Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RÖDLÖGA
    • February 2002
    • 3931

    Grattis till eran lyckade "utflyckt" till Danmark. Ni Zoopade golvet med Danskarna va? Ni visade väl var akvariet(skåpet) skulle stå? Önskar att jag kunnat varit med. Men jag hade mina upplevelser på Rödlöga. Nattdyk bland sovande fiskar(Abborar, Nors och Tånglake) och simande maneter var inte heller så dumt.
    FISHLOVERS
    Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
    En glad "svenssonakvarist"

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Många har i denna tråd samt under resan tackat mig för att jag sydde ihop denna resa som ju uppenbarligen alla tyckte blev väl lyckad.
      Jag tackar för de varma orden vilket gör det än trevligare att jobba vidare med liknande arrangemang i framtiden .

      Vi pratade lite under hemresan om vad vi skulle hitta på framöver men kanske var vi alla lite urlakade efter en lång men givande helg så något beslut lyckades vi inte komma till.
      Nåväl nedanstående förslag kom upp till diskussion under resan, har tagits upp här i forumet, eller har mailats till mig

      1/ Kräftskiveknytis hos Maria Sjöjungfru. Alternativa datum 3 eller 10 september.
      2/ Göra ett besök hos Marie J (bl.a. kolla hennes 900 liters akvarium) samt kombinera detta med ett besök på Havets Hus i Lysekil. Lämplig datum t.ex. den 17 september
      3/ Besöka höstauktionen i Trollhättan den 24 september
      4/ Samåka till en akvarieutställning i Köpenhamn http://www.kak.dk/udstilling/udstil2...g2005index.htm. Alternativa datum 5-6 november eller 12-13 november - alternativt bara över en dag.

      Vi bestämde väl mer eller mindre att en del av oss skulle åka upp till Akvariets Dag i Uppsala http://hem2.passagen.se/uaf/akvarietsdag2005.pdf den 15-16 oktober men vi kom väl inte helt överens om
      Alternativ A/ vi "bara" skulle åka dit för själva Akvariets Dag eller
      Alternativ B/ om vi kanske skulle åka upp redan på fredan för att ha en Zoopet-fest på fredagskvällen samt köra ett akvarieaffärsrace på lördag förmiddag innan själva evenmanget kör igång.

      Nåväl jag efterlyser synpunkter - själv är jag väldigt positiv till förslag 1 och 2 men inte till 3 (upptagen den helgen) och alternativ ligger lite för långt fram i tiden för att jag skall kunan säga något bestämt nu.

      Vad gäller Akvariets Dag så skall jag antagligen dit och jag kommer definitivt om alternativ B blir av.

      Vad tycker ni?
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Mattias Andersson
        • March 2003
        • 826

        För min del så blir det inget akvariets dag iallafall, men dom andra sakerna kan jag tänka mig om vi blir några stycken från stan..

        Varför inte slå ihop 1 o 2??

        Kommentar

        • Morellen
          • November 2003
          • 4349

          Ursprungligen postat av Mattias Andersson
          För min del så blir det inget akvariets dag iallafall, men dom andra sakerna kan jag tänka mig om vi blir några stycken från stan..

          Varför inte slå ihop 1 o 2??
          för att det är långt mellan partille och stenungsund
          Men jag antar att du menar att vi kunde ha kräftskiva hos Marie istället för Maria? Skulle vi få plats? *s* Skulle ju kanske kunna kombinera ett Mariebesök med ett besök hos mig men det beror ju lite på om man kommer att se akvarierna för alla kartonger då eller inte *s* (att röja upp efter flyttar är inget kul)

          För övrigt tycker jag att ALLA alternativ låter jättekul men kan inte lova något alls just nu
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

          Kommentar

          • kaj.p
            • June 2002
            • 2952

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            1/ Kräftskiveknytis hos Maria Sjöjungfru. Alternativa datum 3 eller 10 september.
            2/ Göra ett besök hos Marie J (bl.a. kolla hennes 900 liters akvarium) samt kombinera detta med ett besök på Havets Hus i Lysekil. Lämplig datum t.ex. den 17 september
            3/ Besöka höstauktionen i Trollhättan den 24 september
            4/ Samåka till en akvarieutställning i Köpenhamn http://www.kak.dk/udstilling/udstil2...g2005index.htm. Alternativa datum 5-6 november eller 12-13 november - alternativt bara över en dag.

