Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scalarer i ett 540 liters kar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Svår fråga. Men om jag tvingades välja mellan apor och minikulor skulle jag ändå välja apor. Jag är svag för dvärgciklider och det finns så många fina apor att välja mellan. Alla jag testat har haft ett intressant beteende, varit relativt lättskötta och det har nästan alltid blivit yngel. Gillar också att inreda ”ap-kar”.

Kul att du också tycker att det är höst Munin

Comment

Click image for larger version

Name:	2673087D-AEB7-48C5-B5DB-59E87749FCE4.jpeg
Views:	217
Size:	576.7 KB
ID:	2432210 Click image for larger version

Name:	0C6AF464-3E95-429E-8E79-67F500CDB8A0.jpeg
Views:	220
Size:	580.4 KB
ID:	2432209 Click image for larger version

Name:	83752B7F-2C4B-4DC4-B07B-32F8F51E071E.jpeg
Views:	225
Size:	397.5 KB
ID:	2432208 Click image for larger version

Name:	15903959-AC80-4C6C-A0EF-9559200AA93C.jpeg
Views:	214
Size:	452.8 KB
ID:	2432207 Click image for larger version

Name:	CF3E1E56-BA5F-4EE7-AC41-96725DD9BFD1.jpeg
Views:	223
Size:	265.9 KB
ID:	2432206 Click image for larger version

Name:	3F0014CC-A4E5-4091-8D90-4FB6F4A4F3EE.jpeg
Views:	221
Size:	423.9 KB
ID:	2432205 Click image for larger version

Name:	1338E99F-0752-423A-8BE7-4865031C8159.jpeg
Views:	222
Size:	483.3 KB
ID:	2432204 Click image for larger version

Name:	DE5F81BE-9324-49B6-BACF-C4027631F9BE.jpeg
Views:	224
Size:	403.6 KB
ID:	2432203 Click image for larger version

Name:	BA5E9FFA-7F3E-459F-9EC1-A76CDF5D345F.jpeg
Views:	236
Size:	285.9 KB
ID:	2432202 Några nya bilder. Visserligen på gamla kar och fiskar men det är som det är.

Comment

Väldigt vackra kar och fiskar
        Min fotoblogg

http://whiteeaglephoto.blogspot.se/

Comment

Vad roligt att höra att du tycker det!

Comment

Ja höst är det sannerligen, men tiden går som du säger väldigt snabbt numera(har jag blivit gammal? obs retorisk fråga) så snart är det väl vår igen. Väldigt fina bilder som alltid och så gammalt är väl knappast kulfiskkaret även om tiden går snabbt? Cikliderna ser verkligen ut att trivas! Den nedersta bilden är den på något du har igång?

Comment

Ja du har fina kar och bra på att ta bilder. Önskar jag kunde få så klara bilder, känns som det alltid är partiklar eller alger eller repor på rutorna på mina bilder. För att inte tala om reflektioner. Sen vill oftast inte fiskarna posera. Lättare att filma men det går ju inte att lägga upp här.

Comment

Tack Munin och Farsot!

Det nedersta karet är lillkaret efter utrensning av en hel del pinnar samt växten i mitten. Bilden är också beskuren så övre delen av karet inte syns.

Comment

Originally posted by Nando View Post
                  Vore även roligt att höra hur dina kar utvecklas ICC
                  Haha, jo men det skulle jag ju kunna göra en dag. Är tyvärr inte Gold medlem längre, så bilder blir det inte för tillfället.
                  Dock lika aktiv som innan, men dålig på att uppdatera Bunker tråden. Drar ner och komprimerar på antal akvarier för mer översikt och skötselnöje.
                  Hört av vår kära Ekenberg på senaste? Får nog lägga en blänkare i hans tråd och se om han är vaken.

Comment

Även en uppdatering utan bilder vore skoj! Bra att du hör av dig i Ekenbergs tråd! Jag saknar hans inlägg också.

Comment

Så blev det fredag igen. Känns som att det bara är måndagar och fredagar hela tiden. Det kanske har att göra med att jag blir äldre men tiden går ruggigt fort nu tycker jag. I helgen väntar sedvanligt akvariepyssel. Är fortfarande sugen på ett kar till men har i nuläget ingen bra plats för det. Tänker mer och mer på Discus vilket är både roligt och oroande samtidigt.

Comment

Så blev det fredag igen. Känns som att det bara är måndagar och fredagar hela tiden. Det kanske har att göra med att jag blir äldre men tiden går ruggigt fort nu tycker jag. I helgen väntar sedvanligt akvariepyssel. Är fortfarande sugen på ett kar till men har i nuläget ingen bra plats för det. Tänker mer och mer på Discus vilket är både roligt och oroande samtidigt.
                        Discus, ja... Angenäma bekymmer.
                        Jag fick syn på dessa, och suget drog igång direkt.

Comment

Oj, så fina! Är det Altum?

Comment

Tycker oxå att tiden går sjukt fort, nu börjar jag dessutom jobba helger 10 veckor framöver. Då har tiden en tendens att gå ännu snabbare då gränsen mellan helg och vardagar helt suddas ut. Å andra sidan är jag då ledig fler vardagar och kan roa mig med akvariepyssel när jag är ensam hemma. Helgerna har en tendens till att gå till familjemys.
                            Återfallsakvarist.

Comment

Oj, så fina! Är det Altum?
                              Japp!

Comment

Såg länken till Åleds filmklipp. Har man möjligheten och befinner sig i området runt Halmstad kan jag varmt rekommendera denna butik!

Sen vill jag även passa på att säga att du har för j*vla läckra baljor! Jag håller tummarna att du provar diskus

Comment

Working...
                                X