Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Du har underbara kar! Vad fina dom gula fantomtetrorna såg ut, har inte sett dessa förut.
Vad blir det för storlek på nästa kar du ska införskaffa? Den optimala formeln för antalet kar var väl N+1Kommentar
-
Haha, tack! Formeln stämmer bra men nu måste jag nog vänta till dess att vår framtida utbyggnad är klar innan jag köper fler kar. Det projekt som ligger närmast i tid är att göra om storkaret. Jag försöker intala mig att vänta med det till nästa sommar. Förmodligen lyckas jag dock inte hålla mig så länge. Huvudfisken i det karet blir med säkerhet citrontetra med tanke på hur många jag nu har av dessa.Kommentar
-
Jag ger dig till julen sen tror och hoppas jag att du börjar fingra med storkaret. Vad vill du göra där?Kommentar
-
Kommentar
-
Vad gäller inredningen vill jag ha en botten som passar apistogramma med rötter, stenrösen och mycket löv. Vad gäller växter älskar jag cryptosar av den sort jag har i lillkaret och nya mellankaret. Sedan vill jag ha mycket grenar, både tunnare och tjockare. Kanske javaormbunke som klistras högt upp på grenarna men ingen anubias för det har jag kommit fram till att jag inte gillar. Någon bra flytväxt behövs också.
Typ såKommentar
-
Hejsan, vackra kar som alltid. Ditt svartvattemkar ser jättespännande ut. Det är kul med tetror och framförallt hur man får så olika favoriter. Jag har ju ett gäng citron tetror , men har faktiskt aldrig lyckats fastna för dessa lika lite som för kardinaltetrorna. De plir liksom bara utfyllnad i mina kar. Min kolglödstetror tycker jag om , men snarare är det effekten av att ha ett stim på hundra stycken en fisken som individ. Däremot älskar jag fantomtetror, de är som små clowner i karet, smyckestetrorna tycker jag också är grymt fascinerade och dolkstickstetrorna som nästan påminner om ciklider i beteende. Så man får helt klart sin favorit tetra.Kommentar
Kommentar