Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bowman
    • December 2008
    • 1318

    Hjälp vad roligt MaxB.. Satt änna och sa dina nedskrivna orväxlingar tyst för mig själv..

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Bowman
      Hjälp vad roligt MaxB.. Satt änna och sa dina nedskrivna orväxlingar tyst för mig själv..

      Ja, jag brukar göra så också - speciellt när jag läser engelskspråkiga böcker. Jag jobbar en del med översättningar från engelska till svenska och ibland måste man läsa meningar högt för sig själv för att kunna översätta ordentligt.
      Jag tänker ofta på den där historien och flinar rätt gott...

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Det var klart veckans!
        Att det var OT kvettar la´, det var inte första och heller inte sista gången hoppas jag!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av ansjo
          Det var klart veckans!
          Att det var OT kvettar la´, det var inte första och heller inte sista gången hoppas jag!
          Nej, man måste ju lätta upp med lite ot nån gång då och då! Jag hade en känsla av att du skulle flina lite åt storyn, Ansjo!

          Kommentar

          • drd
            • March 2004
            • 5586

            Ursprungligen postat av MaxB
            Jag har en liten modest kub-idé - och det är på en kubik... 100x100x100 cm.
            Men, det får vänta tills vi har flyttat!
            Kul att plantera och greja på bottnen i det
            Du får ta på cyklopet och snorkeln då
            ________________________________________________

            Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

            Kommentar

            • Markus1984
              • November 2008
              • 2606

              hehe , det val ju tlevligt att du kunde hålla dig föl sklatt och hjälpa honom!

              Angående din engelska så behöver du nog inte bry dig, försök prata kinesiska...;D


              Jag har blivit med ny fisk! Ska uppdatera lite senare, så måste du dokumentera mina VF/F1
              Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Markus1984
                hehe , det val ju tlevligt att du kunde hålla dig föl sklatt och hjälpa honom!

                Angående din engelska så behöver du nog inte bry dig, försök prata kinesiska...;D


                Jag har blivit med ny fisk! Ska uppdatera lite senare, så måste du dokumentera mina VF/F1

                Spännande! VF/F1 av vad? Scalarer?

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ja, det var ena produktiva, duktiga rackare det här - börjar likna Discusarna jag hade förr.
                  Lek idag igen - på samma pinne och på den sidan där man inte riktigt ser äggen, men man kan ana kanten på kakan.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Synd att det blir så mörkt, men en ljusning är ju i sikte.
                    Det är tusan vad de leker, vet du om det är två eller tre par du har?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Synd att det blir så mörkt, men en ljusning är ju i sikte.
                      Det är tusan vad de leker, vet du om det är två eller tre par du har?
                      Det är synd som fan att det blir så mörkt och rött - men snart så...
                      Jag är hyfsat säker på att det är två par.
                      Dessa två stod och putsade på ett annat ställe igårkväll - men de väljer gärna just den här pinnen. De skall få lite fler valmöjligheter när jag gör makeovern, typ nästa vecka!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Det låter det, men fixa till så att pinnarna inte får någon baksida som de kan gömma kakan bakom!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • 127bubbel
                          • March 2007
                          • 1133

                          Så leker mitt ena skalarpar för fullt här hemma nu då. Platsen dom valde blev på pumpen och det sitter en del rom där nu. Hela det vänstra hörnet är rensat på fisk och dom är riktigt ilskna. Får se om dom tar hand om det vet ej om dom är uppfödda med föräldrarna men vi får se.

                          MVH/Freddan

                          Kommentar

                          • 127bubbel
                            • March 2007
                            • 1133

                            Hur gick det förresten med ditt skalarpar mats? Blev rommen uppäten utav malarna denna gången också? Skalare paret håller fortfarande på leker här hemma och det svärmar malar runt om. Det märks att det är paret första gången eftersom dom fläktar för hårt så att rommen lossan så jag förväntar mig ingenting denna lek iallafall.

                            MVH/Freddan

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ja, Ancistrusarna knep rommen rätt framför nosarna på dom... men denna veckan blir det utrensning av Ancistrus och levandefödare så föhoppningsvis skall det väl bli lite andra tongångar i baljan snart.

                              Jag skickar dig snart ett PM, Freddan - om malarna!

                              Kommentar

                              • 127bubbel
                                • March 2007
                                • 1133

                                Det blir bra mats. Rommen borta hos mina skalarer nu. Men väntade mig ingenting denna första gång men nu har dom fått testat på iallafall.

                                MVH/Freddan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...