BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rent vatten
    • April 2005
    • 1061

    När ska ni flytta karet? Idag eller.

    Kommentar

    • zorox
      • November 2005
      • 144

      glömde skriva det. de blir på söndag förmiddag
      646 liters kar på G

      Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

      Kommentar

      • jackson
        • September 2003
        • 1242

        Ursprungligen postat av eriahl
        Verket i Sandviken? Orten börjar på Ä...... Sen har sockerconny redan vunnit sörjan, vad säger jag, finsmakarvattnet filtrerat genom tråg.
        Jag vet, tänkte jag skulle försöka vara rolig
        Annorlunda jobb, verkar intressant så här från sidan. Men jag kan förstå att det har sina nackdelar åxå (som isande kallt vatten att jobba i )
        Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
        Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

        Kommentar

        • IaMtHeJoKe
          • November 2005
          • 416

          Ursprungligen postat av zorox
          Hejsan. Någon som kan och är sugen på att hjälpa mej att flytta ett 600 liters kar från ett föråd på brynäs och in i släpvagen?
          Hittils är de bara ja och pappa som ska lyfta,och de kan bli lite tungt. Så är det någon som har tid och lust så får ni gärna svänga förbi.
          Ni kan ringa tills henriks mobil för väg beskrivning,för ja vet inte vad de är för adress dit..


          //Viktor
          Som sagt jag "fyller år" då. Fyller år på måndagen men ska firas på söndagen

          Hoppas man får lite pengar så man kan köpa en kamera
          Just nu står jag på s****s z** och skriver från deras dator.

          Kommentar

          • jackson
            • September 2003
            • 1242

            Ursprungligen postat av IaMtHeJoKe
            Just nu står jag på s****s z** och skriver från deras dator.
            Annons!!! Annons!!! Annons!!!

            Jo, grattis i förväg då!
            Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
            Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              jackson: Du fårla säga till i förväg när du skämtar.
              Får väl säga grattis oxå då

              Bara för att jag inte kommer på möten. Måste ni bränna ner ca halva garagelängan för området? Maffiametoder som en liten varning att: Kommer du inte på möten tar vi resten sen eller.....
              Men korvgrillningen kan man inte klaga på. Perfekt glöd nu. Så om någon känner sig lite småhungrig såhär på morgonen har jag bra priser på grillad korv, hamburgare och lax.
              Senast redigerad av eriahl; 10 February 2007, 04:29.
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • HazelCR

                Det var tusan vad ni är vakna tidigt eller har ni inte gått och lagt er?

                Själv är jag uppe tidigt för det mesta. Jag nöjer mig med en kopp kaffe framför datorn. Erial, mer mat behövs inte just nu.

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  Sov så gott så tills väckt av grannen att garagen brann. Det var ju bara att slita fram matvaror man kan grilla då. Gäller att passa på när man kan få in några extra kronor. Men f-n vad det stinker rök.
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  • Tege
                    • October 2006
                    • 70

                    Gomorron,
                    igårkväll började jag räkna dagar från nyårsdan. En av fronfosahonorna blev avlekt då. Insåg att skulle det bli några överlevare var det dax att göra något. Ur med vatten och sten Och ur med honan till en hink modell 3liters. Från hinken tog hon sen ett språng över huvudet på mig och landade i filtermodulen där det var torrt. Fick lirka upp pumphuvudet för att komma åt att få upp henne, sen tillbaks till hinken. Efter en stund spottade hon ut 5 stycken yngel, inte många men helt klart dom största småttingar jag har sett.
                    Nu simmar dom i köttbalja av plast med lite grus från akvariet och nån sten, tyvärr är dom lite skygga när dom är så få, får kanske lyfta bort stenen.
                    Det är alltid extra kul första gången man får yngel av någon sort.

                    Kommentar

                    • rent vatten
                      • April 2005
                      • 1061

                      Grattis Tege! Alltid kul med yngel.

                      Kommentar

                      • Don
                        • October 2004
                        • 270

                        Dåså

                        Grattis till dig Jocke och även till dig Tege. Alltid roligt med lite på ök i burken. Jag var uppe i söderhamn i måndags på deras akvarieträff. Fick med mig några Säsångs fiskar Killis. Som jag ska prova med nu för första gången.

                        Jag berättade om på mötet om vår lilla "konflikt" på forumet och frågade om vi kunde nyttja deras forum på Söderhamns sida och det skulle gå bra, så finns intresse så kan nån starta upp en ny tråd där (nu har jag själv inte varit inne där på länge så det kanske redan finns en tråd startad för oss i gävle)

                        Sen så har jag ett fin fint evenemang hemma hos mig fram över. Det är så att jag ska byta min lokal. I den nya ska det in en våtrums matta med ett skapligt uppvik. Mattläggaren beräknas komma om ca 2 veckor. När den är på plats så ska alla akvarium flyttas.

                        Jag tänkte om intresse finns kan vi ha en träff hemma hos mig den tredje mars. Snacka fisk och framtids planer. Kanske med en liten mat bit. Givetvis en och en annan svalkande vätske paus mellan raderna.


                        /FishFocker

                        Kommentar

                        • zorox
                          • November 2005
                          • 144

                          Ursprungligen postat av Don
                          Grattis till dig Jocke och även till dig Tege. Alltid roligt med lite på ök i burken. Jag var uppe i söderhamn i måndags på deras akvarieträff. Fick med mig några Säsångs fiskar Killis. Som jag ska prova med nu för första gången.

                          Jag berättade om på mötet om vår lilla "konflikt" på forumet och frågade om vi kunde nyttja deras forum på Söderhamns sida och det skulle gå bra, så finns intresse så kan nån starta upp en ny tråd där (nu har jag själv inte varit inne där på länge så det kanske redan finns en tråd startad för oss i gävle)

                          Sen så har jag ett fin fint evenemang hemma hos mig fram över. Det är så att jag ska byta min lokal. I den nya ska det in en våtrums matta med ett skapligt uppvik. Mattläggaren beräknas komma om ca 2 veckor. När den är på plats så ska alla akvarium flyttas.

                          Jag tänkte om intresse finns kan vi ha en träff hemma hos mig den tredje mars. Snacka fisk och framtids planer. Kanske med en liten mat bit. Givetvis en och en annan svalkande vätske paus mellan raderna.


                          /FishFocker

                          jo,de låter ju helt perfekt de..





                          Men är det ingen som är sugen på att bära akvarium imorrn?
                          646 liters kar på G

                          Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

                          Kommentar

                          • IaMtHeJoKe
                            • November 2005
                            • 416

                            Tack tack allihopa

                            Jackson : Om det där klassas som annons så vet jag inte vad en sån är

                            Don : Det låter trevligt, då kanske alla dom där burkarna under akvariet kommer till användning för er

                            Hare bra !

                            Kommentar

                            • zorox
                              • November 2005
                              • 144

                              Kl 12 Imorrn Så äre Akvariebärning För Dom Som Har Lust
                              646 liters kar på G

                              Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

                              Kommentar

                              • IaMtHeJoKe
                                • November 2005
                                • 416

                                Va ru tjatar ;P

                                Kommentar

                                Arbetssätt...