            Vi bestämde väl mer eller mindre att en del av oss skulle åka upp till Akvariets Dag i Uppsala http://hem2.passagen.se/uaf/akvarietsdag2005.pdf den 15-16 oktober men vi kom väl inte helt överens om
            Alternativ A/ vi "bara" skulle åka dit för själva Akvariets Dag eller
            Alternativ B/ om vi kanske skulle åka upp redan på fredan för att ha en Zoopet-fest på fredagskvällen samt köra ett akvarieaffärsrace på lördag förmiddag innan själva evenmanget kör igång.
            För mig lär det bli en höst av prioriteringar o det är hårt när man måste välja bort det saker som är roligt. Men skall ärligt också säga att zoopetväst engagemanget för min del gått ut över Hallandsakvaristerna. Vi är många från halland som deltar i bägges aktiviteter. Tror därför att för min del att jag vill lyfta tillbaka det lite så vi inte tappar de som inte kan vara medlemmar i både hallandsakvaristerna o zoopet guld.
            Sedan kommer andra aktiviteter också att dyka upp som t.ex Gbgs ciklidgrupps, Mafs höstprogram, Goc höstmöte etc.
            Men jag hoppas att det inte heller i fortsättningen blir några problem att samordna aktiviteter för det är ett gött gäng.
            Nordiska Diskus Sällskapet
            Hallandsakvaristerna
            BAK Gcg Maf NCS

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ja nog blir det en tät akvaristis kalender i höst också för min del - förutom de flesta av de som nämns i mitt förra inlägg kommer jag också att åka ner några dar till Zierfische & Aquarium i Duisburg, besöka Zoofackmässan mellan Stockholm och Uppsala (till råga på allt helgen innan Akvariets Dag i Uppsala) och sedan blir det säkert också minst 3 möten med både Göteborgs Ciklidgrupp och Göteborgs Akvarieförening och ytterligare några aktiviteter kommer garanterat att tillkomma (bl.a. någon Zoopetpetklubbväst-aktivitet i november resp. december).
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Micke
                • January 2002
                • 1718

                Köpenhamn ligger ju bra till
                Mvh Michael Persson

                www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                Kommentar

                • Lenmar
                  • February 2004
                  • 6154

                  Jag vet att jag säkert kommer åka till Trollhättan hur ni än bestämmer så det kan man ju göra ett litet minirejs av men nu ligger det sist i kalendern och får jag välja mellan Marie och Maria så kan jag inte!! TJEJER!!! Kan ni inte snacka ihop er lite bättre??


                  Jag vet att Marie varit på tapeten ett längre tag och det hade varit kul att besöka havets hus innan det stänger men samtidigt kan man ju inte ha kräftskiva senare än då heller? Usch detta var inget enkelt val. Om Marie eller Maria kommer överens så hänger jag med på det de kommer överens om. Kan vi säga så?? Sedan kan ni bägge hänga med till Trollhättan!

                  Vad gäller Uppsala så är jag mer inne på alternativ B än A. Dessutom så kostade Danmarksresan en del så jag vet inte om jag kan hosta upp så mycket pengar till för ett dyrare engagemang. Du vet ju hur jag resonerade på båten Kjell. Givetvis skall ju min Lennie oxå med till Uppsala i så fall... Fasiken, får grunna på det ett tag till!
                  Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                  Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                  Kommentar

                  • kaj.p
                    • June 2002
                    • 2952

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Ja nog blir det en tät akvaristis kalender i höst också för min del - förutom de flesta av de som nämns i mitt förra inlägg kommer jag också att åka ner några dar till Zierfische & Aquarium i Duisburg, besöka Zoofackmässan mellan Stockholm och Uppsala (till råga på allt helgen innan Akvariets Dag i Uppsala) och sedan blir det säkert också minst 3 möten med både Göteborgs Ciklidgrupp och Göteborgs Akvarieförening och ytterligare några aktiviteter kommer garanterat att tillkomma (bl.a. någon Zoopetpetklubbväst-aktivitet i november resp. december).
                    Bara roliga saker. . En annan måste ju jobba oxå.
                    Nordiska Diskus Sällskapet
                    Hallandsakvaristerna
                    BAK Gcg Maf NCS

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Det vore ju också intressant att få reda på om det blir någon auktion i Göteborg i höst (Göteborgs Ciklidgrupp) - i så fall skulle ju det kunna bli en höstaktivitet.

                      Dock har jag inte än så länge hört ett dyft från dom - är ju medlem där så jag lär väl bli informerad så snart programmet är klart.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Marie J
                        • January 2004
                        • 10616

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        1/ Kräftskiveknytis hos Maria Sjöjungfru. Alternativa datum 3 eller 10 september.
                        2/ Göra ett besök hos Marie J (bl.a. kolla hennes 900 liters akvarium) samt kombinera detta med ett besök på Havets Hus i Lysekil. Lämplig datum t.ex. den 17 september
                        Vi kanske kan kombinera med ett besök på havets hus. Sen ta vägen om mig( före eller efter) och därefter ha kräftskiva hos Maria. 3 september kan inte jag, men EV den 10 september.

