Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Brukar inte ge mig in i diskussioner, men vill bara påtala att Ikeas köksmöbler tillverkas av en av de största köksmöbeltillverkaren i Sverige så dessa möbler är betydligt starkare än de som juwel skickar med sina kar. Jag har erfarenhet av båda sorterna och föredrar Ikea, bättre och stabilare möbler, tjockare skivmatrial. Jag har tre underskåp, varje 50 cm, ihopskruvad och med en billig bänkskiva på. Håller väl för 540. Och i mitt tycke en snyggare lösning än medskickade akvariemöbler. Men smaken är ju dela, konstruktions är grymt stabil dock.
Grundar min misstänksamhet på en badrumsmöbel från samma firma som gav upp redan efter ett år.
Kommentar
-
"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Kommentar
-
Kommentar
-
Fasen, vad gôtt att se!
Nu är du inne i en jävla go' fas i inredandet - att testa olika varianter, ändra, lägga till och dra ifrån.
Senare när du fått hem burken kan du köra på med fler varianter i det torra karet, och även testa hur det blir med vatten.
Såhär såg det ut när jag drog igång den senaste 540-baljan.
Kommentar
-
Kommentar
-
Bilderna ovan är tagna då jag "skissade" inredningen. Tanken då var ett kar med tetror och möjligtvis några Apistogramma. Men inredningen gallrades ur rejält när jag fick hem Manacapuru Red Back-gruppen.
Bilderna är enbart tänkta som ett förslag på hur man kan förhålla sig till torrinredning. Nu skall du hitta din inriktning och stil - och det ser redan finfint ut!Kommentar
Kommentar