startade upp ett multis-kar idag :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Leonard
    • January 2006
    • 2352

    jag köpte 6st, för 60kr/st.
    18år. . . . . .<¨,)))--{
    Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
    Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

    Kommentar

    • fredd
      • February 2007
      • 3360

      hehe okej, jag köpte också 6 stycken
      www.frfoto.tk

      Kommentar

      • Dean87
        • January 2004
        • 70

        kan ni lägga inn lite nya bilder på era multisar?
        Mvh. Dean

        Kommentar

        • netweaver
          • May 2006
          • 486

          Ursprungligen postat av Leonard
          jag köpte också multisar idag!!! Verkar skitroliga!
          Har ingen nitrit alls i vattnet nu, skönt! hoppas att det inte kommer tillbaka nu då. Jag hade iof bara 0.1ppm, men det är skönt att inte ha någonting alls nu.



          http://bp0.blogger.com/_u1fGoxLr_9s/...s1600-h/12.jpg

          Sjyssta bilder, är dom så blå som på bilden pga av lysrören eller är det kameran? Isåfall vad har du för lysrör ??
          \\
          Nybörjare varje dag jag vaknar

          Kommentar

          • solbacka
            • January 2004
            • 3952

            Nu har mina multisar fått kompisar. 2st. C. macrops. Jag köpte de på auktionen i igår. De blir lite för stora så jag får se om jag köper ett större kar eller säljer de senare.
            Ibörjan var multisarna lite sura men inte idag. Dessa 2 är också vid snäckorna och jag undrar om jag kanske har för mycket cirkulation i vattnet? Eller vill dessa 2 bara ha sällskap? Söta är de i alla fall
            Jag funderar på att inreda lite mer, nu har jag ju bara snäckor och sand. Dessa nya är också grävande, fast munruvande ciklider vilket är spännande.
            350l Diskus 275l SA växt
            100l tanganynika
            Min dagbok Mina bilder
            Min alldeles egna zoon

            Kommentar

            • FredrikH
              • February 2007
              • 724

              Kul!! Men hur ser du vilka som är honor och hanar då, tyckte alla såg likadana ut i samma storlek?
              200l SA
              Pågång: Biotopakvarium Östasien!

              - Vem är den där lol alla snackar om?

              Kommentar

              • FredrikH
                • February 2007
                • 724

                Ursprungligen postat av Leonard
                jag köpte också multisar idag!!! Verkar skitroliga!
                Har ingen nitrit alls i vattnet nu, skönt! hoppas att det inte kommer tillbaka nu då. Jag hade iof bara 0.1ppm, men det är skönt att inte ha någonting alls nu.



                http://bp0.blogger.com/_u1fGoxLr_9s/...s1600-h/12.jpg
                Shit vilken nice effekt! Undrar också vad det är för lysrör du har?

                Jag vill också ha mina multisar, NU! Men kanske ska ha karet först.. Hämtar det nästa Söndag från PWSS.
                200l SA
                Pågång: Biotopakvarium Östasien!

                - Vem är den där lol alla snackar om?

                Kommentar

                • fredd
                  • February 2007
                  • 3360

                  Dean87: Om du backar en sida så ser du bilder på mina och Leonards.

                  solbacka:
                  Du får slänga upp lite fler bilder på ditt multis kar på zoonen eller liknande , å även på dom nya fiskarna för jag kan inte se hur dem ser ut hehe
                  www.frfoto.tk

                  Kommentar

                  • solbacka
                    • January 2004
                    • 3952

                    Ursprungligen postat av wicked1
                    solbacka:
                    Du får slänga upp lite fler bilder på ditt multis kar på zoonen eller liknande , å även på dom nya fiskarna för jag kan inte se hur dem ser ut hehe
                    Jo, jag får väll det.. men inte idag
                    350l Diskus 275l SA växt
                    100l tanganynika
                    Min dagbok Mina bilder
                    Min alldeles egna zoon

