Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ursprungligen postat av drd
    Vad gav du för skalarerna Anders ?
    Säkert en hel del men men....snygga är dom
    35 euro/st men om jag köpte alla 8 fick jag dem för 25 euro. Och det gjorde jag...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Jaaa.. fina grejer, verkligen!

      Kommentar

      • Henrik.T
        • December 2007
        • 6

        Mkt granna scalarer......kan du va stolt över....

        Sökt sådana jag med så fick bli altum i stället....så den dag du tröttnar kan du slå en pling

        Lycka till med dom

        Henrik.T

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Ursprungligen postat av ansjo
          Tackar, så en liten bild på ett stim lite mindre Fjärilsciklider, och de stimmar verkligen:
          Det kanske är så Fjärilar ska hållas? Har funderat på det förut...

          Ursprungligen postat av ansjo
          och en av de nya Kurvciklid-hannarna
          [ATTACH]17450[/ATTACH]
          En av mina gamla favoriter som jag letar efter till mitt 540 kar. De hade några i lokala affären, men en av honorna hade ihop klibbad bakfena, så det blev inget köp
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av c90368
            Det kanske är så Fjärilar ska hållas? Har funderat på det förut...



            En av mina gamla favoriter som jag letar efter till mitt 540 kar. De hade några i lokala affären, men en av honorna hade ihop klibbad bakfena, så det blev inget köp

            Du har helt rätt här Maths - Fjärilsciklider kan gott och väl hållas i lite större grupper - om utrymme finns. Då kan de para ut sig med lämplig partner och dessutom stärks banden mellan dom då både honor och hanar stimuleras av att få gruffas lite inom arten. Ett vanligt skådespel som man kan se hos fjärilarna, om man håller dom endast i ett par, är att antingen hanen eller honan, så att säga, "vill" mer än den andra - och plötsligt blir det frustration och den ena blir jagad med följd att den stressas, blir underdånig och till slut tappar lusten. Jag tror vi har läst om detta ganska ofta här på zoopet.
            Jag har bara ett par i 960-baljan just nu och det går bra - men så fort som möjligt skall jag utöka med kanske fyra stycken till.
            I det här karet (som tråden handlar om) hade jag för några år sedan, tre lekande och duktigt yngelvårdande Fjärilspar. Det var god och fin balans mellan dessa par.

            Visst är blå curviceps för jävla granna - jag skall addera ett par såna jag också, så fort jag får tag på några!

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Ursprungligen postat av MaxB

              Visst är blå curviceps för jävla granna - jag skall addera ett par såna jag också, så fort jag får tag på några!
              När jag läste ditt inlägg insåg jag att det är inte någon Kurvciklid väl?

              Är det inte en Bågciklid Nannacara anomala?



              Oavsett vilket var det Bågciklid jag tänkte på när jag såg bilden
              Senast redigerad av c90368; 11 February 2009, 22:01.
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av c90368
                Det kanske är så Fjärilar ska hållas? Har funderat på det förut...
                Såg även detta fenomen i ett offentligt akvarium i Tyskland förra året, det var vuxna Fjärilsciklider i ett megastort SA och de gick i stora stim, snacka om dreggelvarning på det....
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av c90368
                  När jag läste ditt inlägg insåg jag att det är inte någon Kurvciklid väl?

                  Är det inte en Bågciklid Nannacara anomala?



                  Oavsett vilket var det Bågciklid jag tänkte på när jag såg bilden
                  Rätt och riktigt!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Nu när vi fått sett så fina bilder på Ansjos extremt vackra Scalarer - får jag väl kontra med ett par bilder på dagens Scalare-lek...
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • Markus1984
                      • November 2008
                      • 2606

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Tackar, så en liten bild på ett stim lite mindre Fjärilsciklider, och de stimmar verkligen:
                      [ATTACH]17449[/ATTACH]
                      Och en av de nya bågfenciklidhannarna...Blev lite fel innan
                      [ATTACH]17450[/ATTACH]

                      Vad bleka fjärilarna ser ut? Är det nån speciell sort?
                      Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                      Kommentar

                      • Markus1984
                        • November 2008
                        • 2606

                        Ursprungligen postat av MaxB
                        Nu när vi fått sett så fina bilder på Ansjos extremt vackra Scalarer - får jag väl kontra med ett par bilder på dagens Scalare-lek...

                        Jag skulle också vilja se lek av romläggare Live! :/
                        Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Ursprungligen postat av MaxB
                          Nu när vi fått sett så fina bilder på Ansjos extremt vackra Scalarer - får jag väl kontra med ett par bilder på dagens Scalare-lek...
                          Blir lite avunsjuk Mina VF Peru vill inte komma till. Har ju provat dom i eget kar nu, vill inte!

                          Ska prova med lite "övergödning" nu ett tag i 540 baljan, har bra flås på pumparna och det är riktigt inkört, så jag vågar nog mata lite häfigt ett tag. Kan ju lite tillväxt på Diskusarna oxå
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ursprungligen postat av Markus1984
                            Vad bleka fjärilarna ser ut? Är det nån speciell sort?
                            Jepp, ungdjur....
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Jaaa, jag har ju fått utstå en redig Mopani-förnedring i 960-SA-tråden... så jag kan väl slänga in en bild på troten som jag "fick" med mig hem idag...
                              Nåja, den blir bra till Scalarerna.
                              Jag tog bilden ståendes med kameran pekandes neråt mot karet, därav den lite knasiga vinkeln som ser crazy ut...
                              Roten i fråga är den ljusa i vänstersidan...
                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              • Link_Mag
                                • January 2009
                                • 238

                                phhuuuuuu.... skummat igenom hela tråden. j*vligt fint kar du har. man kanske skulle slänga ner några skalarer bland diskusarna och de andra smått och gott i de stora SA karet.

                                de e sånt här man borde ha i matteböckerna så kanske jag skulle bry mig om att faktist öppna den
                                Diskus och Växter FTW!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...