Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Kastar in ett par bilder på föräldrarna. De större ynglen har jag inte lyckats fota.

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Jätte kul, grattis.

      på något sätt är det alltid skojigare när det sker i akvariumet och ynglen klarar sig. Känns mer äkta än när man har yngel kar. Hoppas att du får några som växer upp ur varje kull.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Nando
        Kastar in ett par bilder på föräldrarna. De större ynglen har jag inte lyckats fota.
        Jättekul att några småttingar har klarat sig, grattis! Vilken vacker pappa dom har

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Tack Ekenberg och Inger!

          Får jag passa på att fråga dig Inger som har stor erfarenhet av apisar om du tror att det skulle funka att flytta kakaduorna till 540-karet sedan? Om jag inreder med grottor, rötter och gömställen vid botten, tror du de kan trivas ihop med mina andra tänkta fiskar (se trådstarten) eller blir sällskapet för tufft för dem?

          Kommentar

          • Camenius
            • November 2004
            • 180

            Ursprungligen postat av miiaoo

            Totalt oknäpp skulle jag säga. Som trädgårdsnörd såväl som akvarienörd så just stenplockning HELT NORMALT!!
            Tack, miaoo! Du gjorde mig plötsligt 20år yngre.

            Ibland -när jag är ute och går mina skogsvägar, jag är ju pensionär- plockar jag upp stenar och vrider och vänder på dem, tittar på dem noga. Och slås av hur vackra de flesta stenar är. ...och att jag måtte blivit riktigt gammal och tokig som tar upp och beundrar vanliga stenar! Det verkar som att ju mer av något som finns runt omkring oss desto svårare har vi att uppskatta det. Som sten och maskrosor. Antar att även du ser hur vackra maskrosor är.

            LOL som kidsen säger.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Nando
              Tack Ekenberg och Inger!

              Får jag passa på att fråga dig Inger som har stor erfarenhet av apisar om du tror att det skulle funka att flytta kakaduorna till 540-karet sedan? Om jag inreder med grottor, rötter och gömställen vid botten, tror du de kan trivas ihop med mina andra tänkta fiskar (se trådstarten) eller blir sällskapet för tufft för dem?
              Jag kan inte svara på hur apisar och scalarer funkar tillsammans eftersom jag inte har någon erfarenhet. Fast personligen så tror jag att dessa skulle funka utmärkt tillsammans, du har ju ett så pass stort kar, så där går att göra mycket med inredningen, gör som du har tänkt. Nu vet jag förstås inte hur andra tänker men det visar sig
              Själv hade jag discus tillsammans med apisar och det gick utmärkt

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Ok, får fundera på detta. Tänkte att apisarna, om nu några yngel överlever, går för trångt i det lilla karet.

                Kommentar

                • Björn J.
                  • November 2017
                  • 1049

                  Ja skalarerna lär ju käka upp allt i yngelväg.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Björn J.
                    Ja skalarerna lär ju käka upp allt i yngelväg.
                    Tro nog att Nando menar att hon ska flytta över dom vuxna apisarna och låta småttingarna gå kvar i det mindre, har jag förstått dig rätt då Nando?

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med de små. Om det inte är så många kanske jag flyttar alla till det större, annars bara föräldrarna och så får de små gå kvar där de är nu. Det stora karet tänker jag köpa i augusti så vi får väl se hur många kakaduor som lever då. De blir ju inte så gamla och jag vet inte hur gamla föräldrarna var när jag köpte dem.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Nu lyckades jag få en dålig bild på ett av de större ynglen!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Härlig bild!

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Tack! Det härliga är att jag fick ynglet på bild överhuvudtaget! De är snabba som attan och simmar ofta in i mossan. Coola småttingar med stora ögon!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Nu lyckades jag få en dålig bild på ett av de större ynglen!


                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Kommentar

                                Arbetssätt...