Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Oj, det var hemskt vad ni reagerade. Jag uttryckte bara min synpunkt...
    Om ni inte respekterar hur jag känner, så orkar jag inte diskutera det här.
    Jo då vi respekterar nog din åsikt, men då får du ju också respektera vår och vi är förbaskat avundsjuka på de 6 fotografer som gått vidare till finalen och att de är så förbenat bra på att fota:o och då har vi lite svårt att förstå att man inte kan glädjas även om man skulle bli 12 i det sällskapet
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • muppins
      • September 2002
      • 1629

      Nu är det ju inte så att jag inte är tacksam för att jag fick vara med i finalen...och jag blir inte det minsta ledsen om jag kommer sist.
      Men det känns ändå inte kul att behöva höra det inför hela folksamlingen.
      Jag har hela tiden trott att det bara var vinnaren som skulle presenteras...
      Men men...jag kanske tar mod till mig och dyker upp ändå...

      ( och så är det väl bäst att be om ursäkt för om det är någon som tycker att jag låter sur och otacksam...eller nåt i den stilen. Det är så himla svårt att uttrycka sig på ett internetforum och få fram vad man egentligen menar...så nu ger jag upp. Jag ställde bara en fråga - men alltid är det någon som missuppfattar eller tar illa upp )
      /muppins


      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Jag har hela tiden trott att det bara var vinnaren som skulle presenteras...
        Fel, det är de 6 vinnarna som kommer att presenteras

        Det är så himla svårt att uttrycka sig på ett internetforum och få fram vad man egentligen menar
        Jepp så är det utan tvekan - interent har många fördelar men utan tvekan vissa nackdelar också.

        Jag ser mycket fram emot att träffa dig och andra Zoopetare den 14 här i Göteborg - skall bli riktigt kul.

        Mitt nyårslöfte får bli att jag skall försöka ta mitt fotograferande med lite större allvar och dessutom börja delta i lite fototävlingar (får dock tyvärr inte delta i Zoopets , men det är kanske lika bra det om ser till kvalitén på bidragen) för att på så sätt utveckla mig själv som fiskfotograf.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Sedan kan jag också tipsa alla att det inte bara är i fototävlingen som det kommmer in bra foton till Zoopet. Kolla t.ex. in i medlemmarnas fotoarkiv för där finns det mängder av fina foton - många av dom håller minst sagt samma klass som de som gått till final i fototävlingen.
          Ett sådant exempel är detta foto av Muppins som inte bara är bra fotografiskt utan också ett fantastiskt kul foto som man kan skratta gott åt.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Sonja
            • October 2003
            • 7357

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Sedan kan jag också tipsa alla att det inte bara är i fototävlingen som det kommmer in bra foton till Zoopet. Kolla t.ex. in i medlemmarnas fotoarkiv för där finns det mängder av fina foton - många av dom håller minst sagt samma klass som de som gått till final i fototävlingen.
            Ett sådant exempel är detta foto av Muppins som inte bara är bra fotografiskt utan också ett fantastiskt kul foto som man kan skratta gott åt.
            Jag håller med helt. Muppins fotar kanonbra, hennes Corydoras och discusbilder är så vackra. Dessutom utan blixt. Det ger respekt det.
            Bilden på "Alien"-oton brukar jag visa folk ibland just för den är både bra och väldigt, väldigt rolig. Det är en bild man inte glömmer när man väl sett den.
            Alltid nyfiken!
            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

            Kommentar

            • Micke
              • January 2002
              • 1718

              Jag håller med föregående talare...det är en bild som etsar sig fast i minnet. Att ta tekniskt bra bilder är en sak, men att se och ta dom där riktigt bra bilderna med speciella situationer är en helt annan sak.
              Mvh Michael Persson

              www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

              Kommentar

              • erland
                • June 2003
                • 410

                Jag kan hålla med muppins om att det kanske inte är så intressant att på plats vid mötet vid utdelningen veta vilka som kom 7'a, 10'a eller 12'a. Det kanske skulle vara bättre att bara publicera top 6 placerade på plats vid mötet och sen publicera den fullständiga resultatlistan här på forumet i vanlig ordning ?

                I och för sig skulle det inte kännas som någon förlust att hamna sist bland de 12 finalisterna, men det blir lite personligt att inför en folksamling nämnas att man kom sist ändå. Nu spelar det i och för sig ingen större roll för mig personligen eftersom jag har lite för långt till Göteborg för att kunna delta, men det är trist om någon av de deltagande som kommer att vara på plats känner på detta sätt.

