Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    nu har jag visserligen inte läst igenom alla sidor i denna tråd så det är möjigt att det står svar på min fråga där men jag frågar igen:

    varför är bara gold-medlemmar inbjudna? borde inte icke-goldmedlemmar kunna betala en extrapeng och få hänga på? är resan delvis betald av medlemsavgifter eller?

    Lenis
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • petnym
      • May 2002
      • 5028

      Ursprungligen postat av lenis3
      nu har jag visserligen inte läst igenom alla sidor i denna tråd så det är möjigt att det står svar på min fråga där men jag frågar igen:
      Tips: Det finns en sökfunktion för att söka i enskilda trådar också... (Denna gång gjorde jag det åt dig... Se Kjell Fohrmans svar nedan)

      Ursprungligen postat av lenis3
      varför är bara gold-medlemmar inbjudna? borde inte icke-goldmedlemmar kunna betala en extrapeng och få hänga på? är resan delvis betald av medlemsavgifter eller?
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      I vanliga föreningar så betalar man en medlemsavgift för att få delta i alla deras aktiviteter - jag är själv även medlem i Göteborgs Akvarieförening (250 kr/år) och Göteborgs Ciklidgrupp (150 kr/år). Här måste man vara Gold-medlem.
      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
      Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
      Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Ursprungligen postat av petnym
        Hur ligger Danmark till prismässigt på fiskar (och akvarieteknik) jämfört med Sverige? Gör man bort sig om man inte tar med en "bunt med pengar" till sånt? Det är ju lite knapert så här direkt efter semestern...
        Prismässigt vet jag inte - däremot är det ju ett annorlunda utbud vilket gör det extra intressant

        hur noga skall vi vara med :



        ?
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • brams
          • June 2003
          • 891

          funderar på om det är läge att styra upp nån aktivitet på fredag? jag kan erbjuda en filmkväll hos mig... har inte plats för alla kanske men jag har införskaffat en ny soffa i helgen som sväljer endel!, inte så socialt kanske... men en fika då eller nått.
          Förslag?
          Hur tidigt på fredag beräknar ni "icke gbgare" att komma?

          Jag erbjuder fortafarande sängplatser om det är nån som vill slippa vandrarhem.
          C.Brams

          Check out:
          brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

          Kommentar

          • Sonja
            • October 2003
            • 7357

            Trevliga och generösa Zoopet Västare!

            Jag, Peter och Monica vill tacka de Västare som vi träffade på vår tripp till Göteborg i helgen. Tack för trevlig lunch, fika, utekväll, guidning mm.
            Jag måste säga att jag som verkligen gillar katter träffade en del väldigt keliga missar, dels hos Lenmar och Marie_J och så träffade jag och Morellen den största katt jag någonsin sett tidigare .
            Skickar även med en bild på hela glada gänget från vänster: Lenmar, Lenny, Marie_J, Daniel, Morellen, Lasse, Peter, Monica och jag Visst syns det att vi trivs tillsammans?
            Bifogade filer
            Alltid nyfiken!
            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

            Kommentar

            • lenis3
              • June 2004
              • 2254

              petnym: det visste jag faktiskt inte att det fanns! tack!

              men en fråga återstår: borde inte icke-goldmedlemmar kunna betala en extrapeng och få hänga på?

              Lenis
              Min zoon
              Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

              Kommentar

              • Morellen
                • November 2003
                • 4349

                Ursprungligen postat av Sonja
                Skickar även med en bild på hela glada gänget från vänster: Lenmar, Lenny, Marie_J, Daniel, Morellen, Lasse, Peter, Monica och jag Visst syns det att vi trivs tillsammans?
                Jag SA ju att gruppbilden skulle bli bra!
                http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                Kommentar

                • Sonja
                  • October 2003
                  • 7357

                  Gruppbilden!

                  Ursprungligen postat av Morellen
                  Ursprungligen postat av Sonja
                  Skickar även med en bild på hela glada gänget från vänster: Lenmar, Lenny, Marie_J, Daniel, Morellen, Lasse, Peter, Monica och jag Visst syns det att vi trivs tillsammans?
                  Jag SA ju att gruppbilden skulle bli bra!
                  Tack så jättemycket för det tipset . Jag hade nog inte kommit på det själv annars .
                  Alltid nyfiken!
                  Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                  Kommentar

                  • Marie J
                    • January 2004
                    • 10616

                    Ursprungligen postat av Sonja
                    Skickar även med en bild på hela glada gänget från vänster: Lenmar, Lenny, Marie_J, Daniel, Morellen, Lasse, Peter, Monica och jag Visst syns det att vi trivs tillsammans?
                    Gud vad söta vi är. Jag gillar verkligen såna gruppkort. Det är så mycket kram i den!
                    /Marie.

                    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                    Kommentar

                    • Lenmar
                      • February 2004
                      • 6154

                      Underbar bild Sonja!

                      Det syns verkligen att Lennie fick sova lite tidigare än mig på fredan och att han slapp åka nattbuss hem med helt fel gäng . Jättekul att ni tog er tid för oss västare i ert pressade program!!

                      Passar på att lyfta tråden lite när jag ändå är inne. Alla ni som kommer långt ifrån, passa på att nappa på Brams erbjudande om sovplats! Han har plats, känn ingen oro över det, dessutom har han fina akvarier om det kan vara av intresse!

                      Känner en viss oro över bilfördelningen men om ni har koll på den så hänger väl vi bara med?! Hur går det med bilen Kjell??

                      Tjoflöjt, kraftig nedräkning nu... onsdag, torsdag, fredag..... LÖRDAG!!!
                      "Det är så skönt när får lätta ankar, och segla ut på böljorna de blå....
                      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                      Kommentar

                      • cassiopeia
                        • June 2005
                        • 99

                        Jag kan vara på göteborgs central vid 17.30, är det lagom och skulle isf någon kunna sluta upp med mig där? Angående vandrarhem, är det någon som har kollat upp något (vilket, pris osv)?
                        Det är mina tankar och teorier, rätta mig om jag har fel.

                        Kommentar

                        • petnym
                          • May 2002
                          • 5028

                          Ursprungligen postat av cassiopeia
                          Angående vandrarhem, är det någon som har kollat upp något (vilket, pris osv)?
                          Jag och min flickvän kommer att bo på Linné vandrarhem mellan fredag och lördag. se Länk:

                          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av lenis3
                            men en fråga återstår: borde inte icke-goldmedlemmar kunna betala en extrapeng och få hänga på?

                            Lenis
                            Det är faktiskt en hel del arbete att arrangera en resa som denna och ju fler det blir ju mer arbete och även svårigheter att hitta platser att besöka (trångt om utrymmet på en del av ställena).
                            Om nu verkligen någon absolut ville åka med så hade man ju kunnat betala extrapengen 225 kr (dvs goldmedlemskapet) så hade det hela varit ur världen
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • lenis3
                              • June 2004
                              • 2254

                              kjell: jo visserligen det är sant. Fast det är en bit till göteborg från eskilstuna.
                              Min zoon
                              Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

                              Kommentar

                              • Bosse.J
                                • March 2004
                                • 796

                                Ursprungligen postat av lenis3
                                kjell: jo visserligen det är sant. Fast det är en bit till göteborg från eskilstuna.

                                Men sträckan Eskilstuna-Göteborg blir väl inte kortare om du betalar en "extrapeng" istället för medlemsavgiften?
                                Bosse.J

                                Kommentar

                                Arbetssätt...