Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Wow - då stör jag ordningen med en meningslös film på leken också. Sedan kommer det säkert lite fler bilder också. Jobbigt va?

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      fan va roligt att se ett scalarpar ha frisimmande yngel. Tycker att det är en fröjd för ögat .
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av macke_fisk
        fan va roligt att se ett scalarpar ha frisimmande yngel. Tycker att det är en fröjd för ögat .
        Ja, det är det verkligen. Jag har en liten film i den här tråden;


        inlägg: 103

        Samma par som lekte idag!

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          fan va snygga de är . och så jäkla roligt att de har frisimmande yngel! det är inte ofta jag har sett det XD.
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av macke_fisk
            fan va snygga de är . och så jäkla roligt att de har frisimmande yngel! det är inte ofta jag har sett det XD.
            Fasen vad härligt att du gillar dom - ja, vi får se om det blir frisimmande yngel nu när de går i 600-baljan igen... med tetror, malar och annat.
            Sedan är det ju just det här miraklet när man får kolla in yngel på nära håll... det ger mig alltid en liten klump i halsen... nytt liv, och föräldrar som på något underligt vis har detta i sig att skydda och vårda ynglen - ja, det är mäktigt att få se.
            Jag har genom åren haft så många olika fiskar som lekt och haft yngel, men det är alltid lika facinerande när det händer i ens akvarium och man får vara närvarande...

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Kakaduapojke;
              Bifogade filer

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Häftig bild, sådant här gillar jag
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av c90368
                  Häftig bild, sådant här gillar jag
                  Gôtt!
                  Jag skall ta och fixa till bättre bilder på Kakaduorna - men så länge får en suddig bild till på pojken duga!
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Sicken pissig regndag det är idag... Jag har suttit och testplåtat kakaduorna lite (blev mest hanen) - en utmaning då det är svagt ljus och mörkt vatten i burken. Provade med lite olika blixtar (och utan) och inställningar av vitbalansen. Jisses vad mycket funktioner det finns i de här moderna kamerorna...
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Han ser fin ut den pojken.
                      Det är en sak att det är en massa inställningar, det värsta är att komma ihåg dem!
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Ettan fick mig att le En riktigt bra bild, kanske inte fototekniskt, men det bryr jag mig inte så mycket om!

                        Sexan är en sjön bild, har allt man kan önska av en bild från ett akvarium!
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av c90368
                          Ettan fick mig att le En riktigt bra bild, kanske inte fototekniskt, men det bryr jag mig inte så mycket om!

                          Sexan är en sjön bild, har allt man kan önska av en bild från ett akvarium!
                          Tack skall du ha Maths! Jo, sexan blev rätt lyckad... Jag gillar den bilden själv ganska bra...
                          Fototekniskt är allt jag lyckas få fram allt annat än vad man kan önska - men, det är mer att jag gillar att dela med mig av små "snippets" av "akvarievärlden" här hemma, som får mig att lägga upp en massa bilder. Jag begriper givetvis att merparten av det jag lägger upp, i form av bilder och filmsnuttar, här på zoopet inte kollas på eller noteras i någon vidare utsträckning - men det gör det samma, hittar någon något trevligt att vila ögonen på för en kort sekund, så är det gott för min del!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Jahapp, nu finns inga scalarer kvar i baljan - de går i ett visningskar nere i shopen numera...
                            Skall göra en makeover i detta karet!
                            Men idag tog en av kakaduahonorna fram en liten svärm med yngel - i stort sett omöjligt att få på bild men man kan ana ett yngel strax under hanen på bilden - de flesta andra ynglen är precis under "nosen" på honan som man kan skymta till vänster om hanen bakom en rot.
                            Kakaduorna leker ju ganska lätt, men det var ändå kul att se ynglen.
                            Bifogade filer

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ja dom är inte lätta att få med på bild eller film.

                              Hoppas du får några som växer upp nu!

                              Men det kanske är dags för en ny tråd
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av c90368
                                Men det kanske är dags för en ny tråd
                                Du skulle bara veta....
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...