                Ni ser väl till att publicera resultatet här på forumet direkt efter att ni presenterat det på mötet, så vi som inte kommer till göteborg får vänta olidligt länge på att få reda på det ?
                Erland Isaksson
                Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok
                Min Zoopet Blog

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ni ser väl till att publicera resultatet här på forumet direkt efter att ni presenterat det på mötet, så vi som inte kommer till göteborg får vänta olidligt länge på att få reda på det ?
                  Det kommer självklart att publiceras senare samma dag på Zoopet.

                  Det kanske skulle vara bättre att bara publicera top 6 placerade på plats vid mötet och sen publicera den fullständiga resultatlistan här på forumet i vanlig ordning ?
                  Nu handlar det ju också om en fototräff - dvs vi skall diskutera fotona mer än själva fotografen. Poängen med mötet är ju att man alla skall lära sig av fotona för att själv bli en bättre fotograf.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Fototävlingen och övriga tävlingar uppgraderas just nu. Förhoppningsvis det hela igång till kvällen igen.
                    Då startar en ny Gissa Fisken tävling - imorgon räknar vi med att årets första fototävling skall dra igång.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Årets första omgång i fototävlingen igång

                      Årets första omgång av fototävlingen är nu igång och man kan rösta (deadline den 16).
                      Totalt kom det in foton från 17 fotografer i denna omgång och startfältet visade sig som vanligt vara väldigt jämnt. De fem som inte hade turen med sig denna gång var.
                      Shame77 – ett väldigt fint foto och det är mycket möjligt att det gått vidare om det inte hade brutit mot regel 3.
                      SeanChai – Häftig närbild på en liten räka. Tyvärr är det nästan omöjligt att få till skärpan på ett sådant foto och det var detta fotot föll på.
                      rent vatten – Intressant foto från gaveln, men de pyttesmå fiskarna syns knappast och är också suddiga.
                      Simon B – Fisken och växterna är fint fotade. Betyget dras dock ner av det kraftiga ljusskenet i ovankant samt de avklippta fiskarna längst upp
                      cgr – Klart annorlunda motiv med fiskarna på väg bort (vilket faktiskt funkar här). Hade det bara varit skärpa på den stora malen till vänster så….
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • cobra
                        • December 2004
                        • 1743

                        Kjell om det blir lotter i år...

                        När man deltar med bild kan man ju bara rösta på 11 st. den som deltar med bild borde bli tilldelad en lott, om den röstar på övriga 11 st...
                        Fotosidan.se

                        Kommentar

                        • Maria - Sjöjungfru

                          • January 2004
                          • 4236

                          Ursprungligen postat av cobra
                          När man deltar med bild kan man ju bara rösta på 11 st. den som deltar med bild borde bli tilldelad en lott, om den röstar på övriga 11 st...
                          Vitsen med att ha extra tävling för röstarna var att locka dom som inte har foton med i tävlingen att rösta oxå, så får dom en chans att vinna oxå. Därför får man ingen lott när man själv har ett bidrag med i tävlingen
                          Maria - Sjöjungfru

                          Kommentar

                          • Marie J
                            • January 2004
                            • 10616

                            Titta nu in på den nya fotottävlingen och attans vad bra kort det fanns! Jag har aldrig använt mig av högsta betyg någon gång men den här gången hitta jag en helt klar favoritbild som har allt!
                            /Marie.

                            Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                            En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                            Kommentar

                            • cobra
                              • December 2004
                              • 1743

                              Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                              Ursprungligen postat av cobra
                              När man deltar med bild kan man ju bara rösta på 11 st. den som deltar med bild borde bli tilldelad en lott, om den röstar på övriga 11 st...
                              Vitsen med att ha extra tävling för röstarna var att locka dom som inte har foton med i tävlingen att rösta oxå, så får dom en chans att vinna oxå. Därför får man ingen lott när man själv har ett bidrag med i tävlingen
                              Maria - Sjöjungfru
                              Ok hade ingen aning om detta...

                              Marie J
                              Vilket är lite nyfiken...
                              Fotosidan.se

                              Kommentar

                              • Marie J
                                • January 2004
                                • 10616

                                Ursprungligen postat av cobra
                                Marie J
                                Vilket är lite nyfiken...
                                Det håller jag för mig själv tills röstningen är avslutad, sen ska jag skriva om detta för mig helt perfekta kort som har allt.
                                /Marie.

                                Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                                En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...