Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 127bubbel
    • March 2007
    • 1133

    Tänkte att jag skulle visa upp mina skalarer om det är okej, att jag lägger upp några bilder på dom här mats?

    MVH/Freddan

    Kommentar

    • 127bubbel
      • March 2007
      • 1133

      Jag lägger in några bilder på mina Skalare-par då och någon mina Apistogramma. Hoppas detta är okej mats.







      MVH/Freddan

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Härliga bilder!
        Klart att det är ok att lägga in bilder och filmer!!!
        Ös på!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          OK - nu har jag testat lite grejer med youtube. Om man vill se klippen i hög kvalitet - och det vill man ju, så får man gå till själva sidan och välja "watch in high quality" vid högra, nedre hörnet vid filmbilden. Synd att man inte kan se hög-kvalitet-filmer direktstreamade här i trådinlägget - youtube visar alltid "normal kvalitet" som första option - jaja... jag får köra med länkar trots allt...

          Här är en liten film på två Scalarer som förbereder sig för lek - och i slutet av filmen kan man se en hona och hanen av Viejita-figurerna.
          Klicka på länken - och välj high quality-läget!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Va f*n, vilken tid det tar för att ladda igång skiten....
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Det var lite skillnad det, man slapp se karet genom ett par solglasögon som var fallet innan, och kvalitén var det inte heller fel på.
              Det syns lätt vem som är kungen i det karet, och det var jäsiken vilken skillnad i storlek och färg det är på dina skalarer jämfört med mina och de är ändå helsyskon...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av ansjo
                Va f*n, vilken tid det tar för att ladda igång skiten....

                Hmmm.... hmmm... det kan nog bero på hur snabb uppkoppling man har!

                Däremot märkte jag en enorm tidsskillnad när jag nu laddar upp de här lite flådigare filmerna. Den senaste snutten tog drygt tre timmar för YT att färdigställa...

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Ursprungligen postat av MaxB
                  Hmmm.... hmmm... det kan nog bero på hur snabb uppkoppling man har!
                  Tror du det? Jag har ändå 8, men det var kanske en knut på linan just nu....
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Det var lite skillnad det, man slapp se karet genom ett par solglasögon som var fallet innan, och kvalitén var det inte heller fel på.
                    Det syns lätt vem som är kungen i det karet, och det var jäsiken vilken skillnad i storlek och färg det är på dina skalarer jämfört med mina och de är ändå helsyskon...
                    Ja, fy fasen vad snabbt de växer - men så äter de som flodhästar också!
                    Det här karet blir mer och mer dedikerat till just Scalarerna. Höjden och djupet är ju 70 cm och jag tror att de trivs fint när de verkligen får sträcka på sig.
                    Jag skall ju inte skriva det här egentligen... men, jag är förbålt sugen på att göra om 960-baljan till SA. Just den där idén med små fiskar i stort kar... Massor med Apistogrammor och inte en Ancistrus i sikte - bara lugna fina Corydoras som går och småplockar, tetror i stim... jaaaaa..... hmmmmm....

                    Kommentar

                    • Linda_A
                      • March 2005
                      • 1479

                      Otroligt givande tråd, jag är otroligt svag för scalare med så det är ju extra kul att fått följa dem och akvariumets utveckling genom tråden!
                      //Linda

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av MaxB
                        Ja, fy fasen vad snabbt de växer - men så äter de som flodhästar också!
                        Det här karet blir mer och mer dedikerat till just Scalarerna. Höjden och djupet är ju 70 cm och jag tror att de trivs fint när de verkligen får sträcka på sig.
                        Jag skall ju inte skriva det här egentligen... men, jag är förbålt sugen på att göra om 960-baljan till SA. Just den där idén med små fiskar i stort kar... Massor med Apistogrammor och inte en Ancistrus i sikte - bara lugna fina Corydoras som går och småplockar, tetror i stim... jaaaaa..... hmmmmm....
                        Det är ju det jag sagt....!
                        Så slipper du göra dig av med karet vid en ev. flytt, det är bara att bära ut spektaklet som det är!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Linda_A
                          Otroligt givande tråd, jag är otroligt svag för scalare med så det är ju extra kul att fått följa dem och akvariumets utveckling genom tråden!
                          Härligt att du gillar tråden. När jag fick syn på de här Scalarerna (Tack Ansjo) höll jag ju på att trilla av pinn'. Jag har haft en hel del Scalarer förr, men jag bestämde mig för att det var dags med ett gäng igen - och det ångrar jag inte.
                          Nu är ju de jädra äggätande Ancistrusarna borta så förhoppningsvis blir det lite sköna Scalarefilmer (och en del AP. Viejita) framöver, speciellt nu när man kan se vad som är på filmerna!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Det är ju det jag sagt....!
                            Så slipper du göra dig av med karet vid en ev. flytt, det är bara att bära ut spektaklet som det är!
                            Du och jag tar det lätt på tu man hand!
                            Ja, fan om det inte blir på det sättet - men då gäller det att hitta ett bra hem åt troffarna!
                            (jävlar, nu är jag där i amazonas igen...)

                            Kommentar

                            • Linda_A
                              • March 2005
                              • 1479

                              Ursprungligen postat av MaxB
                              Härligt att du gillar tråden. När jag fick syn på de här Scalarerna (Tack Ansjo) höll jag ju på att trilla av pinn'. Jag har haft en hel del Scalarer förr, men jag bestämde mig för att det var dags med ett gäng igen - och det ångrar jag inte.
                              Nu är ju de jädra äggätande Ancistrusarna borta så förhoppningsvis blir det lite sköna Scalarefilmer (och en del AP. Viejita) framöver, speciellt nu när man kan se vad som är på filmerna!
                              Ska bli kul att se, båda Scalare och apistogramma kan ju inte gå fel!

                              Jag förstår det, riktigt snygga scalare är ibland det vackraste som finns.
                              //Linda

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Linda_A
                                Ska bli kul att se, båda Scalare och apistogramma kan ju inte gå fel!

                                Jag förstår det, riktigt snygga scalare är ibland det vackraste som finns.
                                Jag har redan lagt upp en liten film. Kör en reprislänk här:
                                Glöm inte att klicka på "hög kvalitet" på Youtube!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...