startade upp ett multis-kar idag :)
Kollaps
X
-
mina multisar var ganska nyfikna på Äpplesnäckorna först, dom var fram å kika och när en snäcka börja röra sig åkte multisarna å gömde sig haha. Dom undrade nog vfan det var som hände :P
Kommentar
-
Idag har jag tagit ut 3/4 hink sand (det vart så mycket så den skymde mycket av stenröset och virvlade upp lätt), gjort ett vattenbyte och tillsatt 4msk bikarbonat och Easy Life och möblerat om stenröset.
Blev snyggt, lägger upp bilder om ni vill ha efter Easy Life-effekten.
Multisar till helgen och lite mer sten.. *can't wait*200l SA
Pågång: Biotopakvarium Östasien!
- Vem är den där lol alla snackar om?Kommentar
-
-
Mätte pH och nitrat idag:
pH: ca 7,8 (hade i 4 msk bikarbonat..)
Nitrat: <0,5, troligen <0,3 (svårt att läsa av.. nånting precis över "0")
Kommentera gärna.
Bilder på karet kommer strax.Senast redigerad av FredrikH; 28 March 2007, 22:33.200l SA
-
FredrikH:
Värderna ser väl helt okej ut. Ska ta och kika mina värden imorn.
Bilder på ett av mina kar:
Dom har lagt all sand vid muren, verkar vara det bästa stället för en sand hög hehe.Kommentar
-
Nice! Multisarna ser härliga ut, längtar!
Ovanifrån:
Stenröset som ska fyllas på på lördag:
Snäckorna:
Har börjat fundera lite..
-För lite bottenyta?
-Slänga in nån kul växt? Har sett andra tangakar med några få växter bara, men klarar karet den lilla mängden?200l SA
-
du kan nog slänga i lite mer sand, ser ut att vara rätt låg nivå på vissa ställen. Jag tror väl du kan slänga i nån anubias eller så, sett flera som bara har ett fåtal växter.Kommentar
-
Man får lägga till en centimeter iaf då bottenramen täcker en del. Men när jag har mer sand så flyger den lätt upp, och som det är nu har inte någon sand hamnat på insugningshålen till filterhörnan.
Får se hur det blir.
Jag tänkte på en växt som ser ut som maskrosblad ungefär fast med längre, kal själk och krusiga blad. Gillar inte anubias knubbighet så värst.200l SA
-
hehe okej. Det blir nog bra, jag är inte så insatt i växter men köp nån växt och testaKommentar
-
Mina växter klarar sig bra utan gödning och i den fina sanden än så länge iallafall.\\
Nybörjare varje dag jag vaknarKommentar
-
vet inte om detta redan har diskuterats, men men jag skulle villja ha några bra tips på nån mal till mitt multis akvarium som är på ca 40l
helst att den är ganska o intreserad av yngel.200l MalawiKommentar
-
Äntligen yngel !
Jag har nästan börjat misströsta eftersom jag haft dom i flera månader och inte sett skymten av nån avkomma.
Men så idag såg jag nåt som rörde sig och helt riktigt så var där några yngel utanför en snäcka
Så då tändes drömmen igen om en egenodlad större koloni, det går ju att köpa ihop ett gäng men det är inte lika skoj och desutom ganska dyrt.Mvh LeifKommentar
-
Äntligen yngel !
Jag har nästan börjat misströsta eftersom jag haft dom i flera månader och inte sett skymten av nån avkomma.
Men så idag såg jag nåt som rörde sig och helt riktigt så var där några yngel utanför en snäcka
Så då tändes drömmen igen om en egenodlad större koloni, det går ju att köpa ihop ett gäng men det är inte lika skoj och desutom ganska dyrt.200l MalawiKommentar
Kommentar