Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    • November 2004
    • 1478

    Kul att du återvänder till Tanganyikainriktning.
    Har du grunnat på någon art du vill ha i???
    Förmodar att troffar ligger på listan
    Larry
    Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
    http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av LN
      Kul att du återvänder till Tanganyikainriktning.
      Har du grunnat på någon art du vill ha i???
      Förmodar att troffar ligger på listan
      Nja... Troffarna som jag hade innan har jag fullt upp med i visningskaret, nere i zooshoppen - där de går och stortrivs! Transcriptusarna, marlieriarna och Gracilisarna, som jag också hade innan, går i sina visningskar (zoohandlarn vägrar att sälja dessa fina grupper - bara visst överskott av yngel) och jag är där flera gånger i veckan och "tittar till" dom.
      Så, det blir inga repriser av dessa sorter. Imorgon onsdag skall jag och Ansjo ut på ett formidabelt zoorejs - så vi får se om jag får med mig något spännande hem.
      Nu är karet inrett med en blandning av rötter och sten - kanske inte världens bästa blandning - men jag ville skapa en klippigt stenig sluttning hyfsat nära "strandkanten" där det kan ligga lite träbröte och grejer - inspiration till detta fick jag via en film på YouTube som visar hur en grupp calvus eller liknande - kommer inte riktigt ihåg - gömde sig bland en massa trästockar och pinnar. Även sådant finns ju i T-sjön, och inte bara sten och sand.
      Karet är som sagt inrett och det ser riktigt häftigt ut!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Glöm inte Mats, 4 av de stora Gracilisarna bökar runt som grävmaskiner i min ena kub än så länge!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Oh, happy day! Jag hoppas du tänker behålla dom hos dig! Dom är ju så fräna!

          Kommentar

          Arbetssätt...