                    Kommentar

                    • Leonard
                      • January 2006
                      • 2352

                      Jag har 1st Philips lysrör (vet inte riktigt vad det heter) som är vitt, och sen har jag också ett MarinGlo lysrör, det blev mkr snyggare med det också!
                      Fiskarna har den blåa färgen, som dom har på bilderna också, det kan ju hända att dom ser blåare ut i ljuset från MarinGlo lysröret, men jag har ju inget att jämföra med så jag vet inte riktigt =)

                      Mina är inte alls skygga, de kommer fram när man går til karet och simmar runt, små-bråkar lite och gräver lite jag har fått mina första små "pyramider" nu
                      18år. . . . . .<¨,)))--{
                      Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
                      Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

                      Kommentar

                      • fredd
                        • February 2007
                        • 3360

                        Ursprungligen postat av Leonard
                        Jag har 1st Philips lysrör (vet inte riktigt vad det heter) som är vitt, och sen har jag också ett MarinGlo lysrör, det blev mkr snyggare med det också!
                        Fiskarna har den blåa färgen, som dom har på bilderna också, det kan ju hända att dom ser blåare ut i ljuset från MarinGlo lysröret, men jag har ju inget att jämföra med så jag vet inte riktigt =)

                        Mina är inte alls skygga, de kommer fram när man går til karet och simmar runt, små-bråkar lite och gräver lite jag har fått mina första små "pyramider" nu

                        hehe coolt, mina ligger mest ovanför snäckorna å spanar . Ibland är mina skygga å ibland inte hehe
                        www.frfoto.tk

                        Kommentar

                        • CBR
                          • January 2005
                          • 292

                          Ursprungligen postat av FredrikH
                          Kul!! Men hur ser du vilka som är honor och hanar då, tyckte alla såg likadana ut i samma storlek?
                          Det är faktiskt rätt lätt och se skillnad på honor och hanar. Honorna har oftast en rundare buk än vad hanarna har. Hanarnas buk går oftast innåt.

                          På Leonards första bild ser man klart och tydligt att det är en hona.

                          The Zone

                          Kommentar

                          • netweaver
                            • May 2006
                            • 486

                            Ursprungligen postat av Leonard
                            Jag har 1st Philips lysrör (vet inte riktigt vad det heter) som är vitt, och sen har jag också ett MarinGlo lysrör, det blev mkr snyggare med det också!
                            Fiskarna har den blåa färgen, som dom har på bilderna också, det kan ju hända att dom ser blåare ut i ljuset från MarinGlo lysröret, men jag har ju inget att jämföra med så jag vet inte riktigt =)

                            Mina är inte alls skygga, de kommer fram när man går til karet och simmar runt, små-bråkar lite och gräver lite jag har fått mina första små "pyramider" nu
                            Troligtvis Philips Aquarelle du har ska köpa ett sånt o testa har redan ett marin glo rör och ett aqua glo men mina firrar ser ut så här
                            Klicka på bilden för större version

Namn: upload.jpg
Visningar: 1
Storlek: 169,8 KB
ID: 2095168

                            Mina var jätteskygga i början när jag bara hade ett par stycken men när jag köpte fler blev de totalt annorlunda är inte rädda alls och gräver hela tiden och nu har jag 3 kullar yngel på gång den senaste upptäckte jag igår.

                            Uppskattar att det för tillfället är en 30-40 yngel, den första kullen då 3 honor la ägg samtidigt verkar ha samlat sig i en koloni med 20+ yngel som växer så det knakar, artemia odlingen går på högtryck jättetrevliga fiskar
                            Bifogade filer
                            \\
                            Nybörjare varje dag jag vaknar

                            Kommentar

                            • fredd
                              • February 2007
                              • 3360

                              netweaver:
                              Vad är det för storlek på ditt multis kar?
                              Ja vill också ha yngel!:P
                              www.frfoto.tk

                              Kommentar

                              • netweaver
                                • May 2006
                                • 486

                                Ursprungligen postat av wicked1
                                netweaver:
                                Vad är det för storlek på ditt multis kar?
                                Ja vill också ha yngel!:P
                                112L är det!

                                Förutom multisarna bor även ett par jullar där men dom får knappt röra sig nu när det finns yngel multisarna är väldigt aggresiva o alerta enda gången jullarna får simma fritt är när det är matdags.
                                \\
                                Nybörjare varje dag jag vaknar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...