex. som Katharina föreslår.
            Nej, det var inte vad jag föreslog.
            Jag trodde att det räckte med att jag hade lärt min unghund vem som bestämde inne och fostrat honom när vi mötte andra hundar osv. Men idag har jag tittat på Cesar och har fått lära mig ett och annat.
            Tidigare har jag tyckt att folk som lili76 som går fot med sin hund på promenaden är bruksfanatiker som gillar makten över en annan levande varelse.
            Men nu har jag fått lära mig att det är flockledaren som går först, redan ut genom ytterdörren och sedan hela promenaden..
            Även om man kan mycket om något som är det aldrig för sent att lära sig mer och folk som stänger dörrar och inte lär från andra har redan slutat att leva!!! De är inte så få..

            Jag anser att uppfostran ska ske med ett vanligt koppel eftersom flexidosan är svår att hålla koll på hunden i. Sedan kan man ha flexi när hunden vet vad som gäller och på ställen där det inte är så mycket folk och fä..
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            • qenzo
              • February 2005
              • 1747

              Så där... nu har iaf _jag_ röstat. Och svaret torde halva Zoopet veta vid det här laget.
              Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Eftersom det varit ett himla tjat om att jag stoppat en omröstning i rottweilerfrågan i en annan tråd så drog jag själv igång en omröstning i denna tråd.
                Vad gäller frågeställning så utgick jag helt utifrån trådskaparens rubrik på tråden
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • qenzo
                  • February 2005
                  • 1747

                  *s* Du är lite för snäll Kjell
                  Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                  Kommentar

                  • Dysnomia
                    • April 2004
                    • 1692

                    Ursprungligen postat av Katharina
                    Tidigare har jag tyckt att folk som lili76 som går fot med sin hund på promenaden är bruksfanatiker som gillar makten över en annan levande varelse.
                    Fast jag ÄR bruksfanatiker..
                    Ville egentligen bara påpeka att mina/våra hundar inte går "fot" på promenad (mer än om de behöver skärpa sig lite extra vid tillfälle), utan går där "utan kommando". Så hundarna går inte där av lydnad, utan av uppfostran..
                    Skånetös i Dalarna
                    MIN ZOON!

                    Kommentar

                    • Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

                      Ursprungligen postat av lili76
                      Fast jag ÄR bruksfanatiker..
                      Ville egentligen bara påpeka att mina/våra hundar inte går "fot" på promenad (mer än om de behöver skärpa sig lite extra vid tillfälle), utan går där "utan kommando". Så hundarna går inte där av lydnad, utan av uppfostran..
                      Ja, men som sagt.. Det finns folk som brinner för ett intresse och folk som inte fick bli poliser pga sin svaga personlighet och så blir de väktare och köper en stor hund som de hunsar med och så känner de sig som kungar.. oftast kom de in i militären, fast inte alltid..

                      Fördomar.. nja.. bara liiiite.. var det inte vad den här tråden handlade om?!! fördommar Jag är iaf den första att erkänna att bruksfanatiker som lili76 iaf har rätt om någonting förresten så är du kategori 2, den vettiga bruksmänniskan

                      Obs. Om någon inte förstår det automatiskt så överdriver jag och driver med fenomenet fördomar som florerar i så stor skala på denna tråd!!!
                      Ha dé bäst... Tina

                      Kommentar

                      • Dysnomia
                        • April 2004
                        • 1692

                        Ursprungligen postat av Katharina
                        Ja, men som sagt.. Det finns folk som brinner för ett intresse och folk som inte fick bli poliser pga sin svaga personlighet och så blir de väktare och köper en stor hund som de hunsar med och så känner de sig som kungar.. oftast kom de in i militären, fast inte alltid..

                        Fördomar.. nja.. bara liiiite.. var det inte vad den här tråden handlade om?!! fördommar Jag är iaf den första att erkänna att bruksfanatiker som lili76 iaf har rätt om någonting förresten så är du kategori 2, den vettiga bruksmänniskan

                        Obs. Om någon inte förstår det automatiskt så överdriver jag och driver med fenomenet fördomar som florerar i så stor skala på denna tråd!!!
                        Kan bero på att jag inte hör till den äldre generationen "bruksfanatiker"!
                        "...själv så är jag fördomsfriiiii!" Eller ja, ehum!
                        Skånetös i Dalarna
                        MIN ZOON!

                        Kommentar

                        • erikthur
                          • March 2004
                          • 9953

                          Omröstningen så här långt verkar än mer skev än den jag försökte starta. Kan kanske bara beror på att folk tröttnat på alla dessa rottweilerkramare som häckar härstädes. En åsikt från en skall jag uttrycka det som fd vetenskapare.
                          Killies is a lifetime passion

                          Kommentar

                          • Koksalt
                            • November 2007
                            • 498

                            Ursprungligen postat av erikthur
                            Omröstningen så här långt verkar än mer skev än den jag försökte starta. Kan kanske bara beror på att folk tröttnat på alla dessa rottweilerkramare som häckar härstädes. En åsikt från en skall jag uttrycka det som fd vetenskapare.

                            Klart som fan du tycker den är skev... Den ger ju inte det resultat du vill ha!
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

                            Kommentar

                            • Nina82
                              • January 2008
                              • 6610

                              Fattas en röst på ja tycker jag... Har inte Kramfors röstat
                              12L 12L 24L 24L 24L 24L
                              38L 54L 54L 63L 450L

                              Kommentar

                              • gladys
                                • March 2005
                                • 1962

                                Ursprungligen postat av qenzo
                                Du har inte förstått det här än... Det är bara att yrka om förbud på det du ogillar kontra är rädd för, så försvinner problemen ur världen
                                Spindelförbud vore najs... Trist bara att nåt annat äckligt djur kommer att ta över :/
                                hehe
                                Quidquid latine dictum sit, altum viditur

                                Kommentar

                                Arbetssätt...