Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Link_Mag
    phhuuuuuu.... skummat igenom hela tråden. j*vligt fint kar du har. man kanske skulle slänga ner några skalarer bland diskusarna och de andra smått och gott i de stora SA karet.

    de e sånt här man borde ha i matteböckerna så kanske jag skulle bry mig om att faktist öppna den
    Visst, har du lite utrymme så funkar Scalarer och Discus fint. Får dom bara lite pinnar och Brôte att stå och klämma i så går det fint!

    Några akvarium fick inte jag plats med i matteböckerna - men väl en tummad FIB-Aktuellt, Lektyr - eller om man hade tur, senaste numret av Piff - det var grejer som snabbt fick tankarna bort från siffror - för att istället börja tänka på nummer...

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Ursprungligen postat av MaxB
      senaste numret av Piff - det var grejer som snabbt fick tankarna bort från siffror - för att istället börja tänka på nummer...
      Jag tänker bara "YNF YNF" när jag ser det namnet, James...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Link_Mag
        • January 2009
        • 238

        ja mats du har gjort de igen. blev inspererad av den här tråden så det blev en sväng om Trop och kom hem med ett par F1 skalarer
        Diskus och Växter FTW!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Link_Mag
          ja mats du har gjort de igen. blev inspererad av den här tråden så det blev en sväng om Trop och kom hem med ett par F1 skalarer
          Det låter ju hur härligt som helst - då är det säkert fin kvalitet på dom.
          Det vore jättekul om du kunde ladda upp några bilder någonstans - och länka hit! Blir ju så nyfiken!

          Kommentar

          • Link_Mag
            • January 2009
            • 238

            ja här har du några bilder. tagna med mobilkamera så kvaliten är skit (2 megapix).

            Hane och Honan i bakgrunden
            Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


            Hona och Hane
            Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


            Ingen skalar men han fick också hänga med hem
            Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
            Diskus och Växter FTW!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Link_Mag
              ja här har du några bilder. tagna med mobilkamera så kvaliten är skit (2 megapix).

              Hane och Honan i bakgrunden
              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


              Hona och Hane
              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


              Ingen skalar men han fick också hänga med hem
              http://s560.photobucket.com/albums/s...kvarium013.jpg
              Ser ju ut att vara riktigt kraftiga och härliga Scalarer. Det blir spännande att följa dessa!


              Sedan blev jag så full i skratt... Jag ser att C-90-Maths har bumpat alla SA-trådar som det varit tyst i sedan i december typ - Ligger du på SA-torken, Maths?

              Kommentar

              • Link_Mag
                • January 2009
                • 238

                Ursprungligen postat av MaxB
                Ser ju ut att vara riktigt kraftiga och härliga Scalarer. Det blir spännande att följa dessa!


                Sedan blev jag så full i skratt... Jag ser att C-90-Maths har bumpat alla SA-trådar som det varit tyst i sedan i december typ - Ligger du på SA-torken, Maths?
                jo dom e riktigt fina faktiskt. hoppas kunna dra upp några fina F2 dom har börjat pilla lite på varandra och puttsa en silikonfog trots att karet är fullt med anubias, flata stenar och rötter
                Diskus och Växter FTW!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Link_Mag
                  jo dom e riktigt fina faktiskt. hoppas kunna dra upp några fina F2 dom har börjat pilla lite på varandra och puttsa en silikonfog trots att karet är fullt med anubias, flata stenar och rötter
                  Ja, dom lägger inte alltid där man tror att de skall göra det, utan hittar egna ställen, där förutsättningarna är som bäst!

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Ursprungligen postat av MaxB
                    Ser ju ut att vara riktigt kraftiga och härliga Scalarer. Det blir spännande att följa dessa!


                    Sedan blev jag så full i skratt... Jag ser att C-90-Maths har bumpat alla SA-trådar som det varit tyst i sedan i december typ - Ligger du på SA-torken, Maths?
                    Tycker det är lite synd att så många slutar skriva så fort de har meckat färdigt med tekniken och fått vatten i karet.

                    Det är ju då det roliga börjar!
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Tycker det är lite synd att så många slutar skriva så fort de har meckat färdigt med tekniken och fått vatten i karet.

                      Det är ju då det roliga börjar!
                      Jag håller med dig! Det kan ju vara så att "projekten" stannar till en aning när man börjar få ordning på vattnet och de första fiskarna har "satt sig". Det är nog ofta så att man själv inte tycker att man har nåt direkt nytt att komma med under långa perioder (mig själv undantagen - då jag lätt tjôtar hål i huvudet på folk med en massa bilder, filmer och skit...).
                      Ett projekt som är riktigt intressant, med adekvata och vettiga uppdateringar - som för projektet vidare - är Jegts lååånga SA-kar som man verkligen siter som på nålar för att få se utvecklingen av.

                      Kommentar

                      • Marisch
                        • June 2006
                        • 370

                        Ursprungligen postat av MaxB
                        Jag håller med dig! Det kan ju vara så att "projekten" stannar till en aning när man börjar få ordning på vattnet och de första fiskarna har "satt sig". Det är nog ofta så att man själv inte tycker att man har nåt direkt nytt att komma med under långa perioder (mig själv undantagen - då jag lätt tjôtar hål i huvudet på folk med en massa bilder, filmer och skit...).
                        Ett projekt som är riktigt intressant, med adekvata och vettiga uppdateringar - som för projektet vidare - är Jegts lååånga SA-kar som man verkligen siter som på nålar för att få se utvecklingen av.
                        "Tjöta" på du! Sånt ger iaf mig en hel del idéer. Är djupt imponerad av alla dessa kanonfina projekttrådar. Jag suger åt mig så mycket jag kan då jag ska införskaffa mig ett nytt kar till sommaren. Ett 720 liters förmodligen.
                        720 liter160 liter102 liter54 liter

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Marisch
                          "Tjöta" på du! Sånt ger iaf mig en hel del idéer. Är djupt imponerad av alla dessa kanonfina projekttrådar. Jag suger åt mig så mycket jag kan då jag ska införskaffa mig ett nytt kar till sommaren. Ett 720 liters förmodligen.

                          Jodå, jag fortsätter!
                          Härligt med det nya karet du skall köpa - du får dra igång en tråd på det senare!
                          Jag tycker också det är mycket kul och inspirerande med alla projekt - det är min favoritkategori här på Zoopet!

                          Kommentar

                          • Vivan
                            • November 2007
                            • 125

                            Ser fint ut detta. Gillar att det är mycket rötter. Hoppas att du får lite snygga alger på dom...

                            C
                            För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Vivan
                              Ser fint ut detta. Gillar att det är mycket rötter. Hoppas att du får lite snygga alger på dom...

                              C
                              Jaaaaa... jag vet inte... de senaste två åren har det inte kommit en enda alg i karet - och ingen cyano heller, som jag hade lite problem med i början. Jag hoppas att det håller sig såhär - men, jag förstår vad du menar, det är alltid snyggt när det ser lite vilt och naturligt ut.

                              Kommentar

                              • Marisch
                                • June 2006
                                • 370

                                Ursprungligen postat av MaxB
                                Jodå, jag fortsätter!
                                Härligt med det nya karet du skall köpa - du får dra igång en tråd på det senare!
                                Jag tycker också det är mycket kul och inspirerande med alla projekt - det är min favoritkategori här på Zoopet!
                                Hmm... Får väl se om jag vågar "go public" med det, med tanke på min minimala kunskap i akvaristik. Fast å andra sidan kanske man kan få lite nyttig konstruktiv kritik då.
                                720 liter160 liter102 liter54 liter

                                Kommentar

                                Arbetssätt...