Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Nu kan ni rösta igen

    I denna omgång fick ju varje fotograf högst skicka in ett foto var. Detta ledde självklart till att det kom in betydligt färre fotogon än tidigare men faktiskt även att det var något färre deltagande fotografer än i tidigare omgångar. Om detta berodde på de ändrade reglerna eller inte vet jag inte – vi får se vad som händer framöver.

    Totalt kom det in foton av 16 fotografer och startfältet visade sig vara osedvanligt jämnt och åtminstone 15 av fotona skulle kunna ha knipit en plats i finalen (det sextonde bröt mot en regel)



    gjordavljus – fint foto men tyvärr var formatet för litet
    Nitra98 – Mycket trevligt räkfoto. Dessvärre är ju räkor mycket små och därför extremt svårfotade (vet detta av egen erfarenhet) och skärpan på huvudmotiven – dvs räkorna är därför inte så bra.
    Psym – Mycket bra foto med en fin kontrast mellan huvudmotiv och bakgrunden. Fisken i sig har ju också väldigt fina färger. Fotot föll dock på mållinjen pga att skärpan på fisken inte var optimal.
    kaj.p – Fotot på huvudmotivet är faktiskt extremt bra. Diskusen på fotot är också en väldigt vacker variant. Fotot dras dock ner rejält av den minst sagt röriga omgivningen som består av ett antal ”avklippta” diskus – det är t.o.m. så att delar av dessa sticker in på huvudmotivet. Tänk om huvudmotivet hade varit ”rent” då hade det definitivt gått till final och sannolikt också placerat sig högt där.

    Nu dröjer det lite innan vi kör igång nästa omgång av fototävlingen eftersom vi i december har den stora månadsfinalen. De foton som skickas in nu deltar i uttagningen till den omröstning som blir i januari.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • elinor
      • February 2003
      • 1323

      Detta är ju bara helt fantastiskt! Det verkar som om fotograferna bara blir duktigare för varje gång. Hur skall man kunna rösta när det är så otroligt jämnt? I princip skulle man kunna sitt med ögon och då ge alla foton lika höga poäng. Jag är så avundsjuk på dem som lyckas med sina akvaristiska porträtt. Hmm, får nog gå en fotokurs..
      Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

      Kommentar

      • doctor
        • August 2002
        • 300

        Det här kan bli den jämnaste finalen hitills. Idel kalasbilder.
        Min PBase
        Min Flickr

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          Helt otroligt bra kvalitet på bilderna.

          Jag undrar om inte zoopets tävling har skapat en hel liten armé av duktiga fiskfotografer här i Sverige.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av Azur
            Helt otroligt bra kvalitet på bilderna.

            Jag undrar om inte zoopets tävling har skapat en hel liten armé av duktiga fiskfotografer här i Sverige.
            Och de som inte kom med var dessutom nästan lika bra - trevligt att få njuta av vackra foton.

            Fram tills nu har det kommit in 67 röster i denna omgång.
            1 foto har skickats in till nästa tävlingsomgång.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Fram tills nu har det kommit in 151 röster i denna omgång.
              1 foto (av cgr) har skickats in till nästa tävlingsomgång.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • petnym
                • May 2002
                • 5028

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Fram tills nu har det kommit in 151 röster i denna omgång.
                1 foto (av cgr) har skickats in till nästa tävlingsomgång.
                Varför uppdateras inte antalet röster? Räknaren står kvar på 67!
                Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av petnym
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Fram tills nu har det kommit in 151 röster i denna omgång.
                  1 foto (av cgr) har skickats in till nästa tävlingsomgång.
                  Varför uppdateras inte antalet röster? Räknaren står kvar på 67!
                  Jo då visst uppdateras den men det verkar bara uppdateras en gång per dygn, varför det är så har jag inte en susning om.

                  Fram tills nu har det kommit in 229 röster i denna omgång.
                  1 foto (av cgr) har skickats in till nästa tävlingsomgång.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Fram tills nu har det kommit in 244 röster i denna omgång.
                    1 foto (av cgr) har skickats in till nästa tävlingsomgång.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Fram tills nu har det kommit in 256 röster i denna omgång.
                      1 foto (av cgr) har skickats in till nästa tävlingsomgång.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Fram tills nu har det kommit in 340 röster i denna omgång.
                        1 foto (av cgr) har skickats in till nästa tävlingsomgång.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • petnym
                          • May 2002
                          • 5028

                          [QUOTE=Kjell Fohrman]
                          Ursprungligen postat av petnym
                          Jo då visst uppdateras den men det verkar bara uppdateras en gång per dygn, varför det är så har jag inte en susning om.
                          Den verkar inte uppdateras alls, för det är flera dagar sen jag röstade och det är fortfarande mitt namn som står vid "senaste kommentar"
                          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                          Kommentar

                          • Guy Palm
                            • March 2002
                            • 5720

                            Den verkar inte uppdateras alls, för det är flera dagar sen jag röstade och det är fortfarande mitt namn som står vid "senaste kommentar"
                            Om jag fattar saken rätt så är det skillnad på kommentar och röstning. Just nu går det ju inte att lägga in några kommentarer
                            Guy
                            ,Poecilia,SKS,GOC,

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              [QUOTE=petnym]
                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Ursprungligen postat av petnym
                              Jo då visst uppdateras den men det verkar bara uppdateras en gång per dygn, varför det är så har jag inte en susning om.
                              Den verkar inte uppdateras alls, för det är flera dagar sen jag röstade och det är fortfarande mitt namn som står vid "senaste kommentar"
                              Som sagt jag har inte en susning varför just röstandet uppdateras så sällan, lägger man in ett nytt foto så uppgraderas det ju direkt.
                              Under alla omständigheter så "uppdaterar" jag ju antalet röster varje dag i denna tråd så det är ju ändå inte så krångligt att veta hur många röster som kommit in.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Fram tills nu har det kommit in 353 röster i denna omgång.
                                2 foto (av micke och cgr) har skickats in till nästa tävlingsomgång
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...