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        3/ Besöka höstauktionen i Trollhättan den 24 september
                        Hit ska jag ändå hade jag tänkt men det kan man ju göra även om det inte är ett zoopetvästrace dit. Eller?

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        4/ Samåka till en akvarieutställning i Köpenhamn http://www.kak.dk/udstilling/udstil2...g2005index.htm. Alternativa datum 5-6 november eller 12-13 november - alternativt bara över en dag.
                        Detta känns inte så aktuellt för mig då jag får strama ner budgeten lite. Där emot så skulle jag gärna ta en resa till Tyskland till våren över en helg.

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Vi bestämde väl mer eller mindre att en del av oss skulle åka upp till Akvariets Dag i Uppsala http://hem2.passagen.se/uaf/akvarietsdag2005.pdf den 15-16 oktober men vi kom väl inte helt överens om
                        Alternativ A/ vi "bara" skulle åka dit för själva Akvariets Dag eller
                        Alternativ B/ om vi kanske skulle åka upp redan på fredan för att ha en Zoopet-fest på fredagskvällen samt köra ett akvarieaffärsrace på lördag förmiddag innan själva evenmanget kör igång.
                        Jag har redan haft kontakter ute angående detta så vi kommer att åka privat dit och passa på att hälsa på lite zoopet/zoonen vänner. Sen känner jag att jag vill hålla budgeten nere lite så för min del vill jag inte lägga ner massa pengar på övernattningar som jag ev kan fixa själv.

                        Jag hoppas verkligen att vi får auktionen här nere i Göteborg för den är bara ett måste att åka till.
                        /Marie.

                        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                        Kommentar

                        • Maria - Sjöjungfru

                          • January 2004
                          • 4236

                          Jag är öppen för dom flesta förslag. Kikar gärna in till Marie oxå. Köpenhamn låter lockande.
                          Datumen 3 och 10 är inte heller nåt måste, tänkte bara att skall man sitta ute så kanske det blir lite kyligare framöver, men skulle det vara busväder kan man ju alltid flytta in.
                          Maria - Sjöjungfru

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Tack för de synpunkter som inkommit - men jag efterlyser synpunkter från betydligt fler så att vi slutgiltigt kan bestämma oss för hur vi skall göra.


                            Nedan listas de förslag som är aktuella

                            1/ Kräftskiveknytis hos Maria Sjöjungfru. Alternativa datum 3 eller 10 september.
                            2/ Göra ett besök hos Marie J (bl.a. kolla hennes 900 liters akvarium) samt kombinera detta med ett besök på Havets Hus i Lysekil. Lämplig datum t.ex. den 17 september
                            3/ Besöka höstauktionen i Trollhättan den 24 september
                            4/ Samåka till en akvarieutställning i Köpenhamn http://www.kak.dk/udstilling/udstil...ng2005index.htm. Alternativa datum 5-6 november eller 12-13 november - alternativt bara över en dag.

                            Vi bestämde väl mer eller mindre att en del av oss skulle åka upp till Akvariets Dag i Uppsala http://hem2.passagen.se/uaf/akvarietsdag2005.pdf den 15-16 oktober men vi kom väl inte helt överens om
                            Alternativ A/ vi "bara" skulle åka dit för själva Akvariets Dag eller
                            Alternativ B/ om vi kanske skulle åka upp redan på fredan för att ha en Zoopet-fest på fredagskvällen samt köra ett akvarieaffärsrace på lördag förmiddag innan själva evenmanget kör igång.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Tiberon
                              • June 2004
                              • 35

                              Jag ville bara tacka för den underbara resan till danmark. Har inte hunnit in tidigare. Strålande jobb Kjell.

                              Kommer inte att kunna vara med på alla era träffar men ni har ett kul gäng och säg till om ni kommer förbi Örebro.

                              Kommentar

                              • MagicFingers
                                • November 2003
                                • 3136

                                såhär ser det ut för oss....

                                3-e upptagen, 10-e kanske tillgänglig, 17-e upptagen, 24-e självklart auktion.

                                ej gå på akvariets dag
                                en tur till danmark är heller inte aktuellt,,,

                                Lenmar:, kolla din inbox. behöver ju kontaktmöjligheter, fick ju sålt ett kar och snart igång med det andra.....
                                Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                                Nunc Est Bibendum

                                Kommentar

                                Arbetssätt...