Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av muppins
    Man kan väl skicka in bidrag fram till kl 24 inatt?
    Jag och kameran ska försöka hinna sätta oss framför akvariet ikväll....
    Jag kan dock inte garantera att det blir något bra resultat.
    Jodå några timmar till har du på dig
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Det har än så länge kommit in 794 röster i finalomröstningen

      Dessa 17 skickade in foton till nästa månadstävling - muppins, erland, zone, ray, cobra, Sonja, NE, petnym, SeanChai, drd, Azur, Shame77, rent vatten, Simon B, rolfw, micke och cgr.
      12 av dessa kommer alltså att gå vidare till tävlingen som startar den 1/1
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Mer än 800 röster

        Det har än så länge kommit in 806 röster i finalomröstningen. Riktigt kul med så många röster - men vi vill gärna ha in ännu fler.


        Dessa 17 skickade in foton till nästa månadstävling - muppins, erland, zone, ray, cobra, Sonja, NE, petnym, SeanChai, drd, Azur, Shame77, rent vatten, Simon B, rolfw, micke och cgr.
        12 av dessa kommer alltså att gå vidare till tävlingen som startar den 1/1
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Nu har det kommit in 817 röster.

          Kan också avslöja att jag försökte kolla lite på hur rösterna utfallit och normalt sett så brukar man kunna se vilka det handlar om i toppen, men denna gång verkar det vara oerhört jämnt (vilket knappast är förvånande).
          Häpnandsväckande nog så såg jag dock att en person faktiskt tilldelat ett av foton en 1, ett annat en 2 och ett foto en 3 - de övriga fotona fick "normala" betyg av denne person.
          Självklart finns det inget foto i tävlingen som förtjänar att få en 5 eller lägre - kvalitén är ju enormt hög.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            Häpnandsväckande nog så såg jag dock att en person faktiskt tilldelat ett av foton en 1, ett annat en 2 och ett foto en 3 - de övriga fotona fick "normala" betyg av denne person.
            Förstår inte detta eftersom samtliga foton som deltar i tävlingen är de bästa fråm varje deltävling och då har de väl fått ett snittbetyg av 7 eller mer.
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Nästan alla av de som skickat in (däribland jag) har också lagt sig i intervallet (7-10), ja en del har kanske t.om. gett en 8 för de "sämsta" fotona och en 9 för de bästa - dvs i stort sett ingen skillnad alls.

              Men som jag skrev ovan - något enstaka undantag från denna "regel" finns det bland de röstande.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Frågvis
                • October 2005
                • 1204

                Jag lade mina poäng mellan 2 och 7.
                Första gången jag röstar. Jag tycker inte alla foton var värda 7 poäng och mer. Det är jag i min fulla rätt att tycka.

                Jag funderar blir min röst mindre värd eftersom jag totalt inte satte så höga poäng?
                Den som frågar får veta

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av Frågvis
                  Jag lade mina poäng mellan 2 och 7.
                  Första gången jag röstar. Jag tycker inte alla foton var värda 7 poäng och mer. Det är jag i min fulla rätt att tycka.

                  Jag funderar blir min röst mindre värd eftersom jag totalt inte satte så höga poäng?
                  Alla har full rätt att rösta hur dom vill - vi avslöjar inte heller hur någon har röstat.
                  Allas röster räknas naturligtvis också på samma sätt - det är väl i och för sig i så fall snarare som så att de som röstar väldigt spritt (dvs med både ettor och tior) väger tyngre i sammanräkningen.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Det har än så länge kommit in 843 röster i finalomröstningen.
                    Ni har några dagar till på er att rösta (sista chansen den 30/12) och därmed bl.a. chans på att vinna en fin Back to Nature bakgrund.

                    Dessa 17 skickade in foton till nästa månadstävling - muppins, erland, zone, ray, cobra, Sonja, NE, petnym, SeanChai, drd, Azur, Shame77, rent vatten, Simon B, rolfw, micke och cgr.
                    12 av dessa kommer alltså att gå vidare till tävlingen som startar den 1/1
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Imorgon fredag sista chansen att rösta

                      Det har än så länge kommit in 905 röster i finalomröstningen.
                      Imorgon är sista chansen att att rösta i finalomgången och därmed bl.a. ha chans på att vinna en fin Back to Nature bakgrund.

                      Dessa 17 skickade in foton till nästa månadstävling - muppins, erland, zone, ray, cobra, Sonja, NE, petnym, SeanChai, drd, Azur, Shame77, rent vatten, Simon B, rolfw, micke och cgr.
                      12 av dessa kommer alltså att gå vidare till tävlingen som startar i början av januari. Normalt kör denna tävling igång den 1 i varje månad men nu kommer vi att uppgradera fotoarkivet i början av januari så vi väntar tills den är avklarad innan vi kör igång denna omgång av tävlingen.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Idag är sista chansen att rösta

                        Idag är den sista chansen att rösta i fototävlingen - missa inte tillfället att vinna fina priser utan att det kostar dig ett öre.

                        Det har än så länge kommit in 926 röster i finalomröstningen.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Nu har nedräkningen börjat - men några timmar ytterligare har ni på er att rösta
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ja så är finalomröstningen avslutad och totalt kom det in hela 950 röster.

                            Slutresultatet kommer att avslöjas på Zoopetträffen i Göteborg den 14/1.
                            Jag och Christian har i alla fall just tjuvtittat på hur det gick och man kan säga att det var minst sagt jämnt bland de 2 i toppen.

                            Att vi tjuvtittade på hur det gick beror på att vi på träffen kommer att presentera de olika fotona med start från nummer 12 och uppåt och då måste vi ju veta resultatet innan.
                            Sedan blir det kanske ytterligare någon överraskning till vinnaren på mötet - vi får se
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Bosse.J
                              • March 2004
                              • 796

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Sedan blir det kanske ytterligare någon överraskning till vinnaren på mötet - vi får se
                              M A O kommer vinnaren på mötet, eller har jag fel..
                              Bosse.J

                              Kommentar

                              • petnym
                                • May 2002
                                • 5028

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Att vi tjuvtittade på hur det gick beror på att vi på träffen kommer att presentera de olika fotona med start från nummer 12 och uppåt och då måste vi ju veta resultatet innan.
                                Gahhh... Nu blir man ju sugen på att åka ner till Göteborg den 14:e...
                                Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                                Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                                Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                                Kommentar

                                Arbetssätt...