Ja, jag borde dra in lite bilder men det är svårt att fota nu när det är ljust ute så länge. Speglingarna i glaset gör fotona riktigt dåliga.
Apistohonan i lillkaret har vaktat bra. Hon har fortfarande ett gäng yngel kvar. De har blivit lite större nu och jag börjar tro att några kommer klara sig. Jätteroligt att se dem utvecklas!
Ja, jag borde dra in lite bilder men det är svårt att fota nu när det är ljust ute så länge. Speglingarna i glaset gör fotona riktigt dåliga.
Apistohonan i lillkaret har vaktat bra. Hon har fortfarande ett gäng yngel kvar. De har blivit lite större nu och jag börjar tro att några kommer klara sig. Jätteroligt att se dem utvecklas!
Vad härligt med en uppdatering!
Jag känner igen mig i svårigheten att få till bra bilder och filmer nu när det är så ljust ute.
Vi får vackert vänta tills det blir bättre förutsättningar.
Ha det alldeles bäst, Nando!
Nu såg jag att mina fjärilsciklider har ett enormt stort gäng frisimmande yngel! De såg ut att vara på g att leka när jag reste bort i tisdags. Sedan har jag varit borta i fem dagar och kom hem i söndags. Då tänkte jag bara att fjärilarna höll sig längre bak i karet än vanligt. Och nu såg jag alltså ynglen. Jag blir så jäkla glad!
Verkligen kul, inte många som lyckas få frisimmande av dem. Men dina, både de förra och de nuvarande verkar trivas storartat.
Ja, mina första trivdes fint och levde länge. De jag har nu verkar också robusta och bra. Men däremellan hade jag ett gäng som det tyvärr inte blev något av. De blev sjuka, på olika sätt, eller tynade bort. Det var riktigt tråkigt. Därför känns det extra kul nu med ynglen!
Och så några försök till bilder på Apistogramma Atahualpa-yngel. Titta runt honan så ser ni förhoppningsvis några små. Bilderna är uppförstorade och tyvärr av dålig kvalitet.
Comment