startade upp ett multis-kar idag :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Leonard
    • January 2006
    • 2352

    det ser ut som att ett par av mina håller på att leka, snart iaf! =)
    hur lång tid tog det för era, från att ni satt dom i karet till lek?
    18år. . . . . .<¨,)))--{
    Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
    Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

    Kommentar

    • fredd
      • February 2007
      • 3360

      FredrikH:
      Det låter väl lite konstigt, ställ frågan i en annan del av forumet så kanske du får en förklaring

      Leonard:
      Va kul. mina verkar inte alls intresserade utav varandra hehe.

      Ska iväg å köpa blästersand senare idag och om några dagar köpa fler multisar
      www.frfoto.tk

      Kommentar

      • neon_kimpan
        • August 2005
        • 1733

        Ursprungligen postat av Leonard
        det ser ut som att ett par av mina håller på att leka, snart iaf! =)
        hur lång tid tog det för era, från att ni satt dom i karet till lek?
        i de lilla karet som dom gick i först så tog det väl ett par tre veckort tror men kul att dina ochså är på G

        //kim
        MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

        Kommentar

        • fredd
          • February 2007
          • 3360

          nu har slimlinen blivit klar och jag har fått i en stenhög å sand


          ska bli kul å se om dem gräver mer när det är finkornigare sand (blästersand).
          Fyller det imorn å köper nog fisk så fort all dimma e borta
          www.frfoto.tk

          Kommentar

          • FredrikH
            • February 2007
            • 724

            Snyggt wicked!!

            Här är några bilder på så långt jag kommit:




            .. det var ett jävla jobbigt sågande av slimlinen för att den skulle passa, och just nu har jag satt dit filterhörnan (som limmas ihop på bilden) i karet. Tar fler bilder sen när karet är upp på bänken.
            200l SA
            Pågång: Biotopakvarium Östasien!

            - Vem är den där lol alla snackar om?

            Kommentar

            • fredd
              • February 2007
              • 3360

              hehe aa det är lite meck så med slimline. Min svarta var bara att köra ner i sanden så satte den sig perfekt hehe.
              www.frfoto.tk

              Kommentar

              • fredd
                • February 2007
                • 3360

                hittade en fräck sida
                Denna webbplats är till salu! shelldwellers.com är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, shelldwellers.com har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!
                www.frfoto.tk

                Kommentar

                • Simpor
                  • January 2007
                  • 78

                  Håller med FredrikH! Det blir snyggt Wicked1!
                  Det är jättekul att läsa om allas multisakvarier!
                  Vilken skillnad det blir när man använder slimline. Men jag tycker att det blir lite väl dyrt
                  Jag ska också försöka lägga upp bilder, men den ända digitalkameran vi har är min pappas särdyra kamera. Och den håller han hårt i

                  Till en början var mina multisar inte intresserade av snäckorna. Det var bara en av dem som använde snäckorna som skydd. Igår så spred jag ut snäckorna lite. Då var alla utom en framme och inspekterade. Det var även diskission kring vem som hade rätt till snäckor. Det slutade med att ytterligare en multis fick rätt till en snäcka. Efter att jag tittat på hur de reagerade när jag spred ut snäckorna så är jag ganska säker på att jag har 3 hanar och en hona. Den hanen som inte fick en snäcka håller nu till mitt i akvariet över sand. Hur tror ni att de kommer att lösa det? Jag antar att när de två hanarna grävt kring snäckorna. Och när alla är könsmogna så kommer honan att välja en av hanarna att para sig med. Men vad händer med hanen som inte har en snäcka?
                  Kan jag göra nått? Kanska köpa fler snäckor? har 8st nu.
                  Jag tycker att en del av charmen med multisar är att de lever i kolonier.

                  Bra sida wicked1! Tack.

                  Kommentar

                  • fredd
                    • February 2007
                    • 3360

                    Tack tack Simpor.
                    Jo, slimlinen gör väldig skillnad faktist , och ett stort plus är ju att man kan dölja pumpen och andra grejer som bara är i vägen hehe. Dyrt? Nja, dyrt är det inte om man jämför med andra BTN bakgrunder som kan gå på ett par tusen lappar. Om din pappa nu gillar sin kamera så mycket så kan du ju alltid be han ta korten å lägga in i datorn . I mitt kar är det 4 multisar som håller sig vid snäckorna, dom andra 2 håller sig vid den stora kalkstenen, den har en massa håligheter som dom verkar tycka om.
                    Angående snäckskalen så tycker jag du ska skaffa mycket mer skal faktist. Du kanske borde ha 12-15stycken. Jag har 6 multisar och över 20 snäckskal i mitt kar. Kolonier blir det väl bara i större akvarium?
                    www.frfoto.tk

                    Kommentar

                    • Simpor
                      • January 2007
                      • 78

                      Jo, jag ska be pappa ta kort

                      För mig är dewt två av multisarna som håller till vid snäckorna. Som sagt så tror jag att en av de två som inte håller till vid snäckorna är en hona. Hon kanske ansluter till snäckorna när hanarna kan imponera på henne med sina fina gropar Jag håller de ju iett 275 liters. Visserligen med sällskap. Men de har stor yta att bilda koloni, om jag förser de med snäckskal såklart får väll köpa 10st till. då har jag 18.

                      Just nu så går det 2st A. Compressiceps. 4st. J. Marlieri. 4 st. L. Multifasciatus. Om ni har förslag på någon art som inte tar allt för mycket plats, är rolig att titta på och hyffsat lättlekt så får ni gärna komma med dem

                      Kommentar

                      • fredd
                        • February 2007
                        • 3360

                        hehe okej. Nja ja tror du har ganska bra besättning i ditt akvarium faktist. Det är nog så jag skulle haft det om jag hade ett större kar med multisar + andra i där.

                        Nu ska jag fylla mitt andra kar och koka snäckskal haha
                        www.frfoto.tk

                        Kommentar

                        • Simpor
                          • January 2007
                          • 78

                          Ok, jag tycker att det känns aningen tomt. Funderar lite på att ha några Ocellatusar också. Men får se. Alla tips är välkomna. Skulle vilja ha något som leker.

                          Ha så kul med snäckskalen

                          Mvh. Simon

                          Kommentar

                          • fredd
                            • February 2007
                            • 3360

                            du kanske kan ta å köpa 5-6 stycken fler multisar? Beror ju på hur stor yta dem har i karet
                            www.frfoto.tk

                            Kommentar

                            • Simpor
                              • January 2007
                              • 78

                              jo, fler multisar skulle vara bra. Men här kostar de 100kr st !!!!!!! och nu ligger min buget nära noll. så det känns lite onödigt då de kommer att bli fler om jag bara har tålamod
                              Men ytan finns absolut där. snackade med pappa, men kameran var på jobbet. Så förhoppningsvis blir det bilder imorrn kväll.
                              Hur går det med påfyllningen?

                              Mvh. Simon

                              Kommentar

                              • FredrikH
                                • February 2007
                                • 724

                                Ursprungligen postat av Simpor
                                Ok, jag tycker att det känns aningen tomt. Funderar lite på att ha några Ocellatusar också. Men får se. Alla tips är välkomna. Skulle vilja ha något som leker.

                                Ha så kul med snäckskalen

                                Mvh. Simon
                                Jag blev rekommenderad att inte ha multisar med ocellatusar, eftersom de är så närbesälktade.
                                200l SA
                                Pågång: Biotopakvarium Östasien!

                                - Vem är den där lol alla snackar om?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...