Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av Micke
    Ah, jag trodde att detta var ändrat till i år. Då ska jag också rösta.
    Det var bara i finalen de reglerna gällde
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Micke
      • January 2002
      • 1718

      Ok, jag hade för mig att det sagts att det skulle förändras till i år. Men då hade jag fel för mig och nu har jag också röstat.
      Mvh Michael Persson

      www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        I denna omgång har det fram till nu inkommit 325 röster.
        Till nästa omggång av fototävlingen har dessa skickat in foton - cgr, quenzo och cobra
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          I denna omgång har det fram till nu inkommit 337 röster.
          Till nästa omggång av fototävlingen har dessa skickat in foton - Sonja, cgr, qenzo och cobra. Qenzo skickade också in ytterligare ett foto men det deletades eftersom man bara får delta med ett foto.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • erland
            • June 2003
            • 410

            Kjell en liten fundering kring när man skickar in flera bilder. Borde det inte bättre om det är den sista bilden som blir kvar istället för den första som nu ?

            Som det är nu så törs man inte skicka in ett foto förrän allra sista dagen för att man skall vara säker på att det är det absolut bästa fotot man skickar in. Skickar man in ett foto i ett tidigt skede är risken att man lyckas ta ett bättre foto senare och då kan man inte delta med det i den månadstävlingen som det fungerar nu.
            Erland Isaksson
            Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok
            Min Zoopet Blog

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Nja, men om man nu vet med sig att man eventuellt kommer att kunna fixa till ett nytt och bättre foto så är det ju bara att avvakta till de sista dagarna.

              Visst kan din teori stämma på en del - men än vanligare är nog att man överhuvudtaget inte tänker på reglerna utan bara skickar in ett nytt foto och då kanske det bästa lika gärna vara det första.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                I denna omgång har det fram till nu inkommit 349 röster.

                Till nästa omggång av fototävlingen har dessa skickat in foton - Sonja, cgr, qenzo och cobra.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Morellen
                  • November 2003
                  • 4349

                  Nu har jag röstat iaf! Fantastiska foton och svårt att veta var man vill lägga sig. Bitande konkurens!
                  Men några nya bidrag till tävlingen har jag inte fått till... Undrar ju var de där gröna prickarna kommer ifrån på alla bilderna? (vadå göra rent rutan? Skall man behöva tänka på allt?)
                  http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                  "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                  (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Du får väl satsa på en grönprickig fiskart i akvariet så att ingen tänker på de andra gröna prickarna
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      I denna omgång har det fram till nu inkommit 372 röster.

                      Till nästa omggång av fototävlingen har dessa skickat in foton - Sonja, cgr, qenzo och cobra
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        I denna omgång har det fram till nu inkommit 389 röster.

                        Till nästa omggång av fototävlingen har dessa skickat in foton - marcuspajp, Sonja, cgr, qenzo och cobra
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          I denna omgång har det fram till nu inkommit 401 röster.

                          Till nästa omggång av fototävlingen har dessa skickat in foton - marcuspajp, Sonja, cgr, qenzo och cobra
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            I denna omgång har det fram till nu inkommit 413 röster.

                            Till nästa omggång av fototävlingen har dessa skickat in foton - marcuspajp, Sonja, cgr, qenzo och cobra
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • qenzo
                              • February 2005
                              • 1747

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Nja, men om man nu vet med sig att man eventuellt kommer att kunna fixa till ett nytt och bättre foto så är det ju bara att avvakta till de sista dagarna.

                              Visst kan din teori stämma på en del - men än vanligare är nog att man överhuvudtaget inte tänker på reglerna utan bara skickar in ett nytt foto och då kanske det bästa lika gärna vara det första.
                              Känner mig skyldig i detta....
                              Men kan jag använda det sista fotot i nästa tävling? Vet ju att foto nr 1 inte kommer med, för jag hade ju lagt ut det på forumet... dum som var.
                              Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Imorgon sista chansen att rösta

                                Men kan jag använda det sista fotot i nästa tävling?
                                Självklart - foton som inte är upplagda på Zoopet kan användas. Och ett "refuserat" tävlingsbidrag har ju aldrig blivit synligt.

                                Denna gång hade Gimbo skickat in hela 4 foton och samma sak skedde alltså här - dvs alla utom det första deletades.

                                Till nästa omgång av fototävlingen har dessa skickat in foton - muppins, Gimbo, marcuspajp, Sonja, cgr, qenzo och cobra

                                I denna omgång har det fram till nu inkommit 449 röster. Missa inte chansen att delta i prisregnet (se denna tråd) som även kommer de röstande till del (man måste då rösta på alla 12 fotona). Imorgon är sista chansen att rösta i denna omgång.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...